• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - بررسی تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد شغلی معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنوبه
        هدف پژوهش بررسی تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد شغلی معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنوبه بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنویه بوده که در سال تحصیلی 95-94 در این اداره مشغول به خدمت بوده حجم نمونه آم چکیده کامل
        هدف پژوهش بررسی تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد شغلی معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنوبه بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان اشنویه بوده که در سال تحصیلی 95-94 در این اداره مشغول به خدمت بوده حجم نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان 301 نفر محاسبه شد که به صورت تصادفی انتخاب شدند.در این پژوهش از دو پرسشنامه هوش هیجانی شات و عملکرد شغلی کاندری استفاده شد. به منظور تحلیل استنباطی داده های به دست آمده از ابزارهای اندازه گیری از روشهای آماری رگرسیون دو و چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و عملکرد شغلی رابطه وجود نداشته و از میان مولفه های هوش هیجانی تنها، تنظیم هیجان برعملکرد شغلی معلمان تاثیر دارشته، اما مولفه های ارزیابی و بیان هیجان و بهره برداری از هیجان تاثیری بر عملکرد معلمان ندارند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - تعیین رابطه بکارگیری فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با رضایت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
        این مطالعه به منظور شناسائی تعیین رابطه بین فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) با رضایت شغلی در بین اعضایعلمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن صورت گرفت. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جهت انتخاب افراد جمعیت پژوهش از روش نمونه‌گیری تصادفی لایه‌ای یا طبقه‌ای بهره گرفته چکیده کامل
        این مطالعه به منظور شناسائی تعیین رابطه بین فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) با رضایت شغلی در بین اعضایعلمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن صورت گرفت. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جهت انتخاب افراد جمعیت پژوهش از روش نمونه‌گیری تصادفی لایه‌ای یا طبقه‌ای بهره گرفته شد. جهت گرد‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد شده (مینه سوتا) برای شاخص رضایت شغلی و محقق ساخته برای شاخص فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بهره گرفته شد.جهت تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از شاخص‌های آمار توصیفی(مشخص کننده های مرکزی و پراکندگی) و استنباطی نظیر آزمون‌های کولموگروف –اسمیرنوف و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج نشان داد، بین به‌کارگیری فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و رضایت شغلی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد. البته شدت این رابطه ضعیف بوده است. هم‌چنین این رابطه بین استفاده از نرم‌افزارها با رضایت شغلی اعضای هیأت‌علمی نیز مشاهده شده است.بین نگرش اعضای هیأت علمی نسبت به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات اینترنتی با رضایت شغلی آنان رابطه معنی داری مشاهده نشده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - اثربخشی آموزش واقعیت‌درمانی بر کمال‌گرایی و اعتماد به نفس دختران متقاضی جراحی زیبایی شهر تهران
        پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش واقعیت درمانی بر کمال گرایی و اعتماد به نفس دختران متقاضی جراحی زیبایی شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل تمامی دختران مراجعه کننده به مراکز جراحی زیبایی شهر تهران در سا چکیده کامل
        پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش واقعیت درمانی بر کمال گرایی و اعتماد به نفس دختران متقاضی جراحی زیبایی شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل تمامی دختران مراجعه کننده به مراکز جراحی زیبایی شهر تهران در سال 93-94 بود.64 نفر به صورت داوطلبانه انتخاب شدند و به پرسشنامه های کمال گرایی چندبعدی فراست و عزت نفس کوپر اسمیت پاسخ دادند. بعد از جمع آوری و نمره گذاری تعداد 30 نفر که نمره ی کمتری در پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و نمره ی بالاتری در پرسشنامه کمال گرایی چندبعدی فراست داشتندانتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش به شیوه ی گروهی طی 9 جلسه ی 90 دقیقه ای در هفته آموزش واقعیت درمانی دریافت کردند ولی گروه کنترل هیچ نوع برنامه ای دریافت نکرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده گردید. تحلیل داده ها نشان داد آموزش واقعیت درمانی به طور معنی داری موجب افزایش اعتماد به نفس و کاهش کمال گرایی دختران متقاضی جراحی زیبایی در مقایسه با گروه کنترل می شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - شناسایی عوامل موثر بر مدیریت کلاس درس جهت ارائه مدل (جامعه نمونه کلیه معلمان ابتدایی شهر خوی)
        این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر مدیریت کلاس صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان ابتدایی شهر خوی می باشد. حجم نمونه به تعداد نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی چکیده کامل
        این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر مدیریت کلاس صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان ابتدایی شهر خوی می باشد. حجم نمونه به تعداد نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی آن با استفاده از روش لواشی تایید گردید. پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. نتایج حاکی از آن است که بین معلمان در سبک های مدیریت کلاس تفاوت وجود دارد. در سبک های مدیریت کلاس بر اساس جنسیت تفاوت وجود ندارد. سبکهای مدیریت کلاس معلمان بر اساس سابقه کار متفاوت است. بین معلمان زن و مرد در مدیریت کلاس تفاوت وجود ندارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر تعهد سازمانی (جامعه نمونه فرمانداری قم)
        مسئولیت پذیری اجتماعی از جمله مهم ترین عناصر فلسفه وجودی سازمان ها شناخته شده است، به نحوی که اهمیت دادن به رعایت آن توسط سازمان ها، نه تنها احتمال ارتقاء تعهد سازمانی را به همراه دارد، بلکه رضایت ذینفعان خارج از سازمان را برای مشروعیت بخشیدن به سازمان تقویت می کند. مقا چکیده کامل
        مسئولیت پذیری اجتماعی از جمله مهم ترین عناصر فلسفه وجودی سازمان ها شناخته شده است، به نحوی که اهمیت دادن به رعایت آن توسط سازمان ها، نه تنها احتمال ارتقاء تعهد سازمانی را به همراه دارد، بلکه رضایت ذینفعان خارج از سازمان را برای مشروعیت بخشیدن به سازمان تقویت می کند. مقاله حاضر به بررسی مسئولیت اجتماعی بر تعهد سازمانی پرداخته است. در این راستا، فرمانداری استان قم به عنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب گردید که با مشارکت 80 عضو در قالب نمونه آماری و استفاده از پرسش نامه جهت جمع آوری داده ها انجام پذیرفت. پردازش حاصل از داده ها با استفاده از مدل رگرسیون حاکی از آن است که نیازهای اقتصادی، رعایت قوانین و مقررات عمومی، رعایت اخلاق کسب و کار و مسئولیت های بشردوستانه بر تعهد سازمانی تأثیر مثبت و معنی داری دارد، این یافته بدان معناست که تاکید بر اهمیت مسؤولیت اجتماعی و رعایت آن از سوی سازمان ها می تواند از کارکردی مثبت بر عملکرد سازمان ها برخوردار باشد به نحوی که به طور معناداری تعهد سازمانی کارکنان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - ارزیابی عملکرد بانک مسکن با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM
        هدف این مقاله اولویت بندی عوارض(آسیب ها) بانک مسکن با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM است. ساختار مدل تعالی سازمانی EFQM دارای دو حوزه توانمندسازها و نتایج است. حوزه توانمندسازها که بیان کننده اجزای تشکیل دهنده سازمان و چگونگی تعامل آنها با هم است، شامل 5 معیار رهبری چکیده کامل
        هدف این مقاله اولویت بندی عوارض(آسیب ها) بانک مسکن با استفاده از مدل تعالی سازمانی EFQM است. ساختار مدل تعالی سازمانی EFQM دارای دو حوزه توانمندسازها و نتایج است. حوزه توانمندسازها که بیان کننده اجزای تشکیل دهنده سازمان و چگونگی تعامل آنها با هم است، شامل 5 معیار رهبری – خط مشی و راهبرد – کارکنان – شرکتها و منابع و فرآیندها است .حوزه نتایج حاصل از اجرای توانمند سازها است .این حوزه از 4 معیار نتایج مشتریان – نتایج منابع انسانی –نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد تشکیل شده است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی– همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شاغل در ادارات مرکزی بانک مسکن واقع در شهر تهران در سال 1394 (1335نفر)می باشد. نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران 300 نفر برآورد شد که به روش نمونه گیری ساده انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مدل تعالی سازمان (EFQM) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان تأیید گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 0.989 بدست آمد که حاکی از هماهنگی درونی گویه ها و پایایی قابل قبول پرسشنامه است. در نهایت داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه و آزمون فریدمن ای با کاربرد نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد؛ عوارض (آسیب ها) بانک مسکن در حوزه نتایج بیشتر از حوزه توانمند سازها می باشد. با توجه به میانگین رتبه معیار نتایج مشتری (5.80)، نتایج منابع انسانی (5.69)، رهبری (5.54)، منابع انسانی (5.37)، نتایج جامعه (5.09)، خط مشی و راهبرد (4.90)، نتایج کلیدی عملکرد (4.78)، فرآیندها (4.08) و شرکت ها و منابع (3.75) در اولویت اول تا نهم آماری عوارض (آسیب ها) بانک مسکن از نظر پاسخگویان بودند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - بررسی کیفیت خدمات پس از فروش نمایندگی های شرکت خودروسازی کیا موتورز در شهر تهران با استفاده از مدل سروکوال
        سنجش کیفیت خدمات، پیش زمینة ضروری برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفی خدمات سازمانهاست، بنابراین مطالعة کیفیت جنبه‌های مختلف خدمات سازمانها از دیدگاه استفاده‌کنندگان، از دیرباز موضوع پژوهشهای متعددی بوده است. استفاده‌کنندگان از خدمات سازمانهای مختلف، انتظارهایی در مورد خدمات چکیده کامل
        سنجش کیفیت خدمات، پیش زمینة ضروری برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفی خدمات سازمانهاست، بنابراین مطالعة کیفیت جنبه‌های مختلف خدمات سازمانها از دیدگاه استفاده‌کنندگان، از دیرباز موضوع پژوهشهای متعددی بوده است. استفاده‌کنندگان از خدمات سازمانهای مختلف، انتظارهایی در مورد خدمات دریافتی دارند و رمز کلیدی دستیابی سازمان به کیفیت مطلوب خدمات، ارایه خدمات و عملکردهایی است که مطابق با انتظارها یا حتی فراتر از انتظارهای استفاده‌کنندگان باشد. در این تحقیق با استفاده از مدل سرکوالبه بررسی کیفیت خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کیا موتورز در سطح شهر تهران پرداخته شد. جامعه آماری پژوهش حاضر دارندگان خودروهای شرکت کیا موتورز در سطح شهر تهران بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی خوشه ای از تعداد 384 نفر پرسشنامه وصول گردیده و بوسیله نرم افزار spss20, LISREL8.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که نمایندگی های شرکت کیا موتورز شهر تهران نتوانستند انتظارات مشتریان خود را برآورده سازند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - بررسی میزان آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برای استقرار مدیریت کیفیت جامع و سیستم مدیریت کیفیت (ایزو)
        پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برای استقرار مدیریت کیفیت جامع و سیستم مدیریت کیفیت (ایزو) انجام شده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اعضای هیات ع چکیده کامل
        پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برای استقرار مدیریت کیفیت جامع و سیستم مدیریت کیفیت (ایزو) انجام شده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال تحصیلی 91-90 به تعداد 450 نفر بوده است که حجم نمونه مطابق با جدول مورگان 210 نفر برآورد گردید که این تعداد به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده از بین جامعه آماری انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها، چهار پرسشنامه محقق ساخته مدیریت کیفیت جامع در مقیاس پنج درجه ای با ضریب آلفای 83/0، پرسشنامه نه بعدی مستندسازی فعالیتها در مقیاس پنج درجه ای با ضریب آلفای 80/0، پرسشنامه هشت بعدی اصول مدیریت کیفیت در مقیاس شش درجه ای با ضریب آلفای 77/0 و پرسشنامه پنج بعدی اهداف کیفی دانشگاه در مقیاس پنج درجه ای لیکرت با ضریب آلفای 81/0 بوده است. داده های گردآوری شده به کمک روش های آمار توصیفی و استنباطی همچون آزمون t تک نمونه ای، کومو، بارتلت، تحلیل عاملی و فریدمن از طریق نرم افزار آماری SPSS و Excel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان داد که: 1- وضعیت ابعاد 14گانه مدیریت کیفیت دمینگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در حد بالایی میباشد. 2- میزان آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برای مستندسازی فعالیتها بر اساس سیستم مدیریت کیفیت (ایزو) در حد بالایی می باشد. 3- شناخت مبهمی از اصول هشتگانه مدیریت کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن وجود دارد و دانشگاه مذکور، از نظر تاکید و تمرکز بر مشتری، بهتر از سایر اصول کیفیت بوده و بعد از آن، به ترتیب رهبری کارآمد، مشارکت کارکنان، رویکرد فرایندی، رویکرد سیستمی به مدیریت، بهبود مستمر، تصمیمگیری بر مبنای واقعیت ها و در نهایت، ارتباط سودمند و دوطرفه با تامین کنندگان قرار گرفته اند. 4- اهداف کیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز عبارتند از اهداف آموزشی، مهارتی، فناوری، فرهنگی و پژوهشی. پرونده مقاله