طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری
محورهای موضوعی : مدیریت تولیدمجتبی رمضانی 1 , رضا نصراللهی سعیدلو 2 , داود لفظ فروشان 3 , کیوان علیوردی نسب 4
1 - گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت ، واحد بناب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بناب ، ایران
2 - مدیر عامل شرکت پارسیان ماشین سازان بتن
3 - مدیر آموزش و حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی
4 - حق التدریس دانشگاه میزان
کلید واژه: مدلسازی ساختاری- تفسیری, انگیزه های مصرف کننده, خرید گروهی آنلاین,
چکیده مقاله :
چکیدهخرید گروهی آنلاین تبدیل به یک کانال فروش مهم و سریع برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات شده است، با این حال تحقیقات انجام شده به طور کامل به بررسی انگیزه های مختلف مشتریان در خرید گروهی آنلاین توجه نداشته اند. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری بوده است. روش تحقیق توصیفی و نمونه آماری تحقیق در بخش شناسایی انگیزههای مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین شامل 217 کاربر وبسایت های خرید گروهی بوده است. در بخش دوم برای طراحی الگو و سطح بندی از ده فرد خبره استفاده شده است. به منظور جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه بهره گرفته شده است. پرسشنامه اول برای شناسایی انگیزه های خرید گروهی آنلاین و پرسشنامه دوم به منظور طراحی الگو و سطحبندی بر اساس روش مدلسازی ساختاری- تفسیری بوده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل عاملی و ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی روایی پرسشنامه، از آزمون t برای شناسایی انگیزه های کاربران برای خرید گروهی آنلاین و برای طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده از مدل سازی ساختاری- تفسیری استفاده شده است. نتایج در بخش شناسایی نشان داد که از مجموع شانزده عامل مستخرج از ادبیات تحقیق، ده عامل به عنوان انگیزههای مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین محسوب می گردند. همچنین نتایج روش مدل سازی ساختاری- تفسیری نشان داد که کیفیت وبسایت در سطح هفتم قرار گرفته و به عنوان اساس سیستم محسوب می گردد.
Online group shopping has become an important and fast selling channel providing the products and services provided, however it has been done thoroughly to examine the different types of online group shopping note. With the aim of this research, there has been the design of a model of consumer motivation to buy online group using modeling-interpretive construction. Descriptive research method and statistical sample of research in the section of identifying consumer motivations for online group shopping includes 217 users of group shopping websites. In the second part, ten news people have been used to design the pattern and leveling. In order to collect statistical information, two questionnaires were used. The first questionnaire was used to identify online shopping groups and the second questionnaire was used to design a pattern and leveling based on the structural-interpretive modeling method. In order to analyze the data of the actual analysis and Cronbach's alpha coefficient to check the validity of the questionnaire, t-test was used to prescribe users for group online shopping and to design a pattern for buying a model made for modeling-interpretation. The results are in the court identification section, which out of a total of sixteen factors extracted from the research literature, ten factors in the title of consumer motivation to buy online group that you are looking for. Also, the results of structural-interpretive modeling showed that the quality of the website is in the seventh level and as an operating system causes.
_||_