تأثیر استراتژی تبلیغات دیجیتال بر نگرش و قصد خرید محصولات و خدمات مالی
الموضوعات :
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: تبلیغات دیجیتال, بازاریابی دیجیتال, خدمات مالی, قصد خرید,
ملخص المقالة :
هدف اصلی از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر استراتژی تبلیغات دیجیتال بر نگرش و قصد خرید محصولات و خدمات مالی میباشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی میباشد. از نظر ماهیت و روش، یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است که از لحاظ زمانی به شکل تک مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان بانک تجارت در تهران میباشد (جامعه آماری نامحدود). براساس این فرمول حجم نمونه 384 در نظر گرفته شد. ابزارگردآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه با 9 بعد و 31 گویه با طیف پنچ گزینهای لیکرت میباشد که پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق روایی صوری و روایی سازه مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS23 و PLS3 صورت گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیههای تحقیق نشان داد که هر پنج بعد تبلیغات دیجیتال اعم از اعتماد به تبلیغات، جذابیت عاطفی، جذابیت منطقی، منحصر بفرد بودن و نوآوری تاثیر مثبت و معناداری بر سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده دارند. همچنین مشخص شد که سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک تاثیر مثبت و معناداری بر نگرش به خدمات مالی دیجیتال دارد. در نهایت مشخص شد که نگرش به خدمات مالی دیجیتال تاثیر مثبت و معناداری بر قصد استفاده از خدمات مالی دیجیتال دارد.