بررسی تاثیر برنامهریزی و استراتژی فروش بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان
الموضوعات :مینا سرشار 1 , مجید فتاحی 2 , نیلوفر ایمان خان 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
2 - استادیار،گروه مدیریت، واحد ساری،دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران.
الکلمات المفتاحية: دانش بنیان, عملکرد شرکت, برنامهریزی, استراتژی فروش,
ملخص المقالة :
امروزه شرکتهای فناوریمحور یکی از منابع اصلی خلق ثروت و رقابتپذیری به حساب میآیند، با توجه به این موضوع که توانایی ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه عامل موفقیت شرکتها در محیط به شدت پویا میباشد، صاحبنظران دانش بازاریابی در کسبوکارهای دانش بنیان را به عنوان مبنا و اساس مزیت رقابتی پایدار مطرح کردهاند. از این رو، هدف اصلی این مقاله تاثیر برنامهریزی و استراتژی فروش بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان است. این مطالعه یک مقاله مروری است که با استفاده از کلیدواژههای Planning, sales strategy, performance of knowledge-based company به مرور متون قابل دسترسی پرداخته است. در جستجو عمدتاً از NoorMags,SID,Google Scholar استفاده شده است. برای جمعآوری اطلاعات زمینه از جستجوی آزاد در موتور جستجوی Google بهره گرفته شده است. یک برنامه استراتژی فروش قوی میتواند پایههای تاسیس یک سازمان فروش منسجم و موفق ایجاد کند. این پژوهش نشان داد که استراتژی فروش و برنامه ریزی رابطه مستقیمی در عملکرد شرکت دانش بنیان دارد. پیشنهاد می گردد، مدیران شرکت، با استراتژی فروش برنامهای برای دستیابی به هدف فروش و فعالیتهای فروش را گسترش دهند. همچنین استراتژی فروش پیروزی کسبوکار در رقابت، حفظ و افزایش مشتریان را برای آن کسبوکار افزایش می دهد.
_||_