ارائه مدل بومی ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی( IMC ) مبتنی بر ارتقا برند
الموضوعات :وحید نامنی 1 , بهرام خیری 2 , منصوره علیقلی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: بازاریابی, برند, ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی( IMC ),
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش، ارائه ی مدلی برای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) می باشد. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و روش گراندد تئوری انجام شده است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده ها، مصاحبه بوده است. نمونه گیری از روش نمونه گیری هدفمند انجام شده است. جامعه پژوهش حاضر، خبرگان و اساتید در حوزه مدیریت بازاریابی می باشند. نمونه بررسی شده در این پژوهش 10 نفر از اساتید و خبرگان در حوزه مدیریت بازاریابی می باشند. از کد گذاری به عنوان روش تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده است. تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها، راهبردها و پیامدهای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) را نشان می دهد. استفاده از افراد متخصص، تعیین اهداف، تعیین بودجه تبلیغات، استراتژی های قیمت گذاری از راهبردهای پیش رو در جهت بهبود عملکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی می باشد. همچنین لازم به ذکر است برای پیامدهای IMC می توان به برندینگ، تقویت برند، رضایت مشتریان، تصویر برند اشاره کرد.
_||_