• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - مدلسازی فضیلت سازمانی با روش میک مک و رویکرد معادلات ساختاری در وزارت جهاد کشاورزی
        علی مهدیزاده اشرفی محمدباقر مرادی امیر غلام ابری مجید جهانگیرفرد
        موضوع این پژوهش مدلسازی فضیلت سازمانی با روش میک مک و رویکرد معادلات ساختاری در وزارت جهاد کشاورزی، با هدف اعتبارسنجی مدل پیشنهادی تحقیق می باشد. روش انجام پژوهش حاضر، از نوع بنیادی و اکتشافی بوده و جامعه آماری تحقیق در مرحله کیفی، 12 نفر از خبرگان و در مرحله کمی، کارشن چکیده کامل
        موضوع این پژوهش مدلسازی فضیلت سازمانی با روش میک مک و رویکرد معادلات ساختاری در وزارت جهاد کشاورزی، با هدف اعتبارسنجی مدل پیشنهادی تحقیق می باشد. روش انجام پژوهش حاضر، از نوع بنیادی و اکتشافی بوده و جامعه آماری تحقیق در مرحله کیفی، 12 نفر از خبرگان و در مرحله کمی، کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی با نمونه ای برابر382 نفر بوده که با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته 93 گویه ای، مورد پاسخ قرار گرفته و روایی و پایایی ابزار نیز، مورد سنجش و تأیید قرار گرفته است. در این تحقیق، از تکنیک دلفی فازی و روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری و تحلیل مسیر در نرم افزار میک مک، اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس، برای آزمون فرضیه های پژوهش استفاده گردید. بر اساس نتایج در بخش کیفی، الگوی تحقیق مطابق خروجی نرم افزار اطلس تی، مشتمل بر 1 مضمون فراگیر و 7 مضمون سازمان دهنده و 24 مضمون پایه ای بوده است. بر اساس نتایج نمودار قدرت نفوذ و میزان وابستگی (خروجی میک-مک)، متغیر مسئولیت پذیری بعنوان تاثیرگذارترین (قدرت نفوذ زیاد و مستقل) متغیر تا افق گشایی بعنوان تاثیرپذیری ترین متغیر (قدرت نفوذ کم و وابستگی) شناخته شد. همچنین نتایج روش های مدل سازی معادلات ساختاری و تکنیک حداقل مربعات جزئی، نشان داد که تمامی بار عاملی ها بالاتر از 3/0 به دست آمده و مدل با اطمینان 95% مورد تائید قرار گرفت. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - تاثیر روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری مدل کسب و کار و تعدیل-گری آشفتگی محیطی
        محمد شریف زادگان سیدرضا فاضلی مطلق
        این پژوهش به بررسی روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری مدل کسب و کار و نقش تعدیل گری آشفتگی محیطی در شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌پردازد. پیچیدگی بازارها در جذب مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی نقش فرایند نوآوری در تولید، خدمات، فرایندها، محصولات و خلق ایده های چکیده کامل
        این پژوهش به بررسی روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری مدل کسب و کار و نقش تعدیل گری آشفتگی محیطی در شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌پردازد. پیچیدگی بازارها در جذب مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی نقش فرایند نوآوری در تولید، خدمات، فرایندها، محصولات و خلق ایده های جدید را برجسته نمایان می سازد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، همبستگی و از نظر ماهیت، کمی است که به صورت میدانی اجرا می شود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان به تعداد 23 نفر هستند که از روش نمونه گیری تمام شماری و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد و جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم افزار pls نسخه 4 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که روابط مدیریتی بر نوآوری های مدل کسب و کار با مقدار (841/0=β)، تأثیر داشته است. همچنین، روابط مدیریتی بر عملکرد شرکت با مقدار(686/0=β) تاثیرگذار بوده و در نهایت، نوآوری های مدل کسب و کار بر عملکرد شرکت با مقدار(810/0=β) تأثیر داشته است. همچنین، روابط مدیریتی از طریق نوآوری های مدل کسب و کار بر عملکرد شرکت با مقدار (640/0) تأثیر داشته است و آشفتگی محیطی، رابطه بین روابط مدیریتی و عملکرد شرکت با مقدار (150/0) را تحت تأثیر قرار داده است. روابط مدیریتی در دسترسی به منابع محدود و همچنین کسب اطلاعات مورد نیاز در زمینه تحقیق و توسعه که با آن می توان به نوآوری و واکنش به تغییرات در بازارهای آشفته دست یافت، موثر می باشد و از این طریق می توان به بهبود عملکرد شرکت کمک کرد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران
        گالیا حیدریان اسماعیل حسن پور قروقچی وحید مکی زاده محمد غفورنیا
        "هدف این تحقیق ارائه راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران است. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کاربردی و روش‌های آمیخته اکتشافی-توصیفی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه با سوالات پنج‌گزینه‌ای و طیف لیکرت 5 گزینه‌ای چکیده کامل
        "هدف این تحقیق ارائه راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران است. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کاربردی و روش‌های آمیخته اکتشافی-توصیفی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه با سوالات پنج‌گزینه‌ای و طیف لیکرت 5 گزینه‌ای جمع‌آوری شدند. برای جمع‌آوری داده‌های کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان حوزه مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل 15 خبرگان (کارشناسان و متخصصان در حوزه مدیریت بازاریابی و صنعت سینما) برای بخش کیفی و 384 متخصص، تولیدکننده و برنامه‌ریزان صنعت سینما و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بخش کمی است. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی و قضاوتی تا رسیدن به اشباع نظری انجام شده است. نتایج پژوهش در بخش کیفی شامل 202 کد کشف شده در 34 مقوله است که مطابق نظر استراوس و کوربین راهبردها، اعمال، تعاملات و کنش‌هایی هستند که در طرز عمل عادی و چگونگی مدیریت موقعیت‌ها توسط افراد در مواجهه با مسائل به کار می‌رود. این‌ها رفتارهایی هستند که مردم، شرکت‌ها و جوامع انجام می‌دهند یا میگویند. این اعمال کنش‌هایی عمدی هستند که برای حل مسئله صورت می‌گیرد. در این پژوهش نیز 10 دسته راهبرد اساسی شامل: جذابیت فیلم، درگیری بیننده، داستان برند، حل مشکلات مالی، تبلیغات موثر، برند شخصی بازیگر، توجه به نیازها، کیفیت فیلم، برند محوری، فعالیت پسا نمایشی است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - سنجش پایداری در زنجیره تأمین رب گوجه فرنگی با استفاده از اصول دسترسی پذیری طبیعی، مدیریتی و شبیه سازی بوت استرپ
        مسعود واسعی مریم دانشمندمهر مرتضی بذرافشان آرمین قانع کنفی
        تحلیل پوششی برای شناخت بهتر داده‌ها، شفافیت بیشتر و فهم عمیق‌تر از الگوها، روابط و خصوصیات داده‌ها به کار می‌رود. هدف اصلی این تحقیق ارائه یک چارچوب برای سنجش پایداری عملکرد زنجیره تأمین با استفاده از اصول دسترسی پذیری طبیعی، مدیریتی و شبیه سازی بوت استرپ می باشد. بنارا چکیده کامل
        تحلیل پوششی برای شناخت بهتر داده‌ها، شفافیت بیشتر و فهم عمیق‌تر از الگوها، روابط و خصوصیات داده‌ها به کار می‌رود. هدف اصلی این تحقیق ارائه یک چارچوب برای سنجش پایداری عملکرد زنجیره تأمین با استفاده از اصول دسترسی پذیری طبیعی، مدیریتی و شبیه سازی بوت استرپ می باشد. بناراین، در این مقاله یک مدل جدید برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پایدار با استفاده از تحلیل پوششی داده های شبکه‌ای و شبیه‌سازی بوت استرپ از طریق تلفیق اصول حاکم بر دسترسی پذیری طبیعی و مدیریتی ارائه خواهد شد. در این مدل، عوامل کلیدی زنجیرۀ تامین پایدار شامل عوامل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به صورت ورودی و خروجی در مدل تحلیل پوششی داده های در نظر گرفته خواهند شد. علاوه بر این، ورودی ها به دو صورت مدیریتی (تحت کنترل) و غیرمدیریتی (غیرکنترل) طبق اصول دسترسی پذیری طبیعی و مدیریتی در نظر گرفته شده اند. سپس با استفاده از روش شبیه‌سازی بوت استرپ، و ساخت داده های مورد نیاز نسبت به برآورد امتیاز کارایی شبکه ایی برای واحدهای تصمیم گیری اقدام می شود. برای نشان دادن روش پیشنهادی، یک مورد مطالعاتی واقعی در شبکه زنجیره تأمین رب گوجه فرنگی در نظر گرفته شده است. بر طبق نتایج، دقت روش بکارگرفته شده نشان داده شده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در به کارگیری اثربخش پروژه های شش سیگمای ناب در صنعت خودرو
        مصطفی محمدی سید احمد شایان نیا
        متدلوژی شش سیگما بعنوان یک روش فرایندگرا و با تاکید بر نتیجه و اثربخشی،پایه گذاری شده و بدنبال ارتقای کیفیت محصولات، خدمات و فرایندها است. در کشور ما نیز همگام با سایر کشورها، مراکز صنعتی و خدماتی به سرعت و با تبادل اطلاعات با سایر سازمان‌ها و مراکز صنعتی دنیا از توان ب چکیده کامل
        متدلوژی شش سیگما بعنوان یک روش فرایندگرا و با تاکید بر نتیجه و اثربخشی،پایه گذاری شده و بدنبال ارتقای کیفیت محصولات، خدمات و فرایندها است. در کشور ما نیز همگام با سایر کشورها، مراکز صنعتی و خدماتی به سرعت و با تبادل اطلاعات با سایر سازمان‌ها و مراکز صنعتی دنیا از توان بالای این ابزار آگاهی یافته و به اجرای آن روی آورده اند.هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل مؤثر در بکارگیری اثربخش شش سیگمای ناب در صنعت خودروسازی می‌باشد. تحقیق حاضر از جنبه روش از نوع کاربردی و از نوع روش از نوع توصیفی تحلیلی می‌باشد. یزار گرداوری داده ها پرسشنامه می باشد که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان صنعت خودرو می‌باشد و چون از تمامی خبرگان استفاده شد این تحقیق فاقد نمونه گیری می باشد. عوامل استخراج شده از ادبیات موضوع پس از پالایش توسط خبرگان به هفت دسته عوامل فرآیندی، محیطی، اقتصادی، فرهنگی ، فردی ، انگیزشی و ساختاری مدیریتی تقسیم بندی شدند . با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی اولویت بندی شدند که در نهایت عوامل فردی در رتبه اول قرار گرفتند. در نهایت پیشنهادات کاربردی برای صنعت ارائه شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - واکاوی موانع برندسازی در شرکت‌های خانوادگی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری
        امیرحسین عبدالعلی پور فلور ندایی هوشمند باقری قره بلاغ
        هدف اصلی این پژوهش ارزیابی چالشهای بازدارنده موثر بر برندسازی (اجتناب از برندسازی) شرکت‌های خانوادگی در شرکت‌های فعالِ استان آذربایجان غربی است. مطالعۀ پیش‌رو جهت جمع‌آوری داده‌ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده‌ها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش شام چکیده کامل
        هدف اصلی این پژوهش ارزیابی چالشهای بازدارنده موثر بر برندسازی (اجتناب از برندسازی) شرکت‌های خانوادگی در شرکت‌های فعالِ استان آذربایجان غربی است. مطالعۀ پیش‌رو جهت جمع‌آوری داده‌ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده‌ها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بازاریابی شرکت‌های خانوادگی فعال در استان آذربایجان غربی که در زمینه صنایع مختلف فعالیت دارند می‌باشد که با توجه به اطلاعات به‌دست ‌آمده از سازمان صنایع و معادن استان، جامعه آماری این پژوهش 250 نفر می‌باشد. برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شد. با استفاده از فرمول کوکران 144 نمونه آماری قابل تجزیه‌وتحلیل به دست آمد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه با 29 گویه است که از حیث روایی و پایایی مورد تائید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که هزینه‌های بالای بازاریابی، عدم اعتمادبه‌نفس به توانایی‌های شرکت، نبود دانش لازم، تقاضای ضعیف و ریسک بالای برند‌سازی اثر مثبت و معناداری بر بازدارندگی برندسازی در شرکت‌های خانوادگی فعال استان آذربایجان غربی دارند. پرونده مقاله