طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کارمریم غیاث آبادی فراهانی 1 , پیمان غفاری آشتیانی 2 , علی صفایی اصل 3 , علی محمد عیدی وندی 4
1 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک. اراک. ایران.
2 - دانشیار مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی. اراک. ایران
3 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی. اراک. ایران
4 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی. اراک. ایران
کلید واژه: عملکرد مالی, مشتری گرایی, مدیریت کسب وکار,
چکیده مقاله :
هدف از این پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیق های علّی قرار دارد. جامعهی آماری مورد مطالعه شامل مدیران و معاونان بانک های شهر اراک بوده است که برای سنجش وضعیت موجود از پرسشنامه 28 سوألی استفاده شد بنابراین روش گردآوری میدانی بوده است و پس از تأیید روایی و پایایی جهت جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است همچنین از نرم افزار لیزرل برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج حاکی از آن بوده است که مشتری گرایی، برتری، مسئولیت پذیری و کار گروهی بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار تأثیر دارد و همچنین فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی تأثیر دارد.