• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻧﻘﺶ"ﻛﺘﺎﺑﻬﺎی اﺳﺎس ﺑﺮاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮمدورهدﺑﻴﺮﺳﺘﺎن
        ﻓﺮح دﻛﺘﺮﺗﺮﻛﻤﺎن1 ﺳﻜﻴﻨﻪﭘﻮر ﺑﻬﻤﻦ ﻓﺮح دﻛﺘﺮﺗﺮﻛﻤﺎن1 ﺳﻜﻴﻨﻪﭘﻮر ﺑﻬﻤﻦ
        "ﻓﺮح دﻛﺘﺮﺗﺮﻛﻤﺎن1ﺳﻜﻴﻨﻪﭘﻮر ﺑﻬﻤﻦ2ﭼﻜﻴﺪه:ﻫﺪفاﻳﺑﻪ ﻛﺘﺎﺑﻬﺎ از ﻳﻚ ﻫﺮ روﻳﻜﺮد ﻣﻴﺰان و ﺷﻬﺮوﻧﺪی اﺑﻌﺎد ﺑﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم ﻛﺘﺎﺑﻬﺎی ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﻴﺰان ﺳﻨﺠﺶ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻧﻘﺶﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.اﻳدﺳﺖ ﺑﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦاﻧﺪرﻛﺎرانآن ﻛـﺎرﺑﺮد و ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻧﻘﺶ زﻣﻴﻨﻪ در ﭘﺮورش و آﻣﻮزش اﻣﺮﻳﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪ درﻣﻲرﺳﺎﻧﺪ.در ﺗﺤﻘﻴﻖ روشاﻳﭘﮋو چکیده کامل
        "ﻓﺮح دﻛﺘﺮﺗﺮﻛﻤﺎن1ﺳﻜﻴﻨﻪﭘﻮر ﺑﻬﻤﻦ2ﭼﻜﻴﺪه:ﻫﺪفاﻳﺑﻪ ﻛﺘﺎﺑﻬﺎ از ﻳﻚ ﻫﺮ روﻳﻜﺮد ﻣﻴﺰان و ﺷﻬﺮوﻧﺪی اﺑﻌﺎد ﺑﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم ﻛﺘﺎﺑﻬﺎی ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﻴﺰان ﺳﻨﺠﺶ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻧﻘﺶﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.اﻳدﺳﺖ ﺑﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦاﻧﺪرﻛﺎرانآن ﻛـﺎرﺑﺮد و ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻧﻘﺶ زﻣﻴﻨﻪ در ﭘﺮورش و آﻣﻮزش اﻣﺮﻳﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪ درﻣﻲرﺳﺎﻧﺪ.در ﺗﺤﻘﻴﻖ روشاﻳﭘﮋوﻫﺶ ﻦ،ﻣﺤﺘﻮا ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻧﻮع از و ﺗﻮﺻﻴﻔﻲاﺳﺖ.ﺟﻤﻌﻴـﺖ و آﻣـﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪدر ﻧﻤﻮﻧﻪاﻳآﻣﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪ و اﺳﺖ ﻳﻜﻲ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦ،ﺳﺎل در ﻣﻘﻄﻊ ﭼﻬﺎر در دﺑﻴﺮﺳﺘﺎن اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم ﻛﺘﺎﺑﻬﺎی87ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ.و ﻣﻘـﻮﻻت ﺣـﺎوی ﭘﺮﺳﺸـﻨﺎﻣﻪ ﻫـﺮ ﻛـﻪ اﺳـﺖ ﻣﻌﻜـﻮس ﭘﺮﺳﺸـﻨﺎﻣﻪ ﻣﺎ اﺻﻠﻲ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﻣﺤﺘﻮا، ﺗﺤﻠﻴﻞ روش اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺪﻟﻴﻞواﺣﺪﻫﺎﺳﺖ.ﭘﮋوﻫﺶ ﻛﺎر ﻧﻈﺮی ﭼﺎرﭼﻮب در،ﻧﻈﺮﻳﻪ ازﻫﺎیﻣﺎرﺷﺎل ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ،اﺳﺘﻔﺎده ﺗﺮﻧﺮ و ژاﻧﻮﺳﻜﻲوﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺪل دوﺷﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ.ﻣﺎرﺷﺎل ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ ﻃﺮح ﺑﺮاﺳﺎس اول ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺪل،ژاﻧﻮﺳﻜژاﻧﻮﺳﻜﻲ ﻃﺮح ﺑﺮاﺳﺎس دوم ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺪل و ﺗﺮﻧﺮ و ﻲﻇﺮﻓﻴﺖ و ﺗﻮاﻧﺎﺋﻲ ﻳﻌﻨﻲ ﻓﻌﺎل ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﺑﺮ ﻣﺒﻨﻲﺗﺄﺛﻴﺮﺑﺮﺳﻴﺎﺳﺖ ﮔﺬاریﻫﺎداﺷـﺘﻦ وﺟـﻮد ﺣـﻖ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﻨﻔﻌﻞ ﺷﻬﺮوﻧﺪی و،ﺷﺪ ﺗﻬﻴﻪ.ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎیﻧﺸﺎن ﭘﮋوﻫﺶﻣﻲاﺳـﺖ زﻳـﺮ اوﻟﻮﻳﺖ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺑﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم ﻛﺘﺎﺑﻬﺎی در ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻣﻔﻬﻮم دﻫﺪ:1-ﺳ ﺷﻬﺮوﻧﺪیﺑﺎ ﻴﺎﺳﻲ88/38%،2-ﺑﺎ ﻣﺪﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی30%،3-ﺷﻬﺮوﻧﺪیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲﺑﺎ42/17%،4-ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی35/9%،5-ﺷﻬﺮوﻧﺪیﻣﺸﺎرﻛﺘﻲﺑﺎ09/0%ﻣﻨﻔﻌﻞ ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻓﻌﺎل، و ﻣﻨﻔﻌﻞ ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﻧﻘﺶ ﺑﺮرﺳﻲ در)داﺷـﺘﻦ وﺟﻮد ﺣﻖ(16/89%ﻓﻌـﺎل ﺷـﻬﺮوﻧﺪی و)ﺗﻮاﻧـﺎﻳﻲﺗﺄﺛﻴﺮﺳﻴﺎﺳﺖ ﺑﺮ ﮔﺬاریﻫﺎ(84/10%واوﻣﻨﻔﻌﻞ ﺷﻬﺮوﻧﺪی ﺑﺎ ﻟﻮﻳﺖﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﺷﻬﺮوﻧﺪی،ﻛﺘﺎبﻫﺎیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮمدﺑﻴﺮﺳﺘﺎن،آﻣﻮزان داﻧﺶ,ﭘﺮورش و آﻣﻮزش1-اﺳﺘﺎدﻳﺎرﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺮوهﺷﻨﺎﺳﻲاﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎهﺗﻬﺮان-ﻣﺮﻛﺰ واﺣﺪTorkaman_f61@yahoo.com2-ﭘﺎﺳـــــﺨﮕﻮ ﻧﻮﻳﺴـــــﻨﺪه:ارﺷـــــﺪ ﻛﺎرﺷـــــﻨﺎسﺷﻨﺎﺳـــــﻲ ﺟﺎﻣﻌـــــﻪ،اﺳـــــﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸـــــﮕﺎهﺗﻬـــــﺮان-ﻣﺮﻛـــــﺰ واﺣـــــﺪE.mail:bahmanpour_47@yahoo.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪگﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ در آن ﻛﺎرﺑﺮد وﻫﺎﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ی
        ﻛﺮﻳﻤﻲ ﺣﺎﺟﻲ ﺑﺎﺑﻚ1 ﻛﺮﻳﻤﻲ ﺣﺎﺟﻲ ﺑﺎﺑﻚ1
        آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪگﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ در آن ﻛﺎرﺑﺮد وﻫﺎﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ یﻛﺮﻳﻤﻲ ﺣﺎﺟﻲ ﺑﺎﺑﻚ1چﻜﻴﺪه:و ﻋﻠﻮم ﺳﺮﻳﻊ پﻴﺸﺮﻓﺖ ﺑﺎآوری ﻓﻦﻗﻄﻌﺎ آن پﻴچﻴﺪگﻴﻬﺎی و"ﺳﺨﺖ اﻣﺮوزی ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی در گﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺷﺮاﻳﻂﺗـﺮازاﺳﺖ گﺬﺷﺘﻪ.ﺷﻜ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ اﻣﺮوزهﻛﺎﻣﻼ و ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﻞ"ﻧﻤﺎﻳﻨـﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴـﺖ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻧﻤﻲ رﺳﻤﻲ.پﻴچﻴـﺪگﻴﻬﺎی ﺑـﻪ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﺎﺳﺎز چکیده کامل
        آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪگﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ در آن ﻛﺎرﺑﺮد وﻫﺎﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ یﻛﺮﻳﻤﻲ ﺣﺎﺟﻲ ﺑﺎﺑﻚ1چﻜﻴﺪه:و ﻋﻠﻮم ﺳﺮﻳﻊ پﻴﺸﺮﻓﺖ ﺑﺎآوری ﻓﻦﻗﻄﻌﺎ آن پﻴچﻴﺪگﻴﻬﺎی و"ﺳﺨﺖ اﻣﺮوزی ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی در گﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺷﺮاﻳﻂﺗـﺮازاﺳﺖ گﺬﺷﺘﻪ.ﺷﻜ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ اﻣﺮوزهﻛﺎﻣﻼ و ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﻞ"ﻧﻤﺎﻳﻨـﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴـﺖ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻧﻤﻲ رﺳﻤﻲ.پﻴچﻴـﺪگﻴﻬﺎی ﺑـﻪ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﺎﺳﺎزﻣﺎﻧﻲوﺿﻌﻴﺖارگﺎﻧﻴﻚﺗﺮﺷﺪه،و ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﺳﻄﻮحگﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖپﻴچﻴﺪهﺗﺮگﺮدﻳﺪهاﺳﺖ.در ﻧﻈﻢ ﻳﺎ آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪﺑﻲﻣﻄﺮح اﻣﺮوزه ﻛﻪ اﺳﺖ ﺟﺪﻳﺪی ﻣﺒﺎﺣﺚ از ﻧﻈﻤﻲﺷﺪهﻧﻈﺮﻳﻪ اﻳﻦ ﻛﺎرﺑﺮد وزﻣﻴﻨـﻪ ﺗﻤﺎﻣﻲ درﻫـﺎﺑﺎﺷﺪ ﻣﻲ گﺴﺘﺮش ﺑﻪ رو.اﻣﺮوزهﻧﻴﺰاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم ﻫﻤچﻮن ﻣﺒﺎﺣﺜﻲ در،ﻧﻈﺮﻳـﻪﻫـﺎﻣـﺪ و ﺳـﺎزﻣﺎن یاﻳـﻦ ﺟﺎﻳگـﺎه ﻳﺮﻳﺖگﺮدﻳﺪه ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻈﺮﻳﻪاﺳﺖ.ﺗﺼﻤ در آن ﻛﺎرﺑﺮد و گﺮدﻳﺪه ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻧﻈﺮﻳﻪ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درگﻴﺮی ﻴﻢﻫﺎﺗﺒﻴـﻴﻦ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ یﺷﺪهاﺳﺖ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪ-ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ-ﺗﺼﻤگﻴﺮی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ﻣﻦ ذاﮐﺮ ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ ﻫﻮش آزﻣﻮن ﻫﻨﺠﺎرﯾﺎﺑﯽ )ﻣﻄﺎﻟﻌﻪاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽ آزاد داﻧﺸﮕﺎه داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﻮردی ی(
        ی( ﺣﺴﯿﻨﯽ آزﯾﺘﺎ1 ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ2 ی( ﺣﺴﯿﻨﯽ آزﯾﺘﺎ1 ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ2
        ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ2ﭼﮑﯿﺪهﻫﯿﺠﺎنﭘﻼﭼﯿﮏ ارﺗﺒﺎط اﯾﻦ ﻣﻮرد در دارﻧﺪ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﺎ ﻧﺰدﯾﮑﯽ ﺑﺴﯿﺎر ارﺗﺒﺎط ﻫﺎ)1371(ﻣﯽﮔﻮﯾـﺪ:ﻧﺸـﺎﻧﮕﺮ ﺷﺨﺼـﯿﺖﻫﯿﺠﺎنزﻧﺪﮔﯽ ﻃﻮل در و ﺷﺪه ﺗﺮﮐﯿﺐ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﮐﻪ اﺳﺖ ﻫﺎﯾﯽﺷﺪه ﭘﺎﯾﺪار ﺷﺨﺺاﻧﺪﻫﯿﺠﺎنﻫـﺎ،ﮐﻮﺷـﺶ و ﺗـﻼش ﻫـﺮﻣﯽ ﻗﺮار ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﻮرد را ﺑﺸﺮیدﻫﻨﺪ.ﻣﯽ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﻫﻢﻫﯿﺠﺎن ﮐﻪ رﺳﺪﻫﺎا چکیده کامل
        ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ2ﭼﮑﯿﺪهﻫﯿﺠﺎنﭘﻼﭼﯿﮏ ارﺗﺒﺎط اﯾﻦ ﻣﻮرد در دارﻧﺪ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﺎ ﻧﺰدﯾﮑﯽ ﺑﺴﯿﺎر ارﺗﺒﺎط ﻫﺎ)1371(ﻣﯽﮔﻮﯾـﺪ:ﻧﺸـﺎﻧﮕﺮ ﺷﺨﺼـﯿﺖﻫﯿﺠﺎنزﻧﺪﮔﯽ ﻃﻮل در و ﺷﺪه ﺗﺮﮐﯿﺐ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﮐﻪ اﺳﺖ ﻫﺎﯾﯽﺷﺪه ﭘﺎﯾﺪار ﺷﺨﺺاﻧﺪﻫﯿﺠﺎنﻫـﺎ،ﮐﻮﺷـﺶ و ﺗـﻼش ﻫـﺮﻣﯽ ﻗﺮار ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﻮرد را ﺑﺸﺮیدﻫﻨﺪ.ﻣﯽ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﻫﻢﻫﯿﺠﺎن ﮐﻪ رﺳﺪﻫﺎاﺧﺘﻼل ﯾﺎ ﻫﻨﺠﺎر ﺑﻪ ﻧﺎ رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﺑﺮوز درﻫﺎیﻣﯽ اﯾﻔﺎ اﺳﺎﺳﯽ ﻧﻘﺶ رواﻧﯽ،ﮐﻨﻨﺪ.ﺑﺎخ اﺷﺘﺮن)1996(ﺑﯿﻤﺎری ﺗﻤﺎم اﺳﺖ ﻣﻌﺘﻘﺪآن از ﺑﺮﺧﯽ در و اﺳﺖ ﺗﻨﯽ روان ﻫﺎیﻫـﺎروﺷﻦ ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ ﺟﻮاﻧﺐﻣﺸﺎﻫﺪه ﺗﺮی،ﻣﯽﺷﻮد.اﺧﺘﻼﻻتاﯾﺠﺎد ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺗﻨﯽ، روانﻣﯽﭘﺎﺳﺦ ﮐﻪ ﺷﻮدﻓﯿﺰﯾﻮﻟﻮژﯾﮏ ﻫﺎیدرﻣﯽ ﻧﺎﯾﺎﻓﺘﮕﯽ ﺳﺎزش ﺑﻪ ﻣﻨﺠﺮ ً ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ اﻣﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﻫﯿﺠﺎن،ﮔﺮدد)ﺧﺪاﭘﻨﺎﻫﯽ،1376.(و اﻋﺘﺒﺎر ﺑﻮدن ﻋﻤﻠﯽ ﺑﺮرﺳﯽ ﭘﮋوﻫﺶ اﯾﻦ درروﻣـﻦ ذاﮐﺮ ﺧﻮاﻫﯽ ﻫﯿﺠﺎن ﻣﻘﯿﺎس ﻫﻨﺠﺎرﯾﺎﺑﯽ و اﯾﯽداﻧﺸـﺠﻮﯾﺎن ﺑـﺮرویاﺳﺖ ﻧﻈﺮ ﻣﻮرد اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽ آزاد داﻧﺸﮕﺎه.ﻫﻤﻪ آﻣﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪآزاد داﻧﺸـﮕﺎه در ﺗﺤﺼـﯿﻞ ﺑﻪ ﺷﺎﻏﻞ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن یﻣﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ را اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽدﻫﺪ.اﯾﻦ درﺟﺎﻣﻌﻪ ﺣﺠﻢ ﭘﮋوﻫﺶآﻣﺎری ی1200=Nﻧﻤﻮﻧـﻪ ﺣﺠﻢ و ﻧﻔﺮﻧﻈـﺮ ﻣـﻮرد ی600=nاﺳﺖ ﺑﻮده ﻧﻔﺮ.ﭘﻨﺠﻢ ﺷﮑﻞ ﭘﮋوﻫﺶ، اﯾﻦ در اﻃﻼﻋﺎت ﮔﺮدآوری اﺑﺰارﺳـﺎل در ﮐـﻪ اﺳـﺖ ﻣﻦ ذاﮐﺮ ﻣﺎروﯾﻦ ﺧﻮاﻫﯽ ﻫﯿﺠﺎن ﻣﻘﯿﺎس1978اﺳﺖ ﮔﺮدﯾﺪه ﺗﺪارک و ﺗﻬﯿﻪ.ﻣﻘﯿﺎس اﯾﻦﺑﺮاﺳﺎسﻣﺸﺨﺼﻪاﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ اﯾﺮاﻧﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺎی.اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﻫﯿﺠﺎنﺳﻼﻣﺖ در ﻫﺎﻫﯿﺠﺎن ﮐﻪ اﯾﻦ و اﻓﺮاد رواﻧﯽﺷﻨﺎﺧﺘﯽ روان ﻣﻬﻢ ﻣﺒﺎﺣﺚ از ﯾﮑﯽﺗﻔﺎوت و ﺷﺨﺼﯿﺖﻫـﺎیاﺳﺖ ﻓﺮدیﻣﯿﺰان ﺳﻨﺠﺶ ﺑﺮای ﺷﺪه اﺳﺘﺎﻧﺪارد اﺑﺰار ﯾﮏ وﺟﻮدﻫﯿﺠﺎنﺷـﻨﺎﺧﺘﯽ روان ﻣﺸـﮑﻼت ﺗﺸـﺨﯿﺺ ﺑـﻪ ﮐﻤـﮏ و ﺧﻮاﻫﯽاﺳﺖ ﺿﺮوری ﺑﺴﯿﺎر اﻓﺮاد.ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﺮ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﭘﮋوﻫﺶ اﯾﻦ اﻧﺠﺎم ﺳﺎن، ﺑﺪﯾﻦاﺳﺖ اﻫﻤﯿﺖ دارای اﯾﺮاﻧﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ.واژهﮐﻠﯿﺪی ﻫﺎی:ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﻦ، ذاﮐﺮ ﺧﻮاﻫﯽ ﻫﯿﺠﺎن ﻣﻘﯿﺎس آزﻣﻮن، ﻫﻨﺠﺎر، رواﯾﯽ، اﻋﺘﺒﺎر،.1-اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻨﺎﺳﯽ، روان ﮔﺮوه ﻋﻠﻤﯽ، ﻫﯿﺄت ﻋﻀﻮE-mail: aziho@yahoo.com2-ﻋﻀﻮاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻨﺎﺳﯽ، روان ﮔﺮوه ﻋﻠﻤ پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - ﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎرﺗﺤﻮلﺻﻨﻌﺖ در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺑﺎﻧﻜﺪاریاﻳﺮان ر . ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ ﻋﻼﻣﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ارﺷﺪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ آﻣﻮﺧﺘﻪ داﻧﺶ
        آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪگﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ در آن ﻛﺎرﺑﺮد وﻫﺎﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ آﺷﻮب ﻧﻈﺮﻳﻪگﻴﺮی ﺗﺼﻤﻴﻢ در آن ﻛﺎرﺑﺮد وﻫﺎﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ
        ﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎرﺗﺤﻮلﺻﻨﻌﺖ در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲﺑﺎﻧﻜﺪاریاﻳﺮانرﻧﮕﺮﻳﺰ ﺣﺴﻦ دﻛﺘﺮ1ﻣﺮادی ﻣﻮﺳﻮی ﻣﻮﺳﻲ ﺳﻴﺪ2ﭼﻜﻴﺪه:ﻫﺪفاﻳﭘﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎر ﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦﺗﺤﻮلﺑﻮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ.آﻣﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪاﻳﻦﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰی ادارات ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎیﺷـﺎﻣﻞ ﻛـﻪ ﺑـﻮد ﺳـﻴﻨﺎ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻛﺎرﮔﺮا چکیده کامل
        ﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎرﺗﺤﻮلﺻﻨﻌﺖ در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲﺑﺎﻧﻜﺪاریاﻳﺮانرﻧﮕﺮﻳﺰ ﺣﺴﻦ دﻛﺘﺮ1ﻣﺮادی ﻣﻮﺳﻮی ﻣﻮﺳﻲ ﺳﻴﺪ2ﭼﻜﻴﺪه:ﻫﺪفاﻳﭘﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎر ﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦﺗﺤﻮلﺑﻮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ.آﻣﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪاﻳﻦﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰی ادارات ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎیﺷـﺎﻣﻞ ﻛـﻪ ﺑـﻮد ﺳـﻴﻨﺎ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻛﺎرﮔﺮان، رﻓﺎه ﻧﻮﻳﻦ، اﻗﺘﺼﺎد ﺻﺎدرات، ﻣﻠﺖ، ﺗﺠﺎرت،3980ﺑﻮد ﻣﺪﻳﺮ و ﻛﺎرﻣﻨﺪ.ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﺻﻠﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ350آزﻣﻮن و ﺑﻮد ﻧﻔﺮدر اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻮرد ﻫﺎیاﻳآزﻣـﻮن ﺟﻬـﺖ ﭘـﮋوﻫﺶ ﻦﻓﺮﺿﻴﻪاز ﺑﻮد ﻋﺒﺎرت ﻓﺮﻋﻲ و اﺻﻠﻲ ﻫﺎی:ﺗ و ﺳﺎﺧﺘﺎری ﻣﻌﺎدﻻت ﻣﺪل و ﭘﻴﺮﺳﻮن ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ آزﻣﻮنﻣﺴـﻴﺮ ﺤﻠﻴـﻞ.ﻳﺎﻓﺘـﻪ-ﭘﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ ﺑﺎ داری ﻣﻌﻨﻲ و ﻣﺜﺒﺖ راﺑﻄﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎر ﻛﻪ داد ﻧﺸﺎن ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎیﺗﺤﻮلدارد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ.و ﻣﺜﺒـﺖ راﺑﻄـﻪ ﻛـﺎری وﺟﺪان و ﻣﺪﻧﻲ رﻓﺘﺎر ﻣﻼﺣﻈﻪ، و ادب ﺷﺎﻣﻞ؛ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎر اﺑﻌﺎد از ﺑﻌﺪ ﺳﻪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦﭘﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ ﺑﺎ داری ﻣﻌﻨﻲﺗﺤﻮلﺳﺎآﻣـﺎدﮔﻲ ﺑـﺎ داری ﻣﻌﻨـﻲ راﺑﻄﻪ رادﻣﺮدی و دوﺳﺘﻲ ﻧﻮع ﺑﻌﺪ دو اﻣﺎ دارﻧﺪ، زﻣﺎﻧﻲﭘﺬﻳﺮشﺗﺤﻮلﻧﺪارﻧﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ.دراﻳﺗﻌـﺪﻳﻞ راﺑﻄـﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻦرﻓﺘـﺎر ﺑـﻴﻦ راﺑﻄـﻪ در ﺳـﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺳـﺎﺧﺘﺎر و ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﮔـﺮیﭘﺬﻳﺮش آﻣﺎدﮔﻲ ﺑﺎ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪیﺗﺤﻮلﮔﺮﻓﺖ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻣﻮرد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ،.ﻓﺮﻫﻨ ﻳﻚ در ﻛﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﺪﻳﻦﺗﺴﻬﻴﻞ ﮓﺗﻐﻴﻴـﺮ ﮔﺮآﻣـﺎدﮔﻲ ﺑـﺮ را ﺑﻴﺸﺘﺮی ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎر ﻛﻢ، ﺗﻤﺮﻛﺰ و ﭘﻴﭽﻴﺪﮔﻲ رﺳﻤﻴﺖ، ﺑﺎ ارﮔﺎﻧﻴﻚ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﭼﻨﻴﻦ ﻫﻢ وﭘﺬﻳﺮشﺗﺤﻮلدارد ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ.ﻛﻠﻴﺪی واژﮔﺎن:ﭘـﺬﻳﺮش آﻣـﺎدﮔﻲ و ﻣﻼﺣﻈﻪ و ادب ﻣﺪﻧﻲ، رﻓﺘﺎر ﻛﺎری، وﺟﺪان رادﻣﺮدی، ﻧﻮﻋﺪوﺳﺘﻲ، ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ، ﺷﻬﺮوﻧﺪی رﻓﺘﺎرﺗﺤـﻮلﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ.1.اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳﺘﺎدﻳﺎراﻗﺘﺼﺎدی ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه)ﻓﻨﺎوری و ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﻋﻠﻮم، وزارت(2.ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ ﻋﻼﻣﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ارﺷﺪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ آﻣﻮﺧﺘﻪ داﻧﺶ پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ﺗﺤﻠﻴﻞﺟﺎﻣﻌﻪزﻧﺎن ﻋﻠﻴﻪ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ
        ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ اﻳﺮج دﻛﺘﺮ1 ﻧﮋاد ﻧﻴﻚ زﻫﺮا2 ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ اﻳﺮج دﻛﺘﺮ1 ﻧﮋاد ﻧﻴﻚ زﻫﺮا2
        ﭼﻜﻴﺪهﻫﻴﺠﺎن ﺧﺸﻮﻧﺖاﺳﺖ ﻧﻤﻮده ﺗﺠﺮﺑﻪ را آن ﺧﻮد ﺷﻐﻠﻲ و زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺤﻴﻂ در ﻛﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ اﺳﺖ ﻧﻴﺮوﻣﻨﺪی.ﺗﻤـﺎﻳﺰات وﺟـﻮد ﺑﺎﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻢ ﺷﺒﻴﻪ ﺟﻮاﻣﻊ ﻫﻤﻪ در آن ﻣﺎﻫﻴﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ،.و ﮔﺮا ﺳﻨﺖ دﻳﺪﮔﺎه از ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درﻟﻴﺒﺮال دﻳﺪﮔﺎه-دﻳـﺪﮔﺎه و رواﻧـﻲﻓﻤﻨﻴﺴﺘﻲ-دارﻧﺪ را ﺧﻮد ﺧﺎص دﻻﻳﻞ ﻳﻚ ﻫﺮ ﻛﻪ-اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ و ﻓـﺮدی ﭘﺪﻳـﺪه چکیده کامل
        ﭼﻜﻴﺪهﻫﻴﺠﺎن ﺧﺸﻮﻧﺖاﺳﺖ ﻧﻤﻮده ﺗﺠﺮﺑﻪ را آن ﺧﻮد ﺷﻐﻠﻲ و زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺤﻴﻂ در ﻛﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ اﺳﺖ ﻧﻴﺮوﻣﻨﺪی.ﺗﻤـﺎﻳﺰات وﺟـﻮد ﺑﺎﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻢ ﺷﺒﻴﻪ ﺟﻮاﻣﻊ ﻫﻤﻪ در آن ﻣﺎﻫﻴﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ،.و ﮔﺮا ﺳﻨﺖ دﻳﺪﮔﺎه از ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درﻟﻴﺒﺮال دﻳﺪﮔﺎه-دﻳـﺪﮔﺎه و رواﻧـﻲﻓﻤﻨﻴﺴﺘﻲ-دارﻧﺪ را ﺧﻮد ﺧﺎص دﻻﻳﻞ ﻳﻚ ﻫﺮ ﻛﻪ-اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ و ﻓـﺮدی ﭘﺪﻳـﺪه، اﻳﻦ اﻧﻮاع و ﺧﺎﻧﻮاده ﻧﻘﺶ و ﻋﻠﻞ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺑﺮایاﻳﻢ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﻪ ﻣﺪارک و اﺳﻨﺎد ﺑﺮرﺳﻲ روش ﻃﺮﻳﻖ از آن ﺑﻮدن.اﻳـﺪﺋﻮﻟﻮژی ﻓﺮﻫﻨﮕـﻲ، ﺳـﺎﺧﺖ از ﻧﺎﺷﻲ ﻛﻪ ﭘﺪﻳﺪه اﻳﻦ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻋﻠﺖﻫـﺎیﺟﻨﺴـﻴﺘﻲ ﻗـﺪرت در ﮔﺮاﻳﺎﻧـﻪ ﺟﻨﺴـﻲ و ﻣﺴـﻠﻂﻋﻨﻮان ﻣﺮداﻧﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺣﺴﺎس و ﻛﻨﺘﺮل و ﻣﻬﺎر دﻻﻳﻞ ﺑﻪ زﻧﺎن ﻋﻠﻴﻪ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺷﺪن آﻣﻮﺧﺘﻪ و ﭘﺮورشﻣـﻲدر ﻛـﻪ ﺷـﻮدﻧﺘﻴﺠﻪ را زﻧﺎن ﻓﺮودﺳﺘﻲ و وری ﺑﻬﺮه ﺻﻮرت ﻫﺮﻣﻲدﻫﺪ.ﺧﻄـﺮ زﻧـﺎن ﻋﻠﻴﻪ ﺧﺸﻮﻧﺖ و ﺧﺎﻧﮕﻲ ﺧﺸﻮﻧﺖ اداﻣﻪ و ﭘﺎﻳﺪاریدﻧﺒـﺎل ﺑـﻪ را اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﻣـﺪارای ﻋﺪم و ﺟﺎﻣﻌﻪ رواﻧﻲ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺧﻮردن ﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ آن ﭘﻲ در و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺑﺤﺮانداﺷﺖ ﺧﻮاﻫﺪ.واژﮔﺎن ﻛﻠﻴﺪ:اﻳﺪﺋﻮﻟﻮژیﻫﺎیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺪارای زﻧﺎن، ﻋﻠﻴﻪ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﮔﺮاﻳﺎﻧﻪ، ﺟﻨﺴﻲ اﻳﺪﺋﻮﻟﻮژی ﻣﺴﻠﻂ،آﺷﻔﺘﮕﻲ ،ﻫﺎیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ. 1-اﺳﺘﺎدﻳﺎرﺟﺎﻣﻌﻪﺷﻨﺎﺳﻲاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻋﻠﻮم ﮔﺮوه ،E-mail: saiearasi@gmail.com2-ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮﺟﺎﻣﻌﻪﺷﻨﺎﺳﻲEmail: zahraniknezhad@gmail.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﯽروان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی ی
        راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﯽروان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی ی)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪاﺳﻼ آزاد داﻧﺸﮕﺎه داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﻮردی یﻣﯽاﺑﻬﺮ واﺣﺪ(ﺻﺪری ﺟﻤﺸﯿﺪ دﮐﺘﺮ1ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ2ﭼﮑﯿﺪهﺣﺎﺿﺮ ﭘﮋوﻫﺶاﻋﺘﻘﺎدات ﻣﯿﺰان ﺑﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﻪ ،اﺳﺖ ورزﯾﺪه اﻫﺘﻤﺎم رواﻧﯽ ﺳﻼﻣﺖ و ﻣﺬﻫﺒﯽ.آﻣـﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪاﯾـﮐﻠﯿـﻪ را ﭘـﮋوﻫﺶ ﻦاﺳﻼ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﭘﺴﺮ و دﺧﺘﺮ دا چکیده کامل
        راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﯽروان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی ی)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪاﺳﻼ آزاد داﻧﺸﮕﺎه داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﻮردی یﻣﯽاﺑﻬﺮ واﺣﺪ(ﺻﺪری ﺟﻤﺸﯿﺪ دﮐﺘﺮ1ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ2ﭼﮑﯿﺪهﺣﺎﺿﺮ ﭘﮋوﻫﺶاﻋﺘﻘﺎدات ﻣﯿﺰان ﺑﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﻪ ،اﺳﺖ ورزﯾﺪه اﻫﺘﻤﺎم رواﻧﯽ ﺳﻼﻣﺖ و ﻣﺬﻫﺒﯽ.آﻣـﺎری ﺟﺎﻣﻌﻪاﯾـﮐﻠﯿـﻪ را ﭘـﮋوﻫﺶ ﻦاﺳﻼ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﭘﺴﺮ و دﺧﺘﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎنﻣﯽﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺳﺎل در ﮐﻪ اﺑﻬﺮ واﺣﺪ88-87داﺷﺘﻪ اﺷﺘﻐﺎل ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺑﻪاﻧﺪ،ﺗﺸﮑﯿﻞﻣـﯽدﻫـﺪ.ﺑـﺎﺗﻌﺪاد ای ﻃﺒﻘﻪ ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﮔﯿﺮی ﻧﻤﻮﻧﻪ روش400ﻧﻔﺮ)200و ﭘﺴﺮ ﻧﻔﺮ200د ﻧﻔﺮﺧﺘـﺮ(ﺷـﺪﻧﺪ اﻧﺘﺨـﺎب ﭘـﮋوﻫﺶ ﻧﻤﻮﻧـﻪ ﻋﻨـﻮان ﺑـﻪ.ﺑـﺮایﻓﺮﺿﯿﻪ آزﻣﺎﯾﺶﻫﺎﮔﺮﻓﺖ ﻗﺮار اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻮرد روان ﺳﻼﻣﺖ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﻋﺘﻘﺎدات ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ.داده آوری ﺟﻤﻊ از ﭘﺲﻫﺎﺷﺎﻣﻞ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ3ﺷﺪ واﻗﻊ ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﺠﺰﯾﻪ ﻣﻮرد ﺑﻮد ﻓﺮﺿﯿﻪ.ارﺗﺒـﺎط ﻣﯿـﺰان آوردن ﺑﺪﺳـﺖ ﺑـﺮایدو ﺑﯿﻦ اﺷﺘﺮاک وﺟﻪ ﺑﺎﻓﺮﺿﯿﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ و ﮔﺮدﯾﺪ اﺳﺘﻔﺎده ﭘﯿﺮﺳﻮن ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺿﺮﯾﺐ از ﮔﺮوهﻫﺎاز ﭘﮋوﻫﺶ یاﯾاﺳﺖ ﻗﺮار ﻦ:ﭘﮋوﻫﺶ اﺻﻠﯽ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﮐﻪ اول ﻓﺮﺿﯿﻪﻣـﯽﯾﻌﻨـﯽ ﺑﺎﺷـﺪ))راﺑﻄـﻪﻣﻌﻨـﯽداریروان ﺳـﻼﻣﺖ ﺑـﺎ ﻣـﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫـﺎی ﻣﯿـﺎندارد وﺟﻮد داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن((ﻣﻌﻨﺎداری ﻣﻘﺪار ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎ آﻣﺎری، ﺣﯿﺚ از ﮐﻪ داﺷﺖ آن از ﻧﺸﺎن15/0ﻣﻌﻨﯽ راﺑﻄﻪﻣﯿﺎن داریﭘﯿﺮﺳﻮن آزﻣﻮن ﻣﻘﺪار ﺑﺎ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی17/0دارد وﺟﻮد.ازاﯾﻓـﺮض رو، ﻦHOﺗﺤﻘﯿـﻖراﺑﻄﻪ وﺟﻮد ﻋﺪم ﺑﺮ ﻣﺒﻨﯽﻣﻌﻨﯽداریداﻧﺸ روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی ﻣﯿﺎنﺠﻮﯾﺎنردﻣﯽﺷﻮد.دوم ﻓﺮﺿﯿﻪ))راﺑﻄﻪ ﯾﻌﻨﯽﻣﻌﻨﯽداریدارد وﺟـﻮد ﭘﺴﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی ﺑﯿﻦ((،ﻧﻈـﺮ ﻣـﻮرد ﻓﺮﺿـﯿﻪ آزﻣـﻮناﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﺎ آﻣﺎری، ﺣﯿﺚ از ﮐﻪ داﺷﺖ آن از ﻧﺸﺎن99/0ﺧﻄﺎی ﺳﻄﺢ و01/0ﻣﻌﻨـﯽ راﺑﻄﻪروان ﺳـﻼﻣﺖ ﺑـﺎ دﯾﻨـﯽ ﺑﺎورﻫـﺎی ﻣﯿـﺎن داریﭘ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎنﭘﯿﺮﺳﻮن آزﻣﻮن ﻣﻘﺪار ﺑﺎ ﺴﺮ14/0دارد وﺟﻮد.ازاﯾﻓﺮض رو، ﻦHoﺑﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖراﺑﻄـﻪ وﺟـﻮد ﻋﺪمﻣﻌﻨـﯽداریﻣﯿـﺎنﭘﺴﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎیﺷﻮد ﻣﯽ رد.ﺳﻮم ﻓﺮﺿﯿﻪ))راﺑﻄﻪﻣﻌﻨﯽداریدارد وﺟﻮد دﺧﺘﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی ﻣﯿﺎن((،ﻓﺮﺿـﯿﻪ آزﻣﻮنﻣﻌﻨـﺎداری ﻣﻘﺪار ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎ آﻣﺎری، ﺣﯿﺚ از ﮐﻪ داﺷﺖ آن از ﻧﺸﺎن ﻧﻈﺮ ﻣﻮرد86/0ﻣﻌﻨـﯽ راﺑﻄـﻪﺑﺎورﻫـﺎی ﻣﯿـﺎن داریﭘﯿﺮﺳﻮن آزﻣﻮن ﻣﻘﺪار ﺑﺎ دﺧﺘﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ17/0دارد وﺟﻮد.ازاﯾﻓﺮض رو، ﻦH0ﻣﺒﻨـﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖﺑﺮراﺑﻄﻪ وﺟﻮد ﻋﺪمﻣﻌﻨﯽداریﺑﺎور ﻣﯿﺎندﺧﺘﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روان ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻫﺎیردﻣﯽﺷﻮد.واژهﻫﺎﮐﻠﯿﺪی ی:ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺑﺎورﻫﺎی،رواﻧﯽ ﺳﻼﻣﺖ،اﺳﻼ آزاد داﻧﺸﮕﺎه داﻧﺸﺠﻮﯾﺎنﻣﯽاﺑﻬﺮ واﺣﺪ1-داﻧﺸﮑﺪه اﺳﻼﻣﯽ، ﻣﻌﺎرف ﮔﺮوه اﺳﻼﻣﯽ، ﻣﻌﺎرف اﺳﺘﺎدﯾﺎرﺗﺎﮐﺴﺘﺎن واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻋﻠﻮم یE-mail: jamshidsadri@gmail.com2-داﻧﺸﮑﺪه ﺷﻨﺎﺳﯽ، روان ﮔﺮوه ﻋﻠﻤﯽ ﻫﯿﺄت ﻋﻀﻮءاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﯽ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻋﻠﻮم یE-mail: persianarrj@yahoo.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - ﺗﻌﻤﻴﻢ یﻳﺎ در ﺣﺘﻲ ﺑﻠﻜﻪﺻﻮرت ﺗﻌﻤﻴﻢ ﻧﻴﺰ اوﻟﻴﻪ دﮔﻴﺮیﻣﻲﭘﺬﻳﺮد.
        ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش1 ﺗﺎرور ﺳﺎرا2 ﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش1 ﺗﺎرور ﺳﺎرا2 ﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ
        ﺗﻌﻤﻴﻢ یﻳﺎ در ﺣﺘﻲ ﺑﻠﻜﻪﺻﻮرت ﺗﻌﻤﻴﻢ ﻧﻴﺰ اوﻟﻴﻪ دﮔﻴﺮیﻣﻲﭘﺬﻳﺮد.•ﻣﺜﺎل از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎﻫﺎﺑﺮای ﻛﻪ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ وﺷﺒﺎﻫﺖ اﻧﺘﻘﺎلﻫﺎیاز ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ دو ﻣﻴﺎن اﺳﺎﺳﻲﻣﺜﺎلﻫﺎﻛﺎر ﺑﻪﻣﻲرودﻣﻲﻧﻈﺎم و واﺿﺢ ﺻﻮرت ﺑﻪ را ﺗﻌﻤﻴﻢ ﺗﻮانداد آﻣﻮزش دار.•ﻣﻌﺮف ﺗﻌﻤﻴﻢﻛﺎرآﻳﻲاﺳﺖ آﻣﻮزش.1 Tarver, Sara G. (1999): Direct In چکیده کامل
        ﺗﻌﻤﻴﻢ یﻳﺎ در ﺣﺘﻲ ﺑﻠﻜﻪﺻﻮرت ﺗﻌﻤﻴﻢ ﻧﻴﺰ اوﻟﻴﻪ دﮔﻴﺮیﻣﻲﭘﺬﻳﺮد.•ﻣﺜﺎل از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎﻫﺎﺑﺮای ﻛﻪ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ وﺷﺒﺎﻫﺖ اﻧﺘﻘﺎلﻫﺎیاز ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ دو ﻣﻴﺎن اﺳﺎﺳﻲﻣﺜﺎلﻫﺎﻛﺎر ﺑﻪﻣﻲرودﻣﻲﻧﻈﺎم و واﺿﺢ ﺻﻮرت ﺑﻪ را ﺗﻌﻤﻴﻢ ﺗﻮانداد آﻣﻮزش دار.•ﻣﻌﺮف ﺗﻌﻤﻴﻢﻛﺎرآﻳﻲاﺳﺖ آﻣﻮزش.1 Tarver, Sara G. (1999): Direct Instruction, Current ptac پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - ﺑﺮرﺳﻲراﺑﻄﻪﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻتﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن
        اﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1 ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2 اﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1 ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2
        ﺑﺮرﺳﻲراﺑﻄﻪﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻتﻧﻮﺟﻮاﻧﺎنو اﺻﻼح ﻛﺎﻧﻮن در ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺑﺰﻫﻜﺎران درﺗﺮﺑﻴﺖﺗﻬﺮاناﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2ﭼﻜﻴﺪهﺷﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﻪ ﭘﮋوﻫﺶ اﻳﻦ در.ﻣﻨﻈﻮر اﻳﻦ ﺑﻪ100در ﻣﺴـﺘﻘﺮ ﺑﺰﻫﻜـﺎران از ﻧﻔﺮو اﺻﻼح ﻛﺎﻧﻮنرﻳﺎﺿﻲ ﻧﻮﻳﺴﻲ، اﻣﻼء آزﻣﻮﻧﻬﺎی و ﺷﺪﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب چکیده کامل
        ﺑﺮرﺳﻲراﺑﻄﻪﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻتﻧﻮﺟﻮاﻧﺎنو اﺻﻼح ﻛﺎﻧﻮن در ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺑﺰﻫﻜﺎران درﺗﺮﺑﻴﺖﺗﻬﺮاناﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2ﭼﻜﻴﺪهﺷﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﻪ ﭘﮋوﻫﺶ اﻳﻦ در.ﻣﻨﻈﻮر اﻳﻦ ﺑﻪ100در ﻣﺴـﺘﻘﺮ ﺑﺰﻫﻜـﺎران از ﻧﻔﺮو اﺻﻼح ﻛﺎﻧﻮنرﻳﺎﺿﻲ ﻧﻮﻳﺴﻲ، اﻣﻼء آزﻣﻮﻧﻬﺎی و ﺷﺪﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﮔﻴﺮی ﻧﻤﻮﻧﻪ روش از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﺗﻬﺮان ﺗﺮﺑﻴﺖﺗﻮاﻧﺎ ﺳﻨﺠﺶ وﺷﺪ اﻧﺠﺎم آﻧﻬﺎ ﻣﻮرد در ﺧﻮاﻧﺪن ﻳﻲ.اﺧﺘﻼﻻ ﺷﻴﻮع ﻣﻴﺰان ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺤﻘﻴﻖ اﻫﺪاف ازﻛـﺎﻧﻮن در ﻳـﺎدﮔﻴﺮی تﺑﻮد ﺗﻬﺮان ﺗﺮﺑﻴﺖ و اﺻﻼح.داد ﻧﺸﺎن ﻧﺘﺎﻳﺞ50ﻓﺮزﻧﺪان ﻣﺠﺮﻣﻴﻦ درﺻﺪو ﺑﻮدﻧﺪ آﺧﺮ و اول61دارای ﺑﺰﻫﻜﺎران درﺻﺪراﻫﻨﻤﺎ ﺗﺤﺼﻴﻼتﺋﻲﺑﻮدﻧﺪو74ﺑﻮدﻧﺪ ﺑﺮﺧﻮردار ﭘﺎﻳﻴﻨﻲ درآﻣﺪ ﺳﻄﺢ از آﻧﻬﺎ درﺻﺪ.ﻓﺮﺿﻴﻪ ﺑﺮرﺳﻲﻫﺎیﻧﺸـﺎن ﺗﺤﻘﻴـﻖدادﻛﻪاﺧﺘﻼﻻ ﺑﻴﻦراﺑﻄﻪ ﺑﺰﻫﻜﺎری و ﻳﺎدﮔﻴﺮی تیﻣﻌﻨﺎداریﻧﺪاﺷﺖ وﺟﻮدﺑـﺎ آﻧﻬـﺎ ﻓﺮاواﻧﻲ ﺗﻮزﻳﻊ و ﺟﺮم اﻧﻮاع ﺑﻴﻦ وﻟﻲراﺑﻄﻪ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت اﻧﻮاعیاﻓـﺮاد ﺑـﻪ ﻧﺴـﺒﺖ ﺑﺰﻫﻜﺎران در ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت ﺷﻴﻮع ﻣﻴﺰان و ﺷﺪ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﻌﻨﺎداریاﺳﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻋﺎدی.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺰﻫﻜﺎری، ﻳﺎدﮔﻴﺮی، اﺧﺘﻼﻻت1-ﻋﻠﻤﻲ ﻫﻴﺄت ﻋﻀﻮاﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ، روان ﮔﺮوهﻋﻤـﻮﻣﻲ رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ دﻛﺘﺮای داﻧﺸﺠﻮی و اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت و ﻋﻠﻮم واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎهE-mail: G.FathiAgdam@gmail.com2-رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲاﺳﺘﺜﻨﺎﺋﻲ ﻛﻮدﻛﺎ پرونده مقاله