ارائه الگوی رسانهای تابآوری شبکه بانکی بر محور اقتصاد مقاومتی در قبال تهاجم رسانهای و جنگ روانی شبکههای اجتماعی در خلال پاندمی کرونا: مطالعه گراندد تئوری
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهمحمدجواد خمامی 1 , محمدجواد تقی پور 2 , سعید شریفی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
2 - دانشیار، گروه علوم ارتباطات، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
3 - دانشیار، گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
کلید واژه: جنگ روانی شبکه های اجتماعی, تاب آوری, اقتصاد مقاومتی, پاندمی کرونا, مدل رسانه ای,
چکیده مقاله :
زمینه: متعاقب فشار مضاعف رسانههایی نظیر بی بی سی، منوتو، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال بر امنیت روانی جامعه در فضای مستعد ناشی از پاندمی کرونا و تحریم بر اقتصاد کشور و مشخصاً شبکه بانکی ، سازوکاری برای مصون سازی و بلوغ مشتری در قالب مدل رسانهای هدف پژوهش حاضر است.روش:در این مقاله از ظرفیت نظریه داده بنیاد یا گراندد تئوری به منظور بهره گیری از تجارب نخبگان شبکۀ بانکی و رسانه جهت مصاحبه نیمه ساختاریافته با استفاده از نمونهگیری قضاوتی و گلوله برفی در مصاحبه با 34 نفر از 20 بانک خصوصی برای مدل سازی معادلات ساختاری طی مراحل کدگذاری باز و محوری و انتخاب مقولهها، بهرهبرداری شده است .یافته های تحقیق:شرایط علی:پیامدهای تحریم،تبعات پاندمی کرونا،تهاجم رسانه ای از طریق شبکه های اجتماعی و سرنوشت برجام را شامل می شود.مقوله اصلی: بحث مصون سازی و تاب آوری در شبکه بانکی معطوف به کشش قیمتی تقاضا متاثر از سطح اقبال مشتریان است.شرایط زمینهای: در پلتفرم بانکداری الکترونیکی و خاستگاه رسانه نمود یافته است.شرایط مداخله گر: مشمول سطوح کارکردی پیشرانی مشتری و نیز حاکمیت شرکتی میگردد.راهبردها: ارتقای سواد رسانه ای مخاطب تا حصول به اقناع مشتری،مدیریت بهره وری با کاهش هزینه توام با کاستن بهای تمام شده و در بستر بانکداری حرفه ای همراه با کاهش ریسک تمرکز و اصلاح بهینه ترکیب پرتفوی به نیت سودآوری بنگاه.پیامدها: در استحکام مالی ، افزایش دامنه و برد مشتریان و در نهایت تاب آوری و مصون سازی متجلی خواهد شد.
Base:Extra burden on Iran Society Psychological Security, by Hyper medias like BBC,VOA,Euro News also new targeted networks like Manoto ,Iran International,etc. In terms of Corona Pandemic & Sanctions Consequences, lead the bank oriented economy of Iran to take on customer driven values to immunization of media based model that is the basis & background of this research. Being affected by new generation of wars known as Psychological Media Warfare, Iran has encountered an expensive experience about the potential of social media, satellite and TV channels that aims at the banking system in which plays the role of vital artery in the bankoriented economy of the country.Material & Method: This paper has used qualitative method and Grounded Theory Methodology by semi structured interviews with 34 banking and media elite managers, out of 20 Private Bank in Iran, to identify critical factors after coding process in a media based model.Research Achievement:Casual Conditions: are Sanction & Corona Virus Pandemic Consequences , also Social Media Cultural Invasion and USA withdrawal from JCPOA(Joint Comprehensive Plan of Action) results.Phenomenon: Resilience & Immunisation depend on Price Elasticity of Demands as Core Category.Context: Level of E-Banking Platforms & Media Sources.Interving Conditions: Customer drived Values & Corporate Governance.Conclusion: By Approach Adoption of paradigm Strategies as Customer Persuasion & Productivity Management, also Risk & Cost management due to Portfolio Modification in a Proffesional Banking Intermediation, the Immunisation can be possible.
_||_