مشتریان تضمین کننده سود سازمانها هستند. آنچه تاثیر همیشگی بر این فرایند دارد، رضایت آنها است و این رضایت در گروی کیفیت خدماتی است که دریافت میکنند. بدون شک تمامی سازمانها به دنیال دستیابی به کیفیت مطلوب اند، اما این امر در سازمانهای خدماتی از اهمیت بیشتری برخوردار ا چکیده کامل
مشتریان تضمین کننده سود سازمانها هستند. آنچه تاثیر همیشگی بر این فرایند دارد، رضایت آنها است و این رضایت در گروی کیفیت خدماتی است که دریافت میکنند. بدون شک تمامی سازمانها به دنیال دستیابی به کیفیت مطلوب اند، اما این امر در سازمانهای خدماتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این پژوهش، مشخصههای کیفیت با بررسی دو مدل SERVQUAL، TRANSQUAL، استاندارد EN13816 و فرم نظرسنجی فعلی شرکت شناسایی شده و سپس با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی، مدلی بومی برای شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا توسعه یافته است. جامعه آماری پژوهش تمامی مسافران ایرانی هستند که از خدمات این شرکت استفاده مینمایند. حجم نمونه ۲۷۴ نفر بوده که به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. پس از گردآوری دادهها، ۲۲ مشخصه در ۵ بعدِ راحتی و آسایش، پاکیزگی، قابلیت اطمینان، زیبایی، و محیط زیست دستهبندی گردیدند. سپس، به روش تحلیل عاملی تاییدی، مدل مورد تایید قرار گرفت. در مرحله بعد، بر اساس مدل پیشنهادی، سطح کیفیت خدمات شرکت اندازهگیری و شکاف بین انتظارات و ادراکات مسافرین تحلیل شد. بهترین عملکرد شرکت در بعد راحتی، و بدترین عملکرد در بعد محیط زیست بوده است. همچنین، نتایج نشان میدهد شکاف کیفیت خدمات شرکت در تمامی ابعاد معنادار است. بیشترین شکاف در بعد محیط زیست و کمترین شکاف در بعد زیبایی مشاهده شده است. در پایان تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی بر روی ابعاد کیفیت خدمات مورد بررسی قرار گرفت.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی و عملکرد شرکتهای تولیدی متوسط و بزرگ استان آذربایجان شرقی با نقش میانجی مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری است. علیرغم اهمیتی که فشار اجبار مشتریان و فشار ناشی از تقلید رقبا بهعنوان مؤلفههای سازمان چکیده کامل
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی و عملکرد شرکتهای تولیدی متوسط و بزرگ استان آذربایجان شرقی با نقش میانجی مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری است. علیرغم اهمیتی که فشار اجبار مشتریان و فشار ناشی از تقلید رقبا بهعنوان مؤلفههای سازمانی در اتخاذ فنآوریهای جدید دارند، اهمیت این محرکها در استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی برای تقویت قابلیتهای مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری و بهبود عملکرد چندان مورد بررسی قرار نگرفته است. جامعه آماری متشکل از مدیران عامل، مدیران تضمین کیفیت و مدیران فروش و بازرگانی شرکتهای تولیدی استان آذربایجان شرقی بوده که با روش نمونهگیری در دسترس تعداد 190 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه بوده که با روش کتابخانهای و میدانی صورت گرفته است. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری و با نرمافزار LISREL کمک گرفته شده است. نتایج نشان میدهد که فشار اجباری مشتریان با تکنولوژی رسانههای اجتماعی رابطه مثبت و معناداری دارد، در حالیکه فشار ناشی از تقلید رقبا با تکنولوژی رسانههای اجتماعی رابطه معنادار ندارد. استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی با عملکرد شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد. نتایج دیگر حاکی از آن است که، مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری بین استفاده از تکنولوژی رسانههای اجتماعی و عملکرد شرکت نقش میانجی ایفا میکند.
پرونده مقاله
چکیدهخرید گروهی آنلاین تبدیل به یک کانال فروش مهم و سریع برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات شده است، با این حال تحقیقات انجام شده به طور کامل به بررسی انگیزه های مختلف مشتریان در خرید گروهی آنلاین توجه نداشته اند. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی الگوی انگیزه های مصرف ک چکیده کامل
چکیدهخرید گروهی آنلاین تبدیل به یک کانال فروش مهم و سریع برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات شده است، با این حال تحقیقات انجام شده به طور کامل به بررسی انگیزه های مختلف مشتریان در خرید گروهی آنلاین توجه نداشته اند. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری بوده است. روش تحقیق توصیفی و نمونه آماری تحقیق در بخش شناسایی انگیزههای مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین شامل 217 کاربر وبسایت های خرید گروهی بوده است. در بخش دوم برای طراحی الگو و سطح بندی از ده فرد خبره استفاده شده است. به منظور جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه بهره گرفته شده است. پرسشنامه اول برای شناسایی انگیزه های خرید گروهی آنلاین و پرسشنامه دوم به منظور طراحی الگو و سطحبندی بر اساس روش مدلسازی ساختاری- تفسیری بوده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل عاملی و ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی روایی پرسشنامه، از آزمون t برای شناسایی انگیزه های کاربران برای خرید گروهی آنلاین و برای طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده از مدل سازی ساختاری- تفسیری استفاده شده است. نتایج در بخش شناسایی نشان داد که از مجموع شانزده عامل مستخرج از ادبیات تحقیق، ده عامل به عنوان انگیزههای مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین محسوب می گردند. همچنین نتایج روش مدل سازی ساختاری- تفسیری نشان داد که کیفیت وبسایت در سطح هفتم قرار گرفته و به عنوان اساس سیستم محسوب می گردد.
پرونده مقاله
هدفپژوهش حاضر، ارزیابی و ارائه الگوی چابکی منابع انسانی در شرکت گاز استان آذربایجانشرقی بودهاست. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان رسمی، پیمانی و ارکان ثالث تعیینشدهاست. بر اساس آمار موجود، تعداد کارکنان در زمان انجام تحقیق 1806 نفر بودهاست. برای ارزیابی جامعه چکیده کامل
هدفپژوهش حاضر، ارزیابی و ارائه الگوی چابکی منابع انسانی در شرکت گاز استان آذربایجانشرقی بودهاست. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان رسمی، پیمانی و ارکان ثالث تعیینشدهاست. بر اساس آمار موجود، تعداد کارکنان در زمان انجام تحقیق 1806 نفر بودهاست. برای ارزیابی جامعه از منظر چابکی، پرسشنامه بومیسازی شده چابکی تهیه و روایی و پایایی آن به ترتیب با رویکرد محتوایی و ارزیابی سازگاری درونی بررسی و مورد تأیید واقعشده است . برای ارزیابی وضعیت جامعهآماری از منظر چابکی، نمونهگیری صورتنگرفته و پرسشنامه برای تمامی اعضای جامعه آماری ارسالگردیده است. پس از ارسال و چهار دور پیگیری1111 مورد پرسشنامه دریافت شده و تجزیهوتحلیلهای مربوطه بر مبنای آنها انجام شده است. برای دستیابی به الگوی چابکی، در مجموع با 24 نفر مصاحبه انجامشده که روند گردآوری دادهها و تحلیل همزمان نشانداد که پس از انجام 16 مصاحبه، کد جدیدی قابلاستخراج نبوده و به اشباع نظری دستیافتهشد؛ اما برای اطمینان بیشتر، گردآوری دادههای کیفی تا مصاحبه 24 ادامه یافت. با در نظر گرفتن کدهای باز تکراری، درمجموع 2026 کد گردآوری شده که پس از ادغام مفاهیم همپوشان، در قالب 94 مفهوم دستهبندی گردیده است. نهایتاً، مدل ارتقای توانمندی و چابکسازی منابع انسانی بر مبنای رویکرد دادهبنیاد، تبیین و تحلیل شده و پیشنهادهای مرتبط با ارتقای چابکی برمبنای یافتهها ارائه شده است.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر بالندگی سازمانی در دانشگاه فرهنگیان بود. روش تحقیق به شیوه تاییدی است. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته با 79 سوال در مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده شد (82/0=α). جامعه آماری شامل 256 نفر از اعضای هیات علمی، ا چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر بالندگی سازمانی در دانشگاه فرهنگیان بود. روش تحقیق به شیوه تاییدی است. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته با 79 سوال در مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده شد (82/0=α). جامعه آماری شامل 256 نفر از اعضای هیات علمی، استادان مدعو و حق التدریس و کارکنان دارای تحصیلات تکمیلی بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، 153 نفر انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدلیابی معادلات ساختاری از نرمافزارهای SPSS و LISREL استفاده شده است. نتایج نشان داد ضرایب بدست آمده از مولفهها و زیر مولفههای بالندگی سازمانی مبتنی بر عدالت در دانشگاه فرهنگیان اثر دارد. پس می توان بیان نمود که عدالت سازمانی بر بالندگی سازمانی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان اثر مثبت و معناداری دارد. با پیاده سازی مدل ارائه شده هماهنگی و انسجام میان عملکردها فعالیت ها و اهداف سازمان افزایش می یابد. با ایجاد بالندگی سازمانی مبتنی بر عدالت و نیز توجه به این دو مقوله در ترسیم اهداف و سیاست گذاری سازمانی می توان حس مشارکت پذیری و روحیه نوع دوستی و رفتار فرانقش تعهد و تعلق کارکنان را در موسسات آموزش عالی ارتقاء بخشید.
پرونده مقاله
هدف این مقاله بررسی انطباق تیپهای شخصیتی کارکنان شاغل در شرکت صنایع خاک چینی ایران با مدل تناسب شخصیت و شغل هالند و تاثیر این انطباق بر کارایی آنان میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از شاخه همبستگی میباشد. دادههای پژوهش بوسیله دو پرسش نامه و چکیده کامل
هدف این مقاله بررسی انطباق تیپهای شخصیتی کارکنان شاغل در شرکت صنایع خاک چینی ایران با مدل تناسب شخصیت و شغل هالند و تاثیر این انطباق بر کارایی آنان میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از شاخه همبستگی میباشد. دادههای پژوهش بوسیله دو پرسش نامه و همچنین استعلام اطلاعات از پرونده کارگزینی کارکنان جمع آوری شد. پرسش نامه اول تعیین تیپ شخصیتی کارکنان براساس تئوری هالند بوده و پرسش نامه دوم جهت برآورد کارایی کارکنان میباشد. جامعه آماری شامل بخشی ازکارکنان شاغل در شرکت صنایع خاک چینی ایران به تعداد 115 نفر میباشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 87 نفر نمونه انتخاب شدند. برای سنجش روایی پرسشنامه از نظر خبرگان و جهت سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که پرسشنامه رغبت سنجی با ضریب آلفای 806/0 و پرسشنامه کارایی با ضریب آلفای 846/0 مورد تایید قرار گرفت. نرمال بودن توزیع داده ها با آزمون شاپیرو ویلک بررسی و برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از آزمون تی تک نمونهای و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تطبیق مشاغل در بین کارکنان خاک چینی ایران از نظر تئوری تناسب شخصیت و شغل هالند در سطح قابل قبولی صورت گرفته است. همچنین نتایج آزمون همبستگی نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین تناسب شخصیت شغلی با محیط شغلی و کارایی کارکنان وجود دارد. در یافتههای فرعی رابطه مثبت بین متغیرتناسب شخصیت با شغل و کارایی در تیپهای شخصیتی متهور و متعارف ملاحظه گردید.
پرونده مقاله