فصل نامه پژوهش های کیفی در علوم تربیتی، مجله ای است که یافته های اصیل حاصل از پژوهش های کیفی را منتشر می کند. فصل نامه پذیرای مقالاتی است که دارای مخاطبان گسترده است و با روش های جدید و متنوع تفکر در مورد روش های کیفی تدوین شده باشند. این فصلنامه کلیه روش شناسی هایی را که می توان به عنوان پژوهش کیفی توصیف کرد شامل روش های ترکیبی، داده بنیاد، پدیدارشناسی، اقدام پژوهی، مردم نگاری، تحلیل محتوا و ... را پوشش می دهد.
فصل نامه پژوهش های کیفی در علوم تربیتی به طور جامع از مقالات مبتنی بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه یافته های کیفی در علوم تربیتی استقبال می کند و هم چنین به تحقیقات عمیق و مفهومی می پردازد. این فصلنامه، اطلاعات ارزنده ای برای محققان و علاقمندان برای پیشبرد دانش و ترویج شیوه های تحقیق کیفی فراهم می کند. این مجله سعی در کمک به جامعه دانشگاهی و علمی کشور در رشته های مختلف دارد که از روش های کیفی به عنوان راهی برای درک جهان استفاده کنند.