طراحی مدل سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها
الموضوعات :
میترا توسلی
1
,
عبداله نعامی
2
,
ناصر آزاد
3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: سبک زندگی اسلامی , خرده فرهنگ ها, فرهنگ و جامعه, مراحل هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو, روش فراترکیب,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش طراحی مدل سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها به عنوان گسترش ارزشهای فرد یا گروههای خاص بیرون از فرهنگ و جامعه ما است در این پژوهش مفاهیم، ایدهها و یافته های پژوهشهای قبلی با هم ترکیب گردید ومدل مفهومی سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها پژوهش طراحی گردید.روش پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب و از طریق مراحل هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو به ترکیب داده های به دست آمده ازمنابع پیشین پرداخته شد. همچنین از واژه های سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها جستجو در عنوان، چکیده، کلیدواژهها و متن اصلی منابع موجود در پایگاههای اطلاعاتی استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که در مجموع از میان 24 منبع انتخاب شده و بررسی نهایی 250 کد، 25 مفهوم و 8 مقوله (دینی ،رفتاری ،عبادی ، باورها و نگرش ها ، فرهنگی ،اجتماعی،اعتقادی،فردی )به دست آمد اجزای اصلی مدل مفهومی سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها پژوهش را تشکیل دادند..نتایج نشان داد که این پژوهش جزو اولین هایی است که است که8 مقوله اصلی را حول محور سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها شناسایی کرده و بسیار فراگیرتر از پژوهشهای پیشین می باشد. به علاوه اینکه تاکنون مدلی مفهومی از سبک زندگی اسلامی و خرده فرهنگ ها با استفاده از روش فراترکیب ارائه نشده است.