پیش بینی اعتیاد به تلفن همراه براساس استرس تحصیلی و هیجان خواهی با میانجی گری حرمت خود در دانشجویان
مریم پورمهر
1
(
روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، کاشان، ایران
)
حمیدرضا شمس راوندی
2
(
روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، کاشان، ایران
)
کلید واژه: اعتیاد به تلفن همراه, استرس تحصیلی, هیجان خواهی, حرمت خود,
چکیده مقاله :
هدف:تحقیق حاضر با هدف پیش بینی اعتیاد به تلفن همراه براساس استرس تحصیلی و هیجان خواهی با میانجی گری حرمت خود انجام پذیرفت.روش:پژوهش حاضر از نوع توصیفی با طرح همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد شهرستان کاشان در نیمسال اول سال تحصیلی1403-1402 تشکیل می دادند. از این جامعه 350 نفر به شیوه نمونه گیري خوشه اي انتخاب شدند. ابزارهاي سنجش شامل پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه سواری(1393)، پرسشنامه استرس تحصیلی گادزلا(1991)، پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ(۱۹۶۵) و پرسشنامه هیجان خواهی زاکرمن(1978) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر انجام پذیرفت. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین حرمت خود با اعتیاد به تلفن همراه رابطه منفی و معنیدار وجود دارد(01/0<p). از طرفی بین استرس تحصیلی با اعتیاد به تلفن همراه و هیجان خواهی با اعتیاد به تلفن همراه رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد(01/0<p). همچنین بین استرس تحصیلی با حرمت خود و هیجان خواهی با حرمت خود رابطه منفی و معنیدار وجود دارد(01/0<p). علاوه براین نقش میانجی گری حرمت خود در رابطه بین استرس تحصیلی و هیجان خواهی با اعتیاد به تلفن همراه مورد تایید قرار گرفت.نتیجه گیری:بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که استرس تحصیلی و هیجان خواهی از طریق حرمت خود بر اعتیاد به تلفن همراه اثر می گذارند. لذا پیشنهاد می شود با برگزاری کارگاه های آموزشی در جهت کاهش استرس تحصیلی، تنظیم هیجان و افزایش حرمت خود مداخلات لازم جهت کاهش اعتیاد به تلفن همراه دانشجویان صورت پذیرد.
چکیده انگلیسی :
Aim: The present research was conducted with the aim of predicting mobile phone addiction based on academic stress and sensation seeking with the mediation of self-esteem. Method: The present research method was descriptive with correlation design. The statistical population of the research consisted of all undergraduate students of Azad University of Kashan in the first semester of the academic year 1402-1403. 350 people from this community were selected by cluster sampling method. The measurement tools included the riding cell phone addiction questionnaire (2013), Godzella's academic stress questionnaire (1991). Rosenberg's self-esteem questionnaire (1965) and Zuckerman's sensation seeking questionnaire (1978). Results: Data analysis was done using Pearson's correlation coefficient and path analysis. The results of the research showed that there is a negative and significant relationship between self-esteem and cell phone addiction (p< 0.01), on the other hand, there is a positive and significant relationship between academic stress and cell phone addiction and excitement seeking and cell phone addiction. (p< 0.01), Also, there is a negative and significant relationship between academic stress and self-esteem and excitement seeking and self-esteem (p< 0.01). Conclusion: Based on the findings of the research, it can be concluded that academic stress and thrill seeking affect mobile phone addiction through self-esteem. In addition, the mediating role of self-esteem in the relationship between academic stress and sensation seeking with mobile phone addiction was confirmed. Therefore, it is suggested to conduct educational workshops to reduce academic stress, regulate emotions and increase self-esteem, to reduce students' addiction to mobile phones.
منابع احمدوند ا. 1399. بررسی رابطه اعتیاد به تلفن همراه با هیجان خواهی منفی و سبک های تصمیم گیری در نوجوانان شهر کرج. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه الزهرا.
احمدی م، الهی ط. 1393. هیجان و رابطه کاربری لوازم جانبی تلفن همراه در دانشجویان دانشگاه زنجان فصلنامه. 4(3): 26-107.
احمدی ش، حیدری ف، بشرپور س.1401. الگوی روابط ساختاری اعتیاد به تلفن همراه در دانشآموزان پسر بر اساس هیجانپذیری منفی و استعداد کسالت با نقش میانجیگری خودنظارتی: یک مطالعه توصیفی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. جلد21، شماره(5)، صفحه: 514-497.
اسدی دانش نیا ف. 1398. مقایسه عزت نفس، استرس و انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان آزاد و عمومی دانشگاه ها. محله چشم انداز امین. 2 (7).
اسماعیلی نسب م، اندامیخشک ع، آذرمی ح، ثمرخی ا. 1393. نقش پیشبینیکننده دشواری در تنظیم هیجان و تحمل در اعتیاد دانشآموزان. 8(29): 50-63.
بابائی ا، عزیزی، سعدی و گلچویی، رمضانعلی. 1393. بررسی سبکهای دلبستگی و هیجان خواهی بعنوان پیش بین های وابستگی به تلفن همراه در بین نوجوانان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 11(20): 53-76.
باسره، مسعود، حلوانی، فلاح، جام برسنگ. 1401. بررسی میزان اعتیاد به تلفن همراه هوشمند دانشجویان دانشکده بهداشت شهید صدوقی یزد در ایام پاندمی کووید 19. طلوع بهداشت یزد. 21(4): 40-48.
بخشنده باورسد م، حکیم ع. عظیمی، لطیفی م، قلوندی ح. 1394. دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد آموزشی انگیزه و عوامل مرتبط با آن در جندی شاپور اهواز دانشگاه علوم پزشکی.7(1): 20-35.
جنابادی، شیرانی، اسدالله. 1396. تعیین ارتباط احساس تنهایی و حمایت اجتماعی با استفاده از تلفن همراه در دانشآموزان. روانشناسی مدرسه و آموزشگاه. 5(4): 7-30.
چابکی، ع. 1399. تدوین مدل ساختاری رابطه هیجان خواهی با اعتیاد به فضای مجازی نوجوانان؛ نقش میانجی توانمندی خود. رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد کرج.
حسنی ب. 1398. بررسی نقش واسطه ای عزت نفس و حساسیت به طرد در رابطه بین سبک دلبستگی و اعتیاد به تلفن همراه هوشمند. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه الزهرا (س).
حسینی م، دژکام م، میرلاشاری ز. 1386. همبستگی بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس در دانش آموزان توانبخشی در دانشگاه بهزیستی و توانبخشی تهران.
حمیدی س. 1397. رابطه بین استرس تحصیلی و تیپ شخصیتی با اعتیاد به اینترنت دانش آموزان ورزشکار مقطع متوسطه استان ایلام. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی، دانشگاه فردوسی مشهد.
خدابخش ر، حسنی ب، احدی ب. 1401. سبک دلبستگی و اعتیاد به تلفن همراه هوشمند: نقش واسطهای حرمت خود و حساسیت به طرد. مجله علمی شناختی علوم شناختی، دوره21،شماره(113)، صفحه: 986-971.
خواجه احمدی م، پولادی ش، بحرینی م. 1395. طراحی و روانسنجی پرسشنامه اعتیاد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل. روان پرستاری، 4(4): 51-43 .
دانش ف، نظیری ق، فتح ن. 1402. اثربخشی درمان مبتنی بر اصلاح تعامل والد – كودك بر خودكارآمدي و كاهش اعتياد اينترنتی در كودكان 21-9 ساله. فصلنامه روانشناسی تحلیلی – شناختی، سال چهارده، شماره (53)، صفحات:71-86.
دیوبند ف.1391. رابطه بین هیجان خواهی، اوقات فراغت خسته کننده، و عزت نفس، با اعتیاد به تلفن همراه. نشریه پژوهشهای روان شناختی، دوره 15، شماره2(پیاپی 30)، صفحات:30-47.
رضایی س. 1398. بررسی رابطه بین اعتیاد به گوشی با هجان خواهی منفی و تاب آوری در دانشجویان علوم پزشکی شهر تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران.
زارع زاده م. 1400. بررسی تأثیر رکود اقتصادی بر استرس تحصیلی و تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی متغیرهای ناامنی شغلی و ناامنی استخدام( مورد مطالعه: شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور استان یزد.
زارعی س، فولادوند خ. 1400. رابطه بین کارکرد خانواده و اعتیاد به تلفن هوشمند در نوجوانان در زمان همه گیري ویروس کرونا؛ نقش واسطه ای عزت نفس و احساس تنهایی: یک مطالعه توصیفی. مقاله پژوهشی، مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، دوره 20، صفحات: 1194-1179.
زنجاني ز، مقبلي هنزائي م، محسن آبادي ح. 1397. رابطه بين افسردگي، تحمل پريشاني و مشكل در تنظيم هيجان با اعتياد به استفاده از تلفن همراه در دانشجويان دانشگاه كاشان. دو ماهنامه علمي– پژوهشي فيض، دوره 22، شماره 4 ، صفحات: 420-411.
سلیمانی م، محمدی آریا ع، فلاحزاده ابرقوئی ف، فلاحزاده ابرقوئی ف.1396. تلفن همراه؛ چالش نوین زندگی. مجله رویش روانشناسی،18(6)، 177-190.
شاهرودی س، سلطانی ف، نوری ن، ریگی ا. 1397. بررسی رابطه وابستگی اعتیاد گونه به تلفن همراه با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان شهر خاش منطقه بلوچستان. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 5(6)، 57-70.
شفیق ی. 1399. بررسی میزان اعتیاد به تلفن همراه در میان جوانان و عوامل موثر بر آن.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
شكري ا، كديور پ، نقش ز، دانشورپور ز. 1387. عوامل ايجاد كننده استرس تحصيلي و واكنش ها نسبت به آن عوامل در دانشجويان دختر و پسر. فصلنامه پژوهش در سلامت روان شناختی، دوره دوم، شماره اول، بهار1387.
شهبازیان خونیق ح، حسین پور بنه دیق ک، رهنمایی بسطام آ. 2019. بررسی نقش هوش اخلاقی و اعتیاد به تلفن همراه در اهمالکاری تحصیلی دانشجویان .دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی 11(5): 76-83.
شولتز د، شولتز سیدنی آ. 2009. نظریه های شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی.1392. تهران: موسسه نشر ویرایش.
صادقی ر.1400. اعتیاد به اینترنت و استرس تحصیلی در دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
قاسمی ن، سلیمانی راد م. 2021. تاثیر شرایط آموزش مجازی بر وضعیت اسکلتی-عضلانی و فعالیت بدنی اساتید دانشگاه در دوران پاندمی کرونا. دوماهنامه علمی-پژوهشی طب توانبخشی،10(1): 175-185.
قدسی ن. 1399. بررسی مقایسه ای وابستگی به اینترنت و نقش آن در استرس تحصیلی دانش آموزان کاربر اینترنت (مورد کاوی تهران و باکو). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.
قدم پور ع، یوسف وند ل، رادمهر پ. 1398. اثربخشی درمانشناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر بهبود حرمت خود در زنان مبتلا به بیماری عروق کرونر. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، دوره2، شماره(3)، صفحه: 78-67.
کریمی ف، احمدی م، بغیری س، گرکز ا. 1400. رابطه بین عزت نفس و استرس تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال تحصیلی 99-1400. مجله علوم مراقبتی نظامی، سال هشتم ، شماره 4، شماره مسلسل 30، صفحات: 390-398.
کوسه غراوی ش، صفاریان س. 1398. طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه استراتژیك در صنعت ساختمان با رویکرد آميخته، مجله توسعه کارآفرینی دوره 12 ،ش1، ص121-140.
گروسی فرشی م، محمدالفت ف. 1386. بررسی رابطه هیجان ها و اسنادهای علی با عزت نفس در دانشجویان دانشگاه تبریز. نشریه مطالعات تربیتی و روان شناسی، دوره 8 ، شماره 1، صفحات :33-48.
لعلی م، عشایری ح، صداقتی فرد م. 1398. قصه گویی دیالوگی بر مهارت های ارتباطی و عزت نفس کودکان دارای افت عملکرد تحصیلی. . فصلنامه روانشناسی تحلیلی – شناختی، سال دهم، شماره (37)، صفحات:113-101.
محمدعلیزاده نوبرس، مصرآبادی ج، محمدعلیزاده نوبر س، مشحونی ش. 1402. بررسی مقایسه ای اعتیاد به شبکه های اجتماعی موبایل و استرس تحصیلی در بین افراد اهمال کار و غیر اهمال کار. دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی، 15(6): 556-567.
مرادی د، کرمی م، قانعی قشلاق ر، نعمتی م، دهوان ف. 1397. بررسی رابطه بین عزت نفس و تحصیلی موفقیت در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان علوم، سنندج، ایران. 4 (2): 71-8.
مظاهری م. 1396. رابطه نام شخصی افراد با حرمت خود و خوپنداره آن¬ها. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 6، شماره 2 (22)، ص 59-72.
مظلومی م. 1399. بررسی رابطه بين عزت نفس و تابآوري با کاهش ميزان استرس در بين کليه ي دانشجویان مؤسسه چرخ نيلوفري آذربایجان در سال تحصيلی 98-99. پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربيتی، مؤسسه آموزش عالي چرخ نيلوفري آذربايجان.
مغنی زاده م. 1397. بررسی رابطه اعتیاد به تلفن همراه و استرس تحصیلی و خودمختاری در دانش آموزان متوسطه شهر ملایر. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه ملایر.
موسوی ک، شفیق ی. 2016. اعتیاد به موبایل درجوانان تهرانی: یک بررسی جامعه شناختی. مجله جامعه شناسی ایران، 17(4): 139-164.
میرز ل، گامست گ، گارینو ا. ۲۰۰۶. پژوهش چندمتغیری کاربردی. ترجمه حسن پاشا شریفی و همکاران. ۱۴۰۱.تهران: انتشارات رشد.
نامنی ا، نجفی ف. 1397. نقش میانجی گرایانه هیجان خواهی در رابطه اشتیاق به شبکه های اجتماعی و سبک دلبستگی با انسجام خانواده در زنان متاهل. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی دانشگاه علامه طباطبایی، دوره9، شماره(36)، صفحه: 143-117.
نجفی ش. 1395. نقش حرمت خود و مولفه¬های تنهایی در پیش¬بینی پیشرفت تحصیلی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دوره 7، شماره 22، ص 156-171.
دنیای اقتصاد، 1402، شماره روزنامه 5887، شماره خبر ۳۹۷۳۷۰۷، آدرس دسترسی: http://dx.doi.org/10.18869/acadpub.rme.7.1.35
Andreassen CS, Pallesen S, Griffiths MD. 2017. The relationship between addictive use of social media, narcissism, and, self-esteem: findings from a large national survey; 64: 287 -93.
Apaolaza V, Hartmann P, D’Souza C, Gilsanz A. 2019. mindfulness, compulsive mobile social media use, and derived stress: The mediating roles of self-esteem and social anxiety; 22(6): 388 -96.
Baaren, B. V. 2020. Theories on coping with loss: The impact of social support and self-esteem on adjustment to emotional and social loneliness following a partner’s death in later life. Journal Gerund, 57, 33-41.
Beranuy M, Oberst U, Carbonell X, Chamarro A. 2009. Problematic internet and mobile phone use and clinical symptoms in college students: The role of emotional intelligence. Computers in Human Behavior;25(5):1182-1187.
Billieux, J., Maurage, P., Lopez-Fernandez, O., Kuss, D. J., & Griffiths, M. D. 2015. Can disordered mobile phone use be considered a behavioral addiction? An update on current evidence and a comprehensive model for future research. Current Addiction Reports, 2(2), 156-162.
Cho HY, Kim DJ, Park JW2017. Stress and adult smartphone addiction: Mediation by self‐control, neuroticism, and extraversion. J Stress and Health; 33(5): 624 -630.
Chóliz, M. 2012. Mobile- phone addiction in adolescence: the test of mobilephone dependence (TMD). Progress in Health Sciences, 2(1), 33 .
Clayton, R. B., Leshner, G., & Almond, A. 2015. The extended itself: The impact of iPhone separation on cognition, emotion, and physiology. Journal of Computer‐Mediated Communication, 20(2), 119-135.
Elhai, J. D., Levine, J. C., Dvorak, R. D., & Hall, B. J. 2016. Fear of missing out, need for touch, anxiety and depression are related to problematic smartphone use. Computers in Human Behavior, 63, 509-516.
Gökçearslan Ş, Uluyol Ç, Şahin S. 2018. Smartphone addiction, cyberloafing, stress and social support among university students: A path analysis. J Children and Youth Services Review; 91(2): 47 -54.
Hou X -L, Wang H -Z, Guo C, Gaskin J, Rost DH, Wang J -L. 2017. Psychological resilience can help combat the effect of stress on problematic social networking site usage. J Personal and Individual Differences; 109(1): 61 -66.
Huang S, Yin H. 2019. Job characteristics and teacher well-being: the mediation of teacher self-monitoring and teacher self-efficacy. J Educ Psychol ; 39(3): 313-31.
Javaid A, Zafar MB, Iqbal M, Ghauri SK. 2019. Correlation between Internet addiction, depression, anxiety and stress among undergraduate medical students in Azad Kashmir; 35(2): 50 1 -6.
Kim E, Koh E. 2018. Avoidant attachment and smartphone addiction in college students: the mediating effects of anxiety and sel f-esteem; 84: 264 –71.
Kruger, D. J., & Djerf, J. M. 2016. High ringxiety: Attachment anxiety predicts experiences of phantom cell phone ringing. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 19(1), 56-59.
Leung, L., & Wei, R. 1999. Who are the mobile phone have-nots?, New Media & Society, 6, 1, 209-226.
Lewis, A. Knight, T. Germanov, G. Benstead, M. Joseph, C. Poole, L. 2020. The Impact on Family Functioning of Social Media Use by Depressed Adolescents: A Qualitative Analysis of the Family Options Study. Front Psychiatry, 6, 131.
Li C, Liu D, Dong Y. 2019. Self-Esteem and Problematic Smartphone Use among Adolescents: A Moderated Mediation Model of Depression and Interpersonal Trust; 10: 2872.
Li D, Zhang W, Li X, Zhou Y, Zhao L, Wang Y. 2016. Stressful life events and adolescent Internet addiction: The mediating role of psychological needs satisfaction and the moderating role of coping style. J Comput in Human Behav; 63(3): 408 -415.
Li X. 2020.Boredom proneness and core self‐evaluation as mediators between loneliness and mobile phone addiction among Chinese college students. J Psychol Sch ; 59(3): 628-38.
Li, X. X., Wang, M. F., Feng, X. J., He, L. L., & Liang, J. 2024. The influence of stress perception on mobile phone addiction tendency in nursing undergraduates: the mediating role of self-control and the moderating role of psychological capital.
Ling, R. 2000. We will be reached": the use of mobile telephony among Norwegian youth, Information Technology & People,13, 2.102-120.
Rebello, J. 2010. Global wireless subscriptions reach 5 billion. Retrieved from http://www.isuppli.com/ Mobile-and-WirelessCommunications/ News/Pages/GlobalWireless-Subscriptions-Reach-5-Billion.aspx.
Richardson M, Johnston M, Abraham C, Francis J, Hardeman W, et al. 2019. The behavior change technique taxonomy (v1) of 93 hierarchically clustered techniques: building an international consensus for the reporting of behavior change interventions. J Ann Behav Med ; 46(1): 81-95.
Smith, A., & Page, D. 2015. US smartphone use in 2015. Pew Research Center.
Snyder M. 2020. Self-monitoring of expressive behavior. J Pers Soc Psychol ; 30(4): 526-37.
Wang P, Lei L, Wang X, Nie J, Chu X, Jin S. 2018. The exacerbating role of perceived social support and the “buffering” role of depression in the relation between sensation seeking and adolescent smartphone addiction. Personality and Individual Differences, Volume 130, Pages 129-134.
Wang P, Zhao M, Wang X, Xie X, Wang Y, Lei L. 2017. Peer relationship and adolescent smartphone addiction: the mediating role of self- esteem and the moderating role of the need to belong. J Behav Addict; 6: 708 -17, 36-48.
Walsh P, White K, Ross M. 2009. The phone connection: A qualitative exploration of how belongingness and social identification relate to mobile phone use amongst Australian youth. Journal of Community & Applied Social Psychology;19(3):225-240.
Walsh S, White K, Young R, Cox S. 2011. Keeping in constant touch: the predictors of young Australians’ mobile phone involvement. Computers in Human Behavior;27(1):333-342. Wegmann E, Brand M. 2018. Is it beneficial to use Internet-communication for escaping from boredom? Boredom proneness interacts with cue-induced craving and avoidance expectancies in explaining symptoms of Internet-communication disorder. PloS One ; 13(4): 195-742.
Williams BJ, 2018. Personality traits, boredom, and loneliness as predictors of Facebook use in on-campus and Online University students. Int J Cyber Behav Psycho and Learn ; 7(2).
Xiao W, Zhou H, Li X, Lin X. 2021. Why are Individuals with Alexithymia Symptoms More Likely to Have Mobile Phone Addiction? The Multiple Mediating Roles of Social Interaction Anxiousness and Boredom Proneness. J Psychol Res Behav ; 14: 1631-41.
Yang V. 2018. Excessive use of Facebook: The influence of self-monitoring and Facebook usage on social support. Kasetsart J. Soc Sci ; 39(1): 116-21.
Yao MZ, He J, Ko DM, Pang K. 2014. The influence of personality, parental behaviors, and self-esteem on Internet addiction: a study of Chinese college students. Cyberpsychol Behav Soc Netw; 17(2): 104 -10.
Zhang, X., Gao, F., Kang, Z., Zhou, H., Zhang, J., Li, J., ... & Liu, B. 2022. Perceived academic stress and depression: the mediation role of mobile phone addiction and sleep quality. Frontiers in Public Health, 10, 66.