رابطه بین پذیرش فناوری با عملکرد شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با درنظر گرفتن نقش میانجی فلات شغلی
الموضوعات :الهام طاهری وشاره 1 , زهره آقاکثیری 2 , سیدمجید عبداللهی 3
1 - گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، روانشناسی و زبانهای خارجی، دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، واحد یزد دانشگاه ازاد اسلامی، یزد، ایران
3 - استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور صندوق پستی 3697-19395 تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: پذیرش فناوری, عملکرد شغلی, فلات شغلی.,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین پذیرش فناوری با عملکرد شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با درنظر گرفتن نقش میانجی فلات شغلی بوده است. لذا این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش شناسی، از نوع مطالعات همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را معلمان دوره ابتدایی ناحیه 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 02-1401 به تعداد 1152 نفر تشکیل داده اند. از این تعداد 186 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری یافتههای پژوهش از پرسشنامههای پذیرش فناوری دیویس (1999)، پرسشنامه عملکرد شغلی براتی (1389) و پرسشنامه فلات شغلی میلیمن (۱۹۹۲) استفاده شده است. بر اساس یافتههای پژوهش ضریب تاثیر پذیرش فناوری بر عملکرد شغلی با نقش میانجی فلات شغلی معنی دار است (01/0>P). به علاوه نتایج نشان داد که بین پذیرش فناوری با عملکرد شغلی رابطه مثبت و معنادار (432/0=β) ، بین پذیرش فناوری با فلات شغلی رابطه معکوس (244/0=β) و بین فلات شغلی با عملکرد شغلی رابطه معکوس و معنادار (199/0=β) وجود دارد و در مجموع مدل پژوهش حاضر از برازش مطلوبی برخوردار بود. بنابراین نتیجه-گیری میشود با ارائه آموزشها زمینه مناسب را برای پذیرش فناوری در معلمان ایجاد کنند.