بررسی موانع و مشکلات پیاده سازی مدیریت استراتژیک در صنعت برق ایران
محورهای موضوعی : مدیریتمحسن سلیمانی 1 , منوچهر نیکنام 2 , سید علیرضا سیدصالحی 3
1 - دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ،قزوین گروه مدیریت اجرایی قزوین، ایران
2 - استادیار دانشگاه غزالی قزوین
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
کلید واژه: موانع پیاده سازی, کلیدی مدیریت استراتژیک صنعت برق,
چکیده مقاله :
در پژوهش پیشرو که در صنعت برق ایران صورت گرفته ،است با توجه به پیشینه و ادبیات تحقیق و بهره گیری از نظر خبرگان موانع متعددی شناسایی شدند که آنها را در شش گروه دسته بندی نمودیم. از طریق توزیع پرسشنامه به بررسی موانع پیاده سازی مدیریت استراتژیک در این صنعت پرداخته شد. بنابراین پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران ارشد و میانی بوده و نمونه گیری با روش تصادفی خوشه ای انجام گرفته است. در تجزیه و تحلیل پرسشنامه از مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر و از نرم افزارهای SPSS . ވ LISREL استفاده شده است. بر اساس نتایج آزمون در نمونه مورد مطالعه، شش گروه موانع ارتباطی موانع ،انسانی موانع ساختار سازمانی موانع محتوایی برنامه ها، موانع فرهنگی و موانع منابع سازمانی به ترتیب و به لحاظ مقداری بیشترین حجم موجود را در بین موانع موجود در صنعت برق کشور دارند با مهار این موانع میتوان احتمال شکست در پیاده سازی تصمیمات استراتژیک را کاهش داد.