• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش1
        اﻋﻈﻤﻲ ﻣﺤﻤﻮد1 ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﻴﺮﺿ اﻋﻈﻤﻲ ﻣﺤﻤﻮد1 ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﻴﺮﺿ
        ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش1ﺗﺎرور ﺳﺎرا2ﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ دﻛﺘﺮ3اﺳﺖ ﻣﺤﻮر ﻣﻌﻠﻢ آﻣﻮزش از وﻳﮋه ﻣﺪل ﻳﻚ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش.اﻳﻟﺤـﺎظ از روش ﻦﺗﺄﻛﻴـﺪاﻫﻤﻴـﺖ ﺑـﺮآﻣﻮزش)اﺳﺖ ﺷﺪه آﻣﻮﺧﺘﻪ ﺷﺎﮔﺮد ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﭼﮕﻮﻧﻪ(ﺑﺮﻧﺎﻣ ﻃﺮاﺣﻲ اﻫﻤﻴﺖ ﻧﻴﺰ وﺔدرﺳﻲ)داﻧـﺶ ﺑـﻪﭼﻴﺰی ﭼﻪ آﻣﻮزآﻣﻮزشﭼﻪ ﺑﻪ و ﺷﺪه دادهﺗﺮﺗﻴﺒﻲ(اﺳـﺖ ﻣﺘﻔـﺎوت آﻣﻮزﺷـﻲ روﻳﻜ چکیده کامل
        ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش1ﺗﺎرور ﺳﺎرا2ﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ دﻛﺘﺮ3اﺳﺖ ﻣﺤﻮر ﻣﻌﻠﻢ آﻣﻮزش از وﻳﮋه ﻣﺪل ﻳﻚ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش.اﻳﻟﺤـﺎظ از روش ﻦﺗﺄﻛﻴـﺪاﻫﻤﻴـﺖ ﺑـﺮآﻣﻮزش)اﺳﺖ ﺷﺪه آﻣﻮﺧﺘﻪ ﺷﺎﮔﺮد ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﭼﮕﻮﻧﻪ(ﺑﺮﻧﺎﻣ ﻃﺮاﺣﻲ اﻫﻤﻴﺖ ﻧﻴﺰ وﺔدرﺳﻲ)داﻧـﺶ ﺑـﻪﭼﻴﺰی ﭼﻪ آﻣﻮزآﻣﻮزشﭼﻪ ﺑﻪ و ﺷﺪه دادهﺗﺮﺗﻴﺒﻲ(اﺳـﺖ ﻣﺘﻔـﺎوت آﻣﻮزﺷـﻲ روﻳﻜﺮدﻫـﺎی دﻳﮕـﺮ ﺑـﺎ.ﻓﻠﺴﻔ اﺻﻠﻲ ﻋﻨﺎﺻﺮﺔاز ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش:•ﻫﺴﺘﻨﺪ آﻣﻮزان داﻧﺶ ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻣﺴﺌﻮل ﻣﻌﻠﻤﺎن.•ﻣﻬ ﻧﻘﺶ آﻣﻮز داﻧﺶ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻃﺮاﺣﻲﻤﻲدارد.اﻓﺰاﻳﺶ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ آﻣﻮز داﻧﺶ ﻳﺎدﮔﻴﺮی در ﺗﺴﺮﻳﻊ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ آﻣﻮزش ﻫﺪفﻛﺎرآﻳﻲاراﺋـ و ﻃﺮاﺣـﻲ درﺔا آﻣﻮزشﺳﺖ.ﻛﺎرآﻳﻲدﺳﺖ ﺑﻪ زﻣﺎﻧﻲﻣﻲﺑ آﻣﻮزان داﻧﺶ ﻛﻪ آﻳﺪﺘﺑـﻪ را ﺷـﺪه آﻣﻮﺧﺘـﻪ ﻣﻄﺎﻟـﺐ ﻮاﻧﻨـﺪﻣﺤﻴﻛﻼس از ﺧﺎرج ﻂﺗﻌﻤﻴﻢدﻫﻨﺪ.درﻣﺴـﺘﻘﻴﻢ، آﻣﻮزشﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ، ﻃﺮاﺣـﻲاز اﻃﻤﻴﻨـﺎن ﺑـﺮایاﻳﻨﻜـﻪﺗﻌﻤﻴﻢاﺳﺖ، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺻﻮرتاﺳﺖ اﻫﻤﻴﺖ ﺣﺎﻳﺰ ﺑﺴﻴﺎر.ﺑﺮﻧﺎﻣ ﻃﺮاﺣﻲ اﺻﻮلآﻣﻮزش ﺔﻧﻈﺮﻳـ ﺑﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢﺔﻳﺎدﮔﻴﺮیاﺳﺖ اﺳﺘﻮار آﻧﺠﻠﻤﻦ ﺗﻌﻤﻴﻢ و.ﻣﻔﺮوﺿﻪﻫﺎیاﻳاز ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻦ:•ﺑ را ﭼﻴﺰی اﺑﺘﺪا آﻣﻮز داﻧﺶﻪﻋﻴﻨـ و ﻣﻠﻤﻮس ﺻﻮرتﻲﻧ ﻓـﺮاﻤـﻲﺑﻌـﺪ ﺗـﺎ ﮔﻴـﺮدﻫﺑـﻪ را آن ﺎﻣﺠﻤﻮﻋﺔﺑﺰرگﺗﺮدﻫﺪ، ﺗﻌﻤﻴﻢ یﻳﺎ در ﺣﺘﻲ ﺑﻠﻜﻪﺻﻮرت ﺗﻌﻤﻴﻢ ﻧﻴﺰ اوﻟﻴﻪ دﮔﻴﺮیﻣﻲﭘﺬﻳﺮد.•ﻣﺜﺎل از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎﻫﺎﺑﺮای ﻛﻪ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ وﺷﺒﺎﻫﺖ اﻧﺘﻘﺎلﻫﺎیاز ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ دو ﻣﻴﺎن اﺳﺎﺳﻲﻣﺜﺎلﻫﺎﻛﺎر ﺑﻪﻣﻲرودﻣﻲﻧﻈﺎم و واﺿﺢ ﺻﻮرت ﺑﻪ را ﺗﻌﻤﻴﻢ ﺗﻮانداد آﻣﻮزش دار.•ﻣﻌﺮف ﺗﻌﻤﻴﻢﻛﺎرآﻳﻲاﺳﺖ آﻣﻮزش.1 Tarver, Sara G. (1999): Direct Instruction, Current ptactice Alert, Issue 2, Summer 1999,www.Teaching LD.org2 Sara G.Tarver (Prof. in Department of Rehabilitation Psychology & Special Education, University ofWisconsin-Modison)3-ﺷﻨﺎﺳﻲ، روان اﺳﺘﺎدﻳﺎرداﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ، روان ﮔﺮوهاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم یE-mail: amitimgid@yahoo.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎی آﻣﻮزش ﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ ﺑﺮرﺳﻲﺑﺮ ازدواج از ﭘﻴﺶ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ازدواج از ﭘﺲ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ رﺿﺎﻳﺖ اﻓﺰاﻳﺶ
        ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﻴــﺮﺿﺎ1 ﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﻴــﺮﺿﺎ1
        ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎی آﻣﻮزش ﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ ﺑﺮرﺳﻲﺑﺮ ازدواج از ﭘﻴﺶ ارﺗﺒﺎﻃﻲازدواج از ﭘﺲ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ رﺿﺎﻳﺖ اﻓﺰاﻳﺶﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﻴــﺮﺿﺎ1ﭼﻜﻴﺪهﻣﻬﺎرت آﻣﻮزش ﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﭘﮋوﻫﺶرﺿـﺎﻳﺖ اﻓـﺰاﻳﺶ ﺑـﺮ ازدواج از ﭘﻴﺶ زوﺟﻴﻦ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻫﺎیاﺳﺖ ﺷﺪه اﻧﺠﺎم ازدواج از ﭘﺲ زوﺟﻴﻦ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ.ﻣﺎﻫـﻪ ﺳﻪ ازدواج ﺛﺒﺖ دﻓﺎﺗﺮ د چکیده کامل
        ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎی آﻣﻮزش ﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ ﺑﺮرﺳﻲﺑﺮ ازدواج از ﭘﻴﺶ ارﺗﺒﺎﻃﻲازدواج از ﭘﺲ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ رﺿﺎﻳﺖ اﻓﺰاﻳﺶﺟﻌﻔﺮی ﻋﻠﻴــﺮﺿﺎ1ﭼﻜﻴﺪهﻣﻬﺎرت آﻣﻮزش ﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﭘﮋوﻫﺶرﺿـﺎﻳﺖ اﻓـﺰاﻳﺶ ﺑـﺮ ازدواج از ﭘﻴﺶ زوﺟﻴﻦ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻫﺎیاﺳﺖ ﺷﺪه اﻧﺠﺎم ازدواج از ﭘﺲ زوﺟﻴﻦ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ.ﻣﺎﻫـﻪ ﺳﻪ ازدواج ﺛﺒﺖ دﻓﺎﺗﺮ در ﻛﺮده ﻋﻘﺪ زوﺟﻴﻦ ﻣﻴﺎن از ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺪﻳﻦﺳﺎل اول1386ﺗﻌﺪاد ﻛﺮج ﺷﻬﺮ40و اﻧﺘﺨﺎب ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﻃﻮر ﺑﻪ زوجﺗﺼـﺎدﻓﻲ ﺑﺼـﻮرت ﻛﻨﺘـﺮل و آزﻣـﺎﻳﺶ ﮔﺮوه دو درﺷﺪﻧﺪ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ.آزﻣﻮدﻧﻲﺗﺤﺖ آزﻣﺎﻳﺶ ﮔﺮوه ﻫﺎیﺗﺄﺛﻴﺮآﻣـﻮزش آﻧﻬـﺎ ﺑـﻪ ﺟﻠﺴﻪ ﻫﺸﺖ ﻃﻲ و ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻗﺮار ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻣﺘﻐﻴﺮﻣﻬﺎرتﺷﺪ آﻣﻮﺧﺘﻪ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻫﺎی.اﻧـﺮﻳﭻ زﻧﺎﺷـﻮﻳﻲ رﺿـﺎﻳﺖ ﭘﺮﺳﺸـﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﮔﺮوه دو ﻫﺮ زوﺟﻴﻦ ازدواج، از ﭘﺲ ﻣﺎه ﺳﻪدادﻧﺪ ﭘﺎﺳﺦ.ﺗﺤﻘ ﻃﺮحﻣﻲ ﻛﻨﺘﺮل ﮔﺮوه ﺑﺎ آزﻣﻮن ﭘﺲ ﭘﮋوﻫﺶ اﻳﻦ در اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻮرد ﻴﻖﺑﺎﺷﺪ.داده ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺗﺠﺰﻳﻪ ﺑﺮایﻫـﺎآزﻣﻮن ازTﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﺗﻔﺎوت ﺑﻮدن ﻣﻌﻨﺎدار ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﺮای ﻣﺴﺘﻘﻞﺷﺪ اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮوه دو ﻫﺎی.داده ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞﻫـﺎﻣﻬﺎرت آﻣﻮزش ﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ از ﺣﺎﻛﻲزﻧﺎﺷ رﺿﺎﻳﺖ اﻓﺰاﻳﺶ در ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻫﺎیﺑﻮد زوﺟﻴﻦ ﻮﻳﻲ.ﺳـﻄﺢ در ﭘـﮋوﻫﺶ ﻓﺮﺿـﻴﻪدوﺳﺘﺎن و ﺧﺎﻧﻮاده اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ رواﺑﻂ ﻣﺆﻟﻔﻪﺗﺄﻳﻴﺪﻧﺸﺪ.ﺟﻨﺴـﻲ رواﺑـﻂ از رﺿـﺎﻳﺖ ﻣﺆﻟﻔـﻪ ﺳﻄﺢ در ﭘﮋوﻫﺶ ﻓﺮﺿﻴﻪ95%اﻃﻤﻴﻨﺎنﺗﺄﻳﻴﺪﺷﺪ.ﺑﺎ ﺗﻌﺎرض ﺣﻞ ﻣﺆﻟﻔﻪ ﺳﻄﺢ در ﭘﮋوﻫﺶ ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ99%اﻃﻤﻴﻨﺎنﺗﺄﻳﻴﺪﺷﺪ.ﻳﺎﻓﺘـﻪ ﻣﺠﻤﻮع درﻫـﺎیﺑﺨﺸﻲ اﺛﺮ از ﺣﺎﻛﻲ ﭘﮋوﻫﺶﻣﻬﺎرت آﻣﻮزشاﺳﺖ زوﺟﻴﻦ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ رﺿﺎﻳﺖ اﻓﺰاﻳﺶ در ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻫﺎی.واژهﻛﻠﻴﺪی ﻫﺎیﻣﻬﺎرتازدواج از ﭘﻴﺶ ـ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ رﺿﺎﻳﺖ ـ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻫﺎی 1روان ﮔـــــﺮوه ﻋﻠﻤـــــﻲ ﻫﻴـــــﺄت ﻋﻀـــــﻮداﻧﺸـــــﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳـــــﻲ،وا اﺳـــــﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸـــــﮕﺎه اﻧﺴـــــﺎﻧﻲ، ﻋﻠـــــﻮم یاﺑﻬـــــﺮ ﺣـــــﺪEmail:persianARJ@yahoo.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺟﻮاﻧﺎن و اﻳﺮاﻧﻲ
        ﺻﻮﻣﻌﻪ ﺣﻀﺮﺗﻲ زﻫﺮا دﻛﺘﺮ1 ﺻﻮﻣﻌﻪ ﺣﻀﺮﺗﻲ زﻫﺮا دﻛﺘﺮ1
        ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺟﻮاﻧﺎن و اﻳﺮاﻧﻲﺻﻮﻣﻌﻪ ﺣﻀﺮﺗﻲ زﻫﺮا دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪهﻫﻮﻳﺖﺷﺨﺺ ﻛﻪ ﺧﺼﺎﻳﺼﻲ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ از اﺳﺖ ﻋﺒﺎرت،ﺗﻌﻴﻴﻦ را دروﻧﻲ اﺣﺴﺎس ﻳﺎ ﭼﻴﺰﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺮ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻧﻴﺮوی،ﻛﻨﻨﺪه ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻧﻘﺶایدارﻧﺪ ﻛﺸﻮر آن ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ در.اﻳـﺮان ﻛﺸـﻮر ﻛﻪ آﻧﺠﺎ از،ﺟـﻮاﻧﻲ ﻛﺸـﻮرﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻟﺬا اﺳﺖﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲاﻳﺮاﻧﻲ،اﺳﺖ ﺿﺮوری اﻣﺮی.دﻫ چکیده کامل
        ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺟﻮاﻧﺎن و اﻳﺮاﻧﻲﺻﻮﻣﻌﻪ ﺣﻀﺮﺗﻲ زﻫﺮا دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪهﻫﻮﻳﺖﺷﺨﺺ ﻛﻪ ﺧﺼﺎﻳﺼﻲ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ از اﺳﺖ ﻋﺒﺎرت،ﺗﻌﻴﻴﻦ را دروﻧﻲ اﺣﺴﺎس ﻳﺎ ﭼﻴﺰﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺮ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻧﻴﺮوی،ﻛﻨﻨﺪه ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻧﻘﺶایدارﻧﺪ ﻛﺸﻮر آن ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ در.اﻳـﺮان ﻛﺸـﻮر ﻛﻪ آﻧﺠﺎ از،ﺟـﻮاﻧﻲ ﻛﺸـﻮرﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻟﺬا اﺳﺖﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲاﻳﺮاﻧﻲ،اﺳﺖ ﺿﺮوری اﻣﺮی.دﻫﻨﺪه ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺑﻨﻴﺎﻧﻲ ﻋﻨﺎﺻﺮﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺟﻐﺮاﻓﻴﺎ اﻳﺮاﻧﻲ،ﺗـﺎرﻳﺦﻛﻪ اﺳﺖ ﻓﺮﻫﻨﮓ وﺑﺮﻫﻪ در اﻳﺮاﻧﻲ ﺟﻮاﻧﺎنﻫﺎیﻛﻪ دادﻧﺪ ﻧﺸﺎن ﻣﺨﺘﻠﻒ"ﻛﺸـﻮر ارﺿـﻲ ﺗﻤﺎﻣﻴﺖ"اﺳـﺖ ﻣﻬـﻢ ﺑﺮاﻳﺸـﺎن،از ﺑﺨﺶ اﻳﻦ ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲزﻧﺪه اﻳﺮاﻧﻲ ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻴﻦ در اﻳﺮاﻧﻲ،ﭘﻮﻳﺎ،اﺳﺖ ﻓﻌﺎل و ﭘﺮرﻧﮓ.آﻧﻜـﻪ ﺑﺮای اﻳﺮاﻧﻲ ﺟﻮاﻧﺎنﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺑﺎﻳﺪ ﻳﺎﺑﻨﺪ آﮔﺎﻫﻲ ﺧﻮد"ﻛﺸﻮر ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﺎرﻳﺦ"ﺗﺎ ﺑﺪاﻧﻨﺪ رااﻳـﻦﻛـﻪآﻧﻬـﺎ ﺑـﺮای ﺣـﻮادث وﻗـﻮع دﻻﻳـﻞﻧﺸﻮﻧﺪ ﺳﺮدرﮔﻤﻲ دﭼﺎر و ﺷﻮد ﻣﺤﺮز.اﻳﺮان ﻛﺸﻮر ﮔﺬﺷﺘﻪ از آﮔﺎﻫﻲ ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ،ﻛﻤﻚ ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪﻣﻲﻳـ ﻋﻨـﻮان ﺑـﻪ ﺗﺎ ﻛﻨﺪﻚﺑﻪ اﻳﺮاﻧﻲﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺑﺒﺮﻧﺪ ﭘﻲ ﺧﻮد.ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﺑﺎ"زﺑﺎن و ﺳﻴﺎﺳﺖ و دﻳﻦ و ﺗﻤﺪن و ﻓﺮﻫﻨﮓ"و اﺳـﺖ ﻧﺰدﻳﻚ ارﺗﺒﺎط درﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ از دارد رﺷﺪ و ﻇﻬﻮر ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ در ﭼﻪ ﻫﺮﻣﻲﮔﻴﺮد.و روﺣـﻲ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﻧﻮع ﻳﻚ ﻣﺎﻣﻌﻨـﻮیو دارﻳـﻢﺗﺎرﻳﺦ ﺗﺠﻠﻴﺎت،درآو اﻳﺮاﻧﻲ روح ﻳﻚ ﺻﻮرت ﺑﻪ را ﻣﺎاﺳﺖ رده.ﺧﻼﺻﻪاﻳﻦﻛـﻪﺳـﺎزﻧﺪه ﻋﻨﺎﺻـﺮﻫﻮﻳـﺖﻣﻠّـﻲ،ﻋﻨﺎﺻـﺮیﻧﺎﭘﺬﻳﺮﻧﺪ ﭘﺎﻳﺎن.روحﻣﻠّﻲﻳﻚ ﺑﻴﺪار وﺟﺪانﻣﻠّﺖﻫﺪاﻳﺖ را ﺗﺎرﻳﺦ در او ﻛﻠﻲ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﻪ اﺳﺖﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎاﻳﻦﻛﻪاﻳﺮان ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻓﺮاد از ﺑﺎﻻﻳﻲ درﺻﺪ،آﻧﻜـﻪ ﺑﺮای زﻳﺮ راﻫﻜﺎرﻫﺎی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺟﻮاﻧﺎنﻫﻮﻳـﺖﻣﻠّـﻲدر اﻳﺮاﻧـﻲﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﻻزم ﮔﻴﺮد ﻗﺮار آﻧﻬﺎ ﺷﺨﺼﻴﺖ از ﺟﺰﺋﻲ و ﺷﻮد دروﻧﻲ ﻣﺎ ﺟﻮاﻧﺎنﻣﻲرﺳﺪ:دادنآﻣﻔﻴـﺪ و ﻛـﺎﻓﻲ اﻃﻼﻋﺎت و ﮔﺎﻫﻲﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻮان ﻗﺸﺮ ﺑﻪ؛ﻋﺮﺻﻪ در ﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺸﺎرﻛﺖﻫﺎﺣـﻮزه وﻫـﺎیﺳﻴﺎﺳـﻲ ﻣﺨﺘﻠـﻒ،اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ،اﻗﺘﺼـﺎدی،و ﻓﺮﻫﻨﮕـﻲﻣﺬﻫﺒﻲ؛ﺑﻴﺎن آزادی،و ﻓﻜﺮاﻧﺪﻳﺸﻪ؛ﻛﺸﻒ ﺑﺮای ﺟﻮاﻧﺎن در ﭘﮋوﻫﺶ و ﺗﺘﺒﻊ روﺣﻴﻪ اﻳﺠﺎدﻫﻮﻳﺖﺧـﻮد ﭘﻨﻬﺎن،ﻫﻮﻳـﺖﻣﻠّـﻲ،ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲاﻳﺮاﻧﻲ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪیﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲ،ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲاﻳﺮاﻧﻲ،ﻣﻠّﻴﺖ،ﻣﺬﻫﺐ،ﺟﻮاﻧﺎن،ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲﻣﻠّﻲ،اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ وﻓﺎق.1ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺘﺎدﻳﺎرداﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ،ﺗﺎﻛﺴﺘﺎن واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم ی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛﺮدرﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺟﻬﺖ زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﻣﻮردی ی(
        ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1 ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2 ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1 ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2 رﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1 ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2 رﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1 ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2
        ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛﺮدرﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺟﻬﺖ زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﻣﻮردی ی(ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2ﭼﻜﻴﺪهﻋﻮاﻣﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ درﺻﺪد ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦﻣﺆﺛﺮﻟﺮﺳﺘﺎن دراﺳﺘﺎن زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ.ﺑـﻪ دﺳـﺘﻴﺎﺑﻲ ﺟﻬﺖاﻳـﻫـﺪف ﻦﺗﻌﺪاد384ﻧﻔﺮاززﻧﺎنﮔﺮدﻳـﺪ اﻧﺘﺨﺎب آﻣﺎری ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻋ چکیده کامل
        ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛﺮدرﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺟﻬﺖ زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﻣﻮردی ی(ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2ﭼﻜﻴﺪهﻋﻮاﻣﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ درﺻﺪد ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦﻣﺆﺛﺮﻟﺮﺳﺘﺎن دراﺳﺘﺎن زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ.ﺑـﻪ دﺳـﺘﻴﺎﺑﻲ ﺟﻬﺖاﻳـﻫـﺪف ﻦﺗﻌﺪاد384ﻧﻔﺮاززﻧﺎنﮔﺮدﻳـﺪ اﻧﺘﺨﺎب آﻣﺎری ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﻪ ﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ.اﺳﺎﺳـﻲ ﭼﻨـﺪﻋﺎﻣﻞ راﺳـﺘﺎﻧﻘﺶ دراﻳـﻦوﻳﮋﮔﻲ و ﻓﺮدی ﻋﻮاﻣﻞ ازﺟﻤﻠﻪﻫﺎزﻧﺎن ﺷﺨﺼﻲ ی،اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻮاﻣﻞ-ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ،ﺳﻴﺎﺳـﻲ ﻋﻮاﻣﻞ-اداری،اﻗﺘﺼـﺎدی ﻋﻮاﻣـﻞ،ﮔﺮﻓﺖ ﻗﺮار ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد زﻧﺎن ﺳﺎزی ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺑﺮ رﻗﺎﺑﺘﻲ وﻋﻮاﻣﻞ آوری ﻓﻦ ﻋﻮاﻣﻞ.اﻳﻦداده ﮔﺮدآوری ﺷﻴﻮه وﺑﺮاﺳﺎس ﻛﺎرﺑﺮدی ﻫﺪف ﺣﺴﺐ ﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻫﺎاﺳﺖ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ ﻧﻮع از ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ.ازاﺑﺰارﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪاﺳﺖ ﺷﺪه اﺳﺘﻔﺎده اﻃﻼﻋﺎت آوری ﺟﻤﻊ اﺑﺰار ﻋﻨﻮان ﺑﻪ.از ﺣﺎﺻﻞ ﻧﺘﺎﻳﺞاﻳﻧﺸﺎن ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻦﻣﻲوﻳﮋﮔﻲ و ﻓﺮدی ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﻴﻦ در دﻫﺪﻫﺎزﻧﺎن ﺷﺨﺼﻲ ی،ﻣـﻮرد ﺗﺤﺼـﻴﻼت؛در ﻣﻴـﺰاناﺟﺘ ﻋﻮاﻣﻞﻤﺎﻋﻲ–ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ،اداری ﺳﻴﺎﺳـﻲ ﻋﺎﻣـﻞ ﺑـﺎ راﺑﻄـﻪ زﻧـﺎن؛در ﻣـﻮرد در راﻳـﺞ ﺳـﻨﺘﻲ ﺗﻔﻜﺮﻫـﺎی ﺑـﺮ ﻏﻠﺒﻪ،ﻧﻘـﺶﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎاﻗﺘﺼﺎدی ﻋﺎﻣﻞ ی زﻧﺎن؛درﺑﺎره از دوﻟﺖ ﺣﻤﺎﻳﺘﻲ ی،آوری ﻓـﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮرد زﻧﺎن؛در اﺷﺘﻐﺎل،آوری ﻓـﻦ ﺧـﻮدرﻗﺎﺑﺘﻲ ﻋﺎﻣﻞ ی ودرﺑﺎره،اﻳدرﺗﻮاﻧﻤﻨ واﺳﺎﺳﻲ ﻣﻬﻢ ﻧﻘﺶ آﻓﺮﻳﻨﻲ ﻛﺎر ﺗﻔﻜﺮ ﺠﺎداﺳﺖ داﺷﺘﻪ ﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن زﻧﺎن ﺪﺳﺎزی.واژهﻫﺎﻛﻠﻴﺪی یزﻧﺎن ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی،ﺗﺤﺼﻴﻼت،ﺗﻔﻜﺮﺳﻨﺘﻲ،ﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎدوﻟﺖ ی،اﺷﺘﻐﺎل،آوری ﻓﻦ،ﺗﻔﻜﺮﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ1ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺘﺎدﻳﺎراﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻋﻠﻮم ﮔﺮوه ﺷﻨﺎﺳﻲ،اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه.Email: saiearasi@gmail.com2ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺮوه ارﺷﺪ، ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ آﻣﻮﺧﺘﻪ داﻧﺶاراک واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻨﺎﺳﻲ.Email: Sharbanoo Valipoor@gmail.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛﺮدرﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺟﻬﺖ زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی
        ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1 ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2 ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1 ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2
        ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛﺮدرﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺟﻬﺖ زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﻣﻮردی ی(ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2ﭼﻜﻴﺪهﻋﻮاﻣﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ درﺻﺪد ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦﻣﺆﺛﺮﻟﺮﺳﺘﺎن دراﺳﺘﺎن زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ.ﺑـﻪ دﺳـﺘﻴﺎﺑﻲ ﺟﻬﺖاﻳـﻫـﺪف ﻦﺗﻌﺪاد384ﻧﻔﺮاززﻧﺎنﮔﺮدﻳـﺪ اﻧﺘﺨﺎب آﻣﺎری ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻋ چکیده کامل
        ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻋﻮاﻣﻞﻣﺆﺛﺮدرﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺟﻬﺖ زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﻣﻮردی ی(ارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ دﻛﺘﺮاﻳﺮج1ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﻮﭘﻮر وﻟﻲ2ﭼﻜﻴﺪهﻋﻮاﻣﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ درﺻﺪد ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦﻣﺆﺛﺮﻟﺮﺳﺘﺎن دراﺳﺘﺎن زﻧﺎن ﺑﺮﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزیﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ.ﺑـﻪ دﺳـﺘﻴﺎﺑﻲ ﺟﻬﺖاﻳـﻫـﺪف ﻦﺗﻌﺪاد384ﻧﻔﺮاززﻧﺎنﮔﺮدﻳـﺪ اﻧﺘﺨﺎب آﻣﺎری ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﻪ ﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ.اﺳﺎﺳـﻲ ﭼﻨـﺪﻋﺎﻣﻞ راﺳـﺘﺎﻧﻘﺶ دراﻳـﻦوﻳﮋﮔﻲ و ﻓﺮدی ﻋﻮاﻣﻞ ازﺟﻤﻠﻪﻫﺎزﻧﺎن ﺷﺨﺼﻲ ی،اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻮاﻣﻞ-ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ،ﺳﻴﺎﺳـﻲ ﻋﻮاﻣﻞ-اداری،اﻗﺘﺼـﺎدی ﻋﻮاﻣـﻞ،ﮔﺮﻓﺖ ﻗﺮار ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد زﻧﺎن ﺳﺎزی ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺑﺮ رﻗﺎﺑﺘﻲ وﻋﻮاﻣﻞ آوری ﻓﻦ ﻋﻮاﻣﻞ.اﻳﻦداده ﮔﺮدآوری ﺷﻴﻮه وﺑﺮاﺳﺎس ﻛﺎرﺑﺮدی ﻫﺪف ﺣﺴﺐ ﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻫﺎاﺳﺖ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ ﻧﻮع از ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ.ازاﺑﺰارﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪاﺳﺖ ﺷﺪه اﺳﺘﻔﺎده اﻃﻼﻋﺎت آوری ﺟﻤﻊ اﺑﺰار ﻋﻨﻮان ﺑﻪ.از ﺣﺎﺻﻞ ﻧﺘﺎﻳﺞاﻳﻧﺸﺎن ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻦﻣﻲوﻳﮋﮔﻲ و ﻓﺮدی ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﻴﻦ در دﻫﺪﻫﺎزﻧﺎن ﺷﺨﺼﻲ ی،ﻣـﻮرد ﺗﺤﺼـﻴﻼت؛در ﻣﻴـﺰاناﺟﺘ ﻋﻮاﻣﻞﻤﺎﻋﻲ–ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ،اداری ﺳﻴﺎﺳـﻲ ﻋﺎﻣـﻞ ﺑـﺎ راﺑﻄـﻪ زﻧـﺎن؛در ﻣـﻮرد در راﻳـﺞ ﺳـﻨﺘﻲ ﺗﻔﻜﺮﻫـﺎی ﺑـﺮ ﻏﻠﺒﻪ،ﻧﻘـﺶﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎاﻗﺘﺼﺎدی ﻋﺎﻣﻞ ی زﻧﺎن؛درﺑﺎره از دوﻟﺖ ﺣﻤﺎﻳﺘﻲ ی،آوری ﻓـﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮرد زﻧﺎن؛در اﺷﺘﻐﺎل،آوری ﻓـﻦ ﺧـﻮدرﻗﺎﺑﺘﻲ ﻋﺎﻣﻞ ی ودرﺑﺎره،اﻳدرﺗﻮاﻧﻤﻨ واﺳﺎﺳﻲ ﻣﻬﻢ ﻧﻘﺶ آﻓﺮﻳﻨﻲ ﻛﺎر ﺗﻔﻜﺮ ﺠﺎداﺳﺖ داﺷﺘﻪ ﻟﺮﺳﺘﺎن اﺳﺘﺎن زﻧﺎن ﺪﺳﺎزی.واژهﻫﺎﻛﻠﻴﺪی یزﻧﺎن ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی،ﺗﺤﺼﻴﻼت،ﺗﻔﻜﺮﺳﻨﺘﻲ،ﺳﻴﺎﺳﺖﻫﺎدوﻟﺖ ی،اﺷﺘﻐﺎل،آوری ﻓﻦ،ﺗﻔﻜﺮﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ1ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺘﺎدﻳﺎراﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻋﻠﻮم ﮔﺮوه ﺷﻨﺎﺳﻲ،اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه.Email: saiearasi@gmail.com2ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺮوه ارﺷﺪ، ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ آﻣﻮﺧﺘﻪ داﻧﺶاراک واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻨﺎﺳﻲ.Email: Sharbanoo Valipoor@gmail.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - اول زﺑﺎن ﻓﺮاگﻴﺮی در ﺗﻘﻠﻴﺪ ﺑﺮاﻧگﻴﺰ ﺑﺤﺚ ﻧﻘﺶ
        ﻣﻬﺮانﻏﻔﻮری ﻣﻬﺮانﻏﻔﻮری
        اول زﺑﺎن ﻓﺮاگﻴﺮی در ﺗﻘﻠﻴﺪ ﺑﺮاﻧگﻴﺰ ﺑﺤﺚ ﻧﻘﺶﻣﻬﺮانﻏﻔﻮریچﻜﻴﺪه:اﺳﺖ ﻣﻬﺎرﺗﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻳﻚ زﺑﺎن.ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻣﻬﺎرت اﻳﻦ رﺷﺪ و ﻓﺮاگﻴﺮی درﻣﻲﻧﻘﺶ دارای ﺗﻮاﻧﺪﻫـﺎیﺑﺎﺷـﺪ ﻣﺨﺘﻠﻔـﻲ.در ﺗﻘﻠﻴـﺪﺑﺎﺷﺪ ﻣﺮﺑﻮط ﻧﻴﺰ رﺑﺎﺗﻴﻚ ﻋﻠﻢ ﺷﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎ دﻳگﺮ در آن ﻋﻤﻠﻜﺮد و ﻧﻘﺶ ﺑﻪ اﺳﺖ ﻣﻤﻜﻦ زﺑﺎن.ﻓﺮاگﻴﺮی در ﻧﻘﺸﻲ چﻪ ﺗﻘﻠﻴﺪﺗﻜﺎ ﻣﻨ چکیده کامل
        اول زﺑﺎن ﻓﺮاگﻴﺮی در ﺗﻘﻠﻴﺪ ﺑﺮاﻧگﻴﺰ ﺑﺤﺚ ﻧﻘﺶﻣﻬﺮانﻏﻔﻮریچﻜﻴﺪه:اﺳﺖ ﻣﻬﺎرﺗﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻳﻚ زﺑﺎن.ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻣﻬﺎرت اﻳﻦ رﺷﺪ و ﻓﺮاگﻴﺮی درﻣﻲﻧﻘﺶ دارای ﺗﻮاﻧﺪﻫـﺎیﺑﺎﺷـﺪ ﻣﺨﺘﻠﻔـﻲ.در ﺗﻘﻠﻴـﺪﺑﺎﺷﺪ ﻣﺮﺑﻮط ﻧﻴﺰ رﺑﺎﺗﻴﻚ ﻋﻠﻢ ﺷﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎ دﻳگﺮ در آن ﻋﻤﻠﻜﺮد و ﻧﻘﺶ ﺑﻪ اﺳﺖ ﻣﻤﻜﻦ زﺑﺎن.ﻓﺮاگﻴﺮی در ﻧﻘﺸﻲ چﻪ ﺗﻘﻠﻴﺪﺗﻜﺎ ﻣﻨﺸﺄ در ﻧﻘﺸﻲ چﻪ ؟ﺗﻘﻠﻴﺪ دارد ﻣﺎدری زﺑﺎنﻣﻠّﻲداﺷﺘﻪ زﺑﺎن ﺗﻨﻮع ﺳﻴﺮ وﻛـﺎر ﺑـﻪ ﻛـﻪ ﻛﻠﻤـﺎﺗﻲ ﻣﻨﺒـﻊ ﺑـﻪ ﺣـﺪ چﻪ ﺗﺎ وﺷﻴﻮه و ﻣﻴﺒﺮﻳﻢﻫﺎیدارد ارﺗﺒﺎط ﻛﻠﻤﺎت ﻗﺮارگﻴﺮی ﻫﻢ ﻛﻨﺎر.پﺮﺳﺶ اﻳﻦﻫﺎراﻣﻲﻧﻤﻮد ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﻄﺢ چﻨﺪﻳﻦ در ﺗﻮان.ﺗﻘﻠﻴﺪﻫﺮگﻮﻧﻪ ازایﺑ ﻛﻪوﺣﺮﻛﺘـﻲ درﻳـﺎﻓﺘﻲ ﻋﻤﻠﻜـﺮد ﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﺑﻪ ﺎﺷﺪ(motor and perceptual)ﺑـﻴﻦ ﻫﻤچﻨـﻴﻦ وﺳﺎﻣﺎﻧﻪ و ﻣﻐﺰ ﺣﺮﻛﺘﻲ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎیاﺳﺖ ﺣﺴﻲ و ﺑﻴﻨﺎﻳﻲ چﻮن دﻳگﺮی.ﺳـﺨﻦ ﻣﻬـﺎرت و زﺑـﺎن در ﺗﻘﻠﻴـﺪ ﻋﻤﻠﻜـﺮد و ﻧﻘـﺶﺷﻨﺎﺳـﻲ زﺑـﺎن ﻫﻤچـﻮن ﻣﺨﺘﻠﻔـﻲ ﻋﻠـﻮم در ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت،ﻛـﻮدک رﺷـﺪ،ﺷﻨﺎﺳـﻲ ﻋﺼـﺐ،ﻧﻈﺮﻳـو ﺗﻜﺎﻣـﻞ ﻪﻫﺴﺘﻨﺪ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ.ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ اﺻﻠﻲ ﻣﺤﻮرﺗﺄﻛﻴﺪﺣﺮﻛﺘﻲ پﺎﻳﺔ ﺑﺮ ﺟﺪﻳﺪ–ﺑـﺎ ارﺗﺒـﺎط در زﺑﺎن ﻓﺮاگﻴﺮی ﺟﺴﻤﺎﻧﻲﻣﻐﺰی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﺮ ﺧﺎص ﺑﻄﻮر و واﺷﺎره گﻔﺘﺎر ﺗﻘﻠﻴﺪ–ﺑﺮرﺳﻲ در ﺟﺪﻳﺪ دﻳﺪگﺎه ﻳﻚ ﺑﻌﻨﻮان ﺣﺮﻛﺘﻲﻣﺴﺄﻟﻪﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:رﺑﺎﺗﻴﻚ ﻋﻠﻢ(Robotics)ﺣﺴﻲ ؛اﻧﺘﻘﺎل-ﻋﺎﻃﻔﻲ(Contagion)؛گـﻮﻳﻲ پـژواک(Echolalia)؛ﻳـﺎ ﻣﺎﻧـﺪگﻲ درﺧـﻮداوﺗﻴﺴﻢ(A پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - ﺧﺎﻧﻮاده،ﻧﻮﺟﻮان،واﻟﺪﻳﻦ ﺗﻌﺎﻣﻞ-ﻧﻮﺟﻮان
        ﻗﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ ﻗﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ
        و ﺧﺎﻧﻮادهﺗﺄﺛﻴﺮﺑﺮ آنﺗﺤﻮﻟّﺎتﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ دورانﻗﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ1چﻜﻴﺪهﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ و اوﻟﻴﻦﻣـﺆﺛﺮوﻳژگـﻲ و ﺷﺨﺼـﻴﺖ گﻴـﺮی ﺷـﻜﻞ درو ﺗﻐﻴﻴـﺮات ﻫﻤچﻨـﻴﻦ رﻓﺘـﺎری ﻫـﺎیﺗﺤﻮﻟّـﺎتدورانﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ،اﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮاده.ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ دورانو ﺗﻐﻴﻴـﺮات ﻧﻮﺟـﻮان آن در ﻛﻪ اﺳﺖ ﻓﺮدی زﻧﺪگﻲ چﺮﺧﻪ از ایﺗﺤﻮﻟّـﺎتﺟﺴﻤﺎﻧﻲ ﺟﺎﻧﺒﻪ چکیده کامل
        و ﺧﺎﻧﻮادهﺗﺄﺛﻴﺮﺑﺮ آنﺗﺤﻮﻟّﺎتﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ دورانﻗﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ1چﻜﻴﺪهﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ و اوﻟﻴﻦﻣـﺆﺛﺮوﻳژگـﻲ و ﺷﺨﺼـﻴﺖ گﻴـﺮی ﺷـﻜﻞ درو ﺗﻐﻴﻴـﺮات ﻫﻤچﻨـﻴﻦ رﻓﺘـﺎری ﻫـﺎیﺗﺤﻮﻟّـﺎتدورانﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ،اﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮاده.ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ دورانو ﺗﻐﻴﻴـﺮات ﻧﻮﺟـﻮان آن در ﻛﻪ اﺳﺖ ﻓﺮدی زﻧﺪگﻲ چﺮﺧﻪ از ایﺗﺤﻮﻟّـﺎتﺟﺴﻤﺎﻧﻲ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﻫﻤﻪ،ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ،اﺧﻼﻗﻲ،ﻣﻲ ﺗﺠﺮﺑﻪ را ﻏﻴﺮه و رﻓﺘﺎریﻛﻨﺪ.اﺳﺎﺳﻲ ﻋﻨﺎﺻﺮ از ﻳﻜﻲﻣﺆﺛﺮاﻳـﻦ از گـﺬر ﺑﺮایوﻳژگﻲ ﻛﺴﺐ و دورهاﻳﻦ از ﺣﺎﺻﻞ ﻣﻄﻠﻮب ﻫﺎیﺗﺤﻮﻟّﺎت،اﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮاده.اﻳﻦ از ﺧﺎﻧﻮاده ﺷﻨﺎﺧﺖ و درکﺗﺤﻮﻟّـﺎتﻣﺒﻨـﺎیگﻴﺮی ﺷﻜﻞ و ﻧﻮﺟﻮان ﺳﺎزگﺎریﻫﻮﻳﺖاﺳﺖ ﻧﻮﺟﻮان در پﺨﺘﻪ.ﺑﺮ ﻣﺮوری ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﺪفﺗﺤﻮﻟّﺎتو ﻧﻮﺟﻮاﻧﻲ دورانواﻟﺪ ﺗﻌﺎﻣﻞ-و دوره اﻳﻦ در ﻧﻮﺟﻮانﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮاده پﺎﺳﺨﺪﻫﻲ ﺷﻴﻮهﺗﺤﻮﻟّﺎتاﻳـﻦ از ﺣﺎﺻـﻠﻪ پﻴﺎﻣـﺪﻫﺎی و ﻧﻮﺟـﻮاﻧﻲ دورانپﺎﺳﺨﺪﻫﻲ ﻧﻮعاﺳﺖ ﻫﺎ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﺧﺎﻧﻮاده،ﻧﻮﺟﻮان،واﻟﺪﻳﻦ ﺗﻌﺎﻣﻞ-ﻧﻮﺟﻮان پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - ﺣﻮزه ﺳﻪ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎیﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﻣﻠّﻲداﻧﺸﮕﺎﻫﻲ و
        لبادی لبادی
        ﺣﻮزه ﺳﻪ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎیﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﺮﻫﻨﮓ،ﻣﻠّﻲداﻧﺸﮕﺎﻫﻲ وﻟﺒﺎدی زﻫﺮا دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪه:ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ در،و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺑﻪ اﺑﺘﺪاﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﭘﺮداﺧﺘﻪ،اﻣـﺮوز ﺟﻬـﺎن در آن رﺳـﺎﻟﺘﻬﺎی و داﻧﺸـﮕﺎﻫﻬﺎ وﺿﻌﻴﺖ ﺳﭙﺲ،آﻛﺎدﻣﻴـﻚ ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﺣﻮزه ﺳﻪ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎی و ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺗﻌﺮﻳﻒ، چکیده کامل
        ﺣﻮزه ﺳﻪ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎیﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﺮﻫﻨﮓ،ﻣﻠّﻲداﻧﺸﮕﺎﻫﻲ وﻟﺒﺎدی زﻫﺮا دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪه:ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ در،و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺑﻪ اﺑﺘﺪاﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲﭘﺮداﺧﺘﻪ،اﻣـﺮوز ﺟﻬـﺎن در آن رﺳـﺎﻟﺘﻬﺎی و داﻧﺸـﮕﺎﻫﻬﺎ وﺿﻌﻴﺖ ﺳﭙﺲ،آﻛﺎدﻣﻴـﻚ ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﺣﻮزه ﺳﻪ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎی و ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺗﻌﺮﻳﻒ،ﻓﺮﻫﻨـﮓﻣﻠّـﻲﻓﺮﻫﻨـﮓ وﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ واﻗﻊ ﺑﺤﺚ ﻣﻮرد ﺟﻬﺎﻧﻲ.ﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻴﺎن ﺣﻮزه اﻳﻦ در ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺳﭙﺲ.ادراﻛـﻲ ﭼـﺎرﭼﻮب ﺗـﺪوﻳﻦ و اﻟﻤﻠﻠـﻲ ﺑـﻴﻦ ﺷﺎﺧﺼـﻬﺎی ﺑـﻪ ﻋﻨﺎﻳـﺖ ﺑـﺎ ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎی ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻪﻣﻨﺎﺳﺐ،ﮔﺮﻓﺖ اﻧﺠﺎم ﺗﻬﺮان اﺳﺘﺎن در ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ ﭘﮋوﻫﺸﻲ.ﭘﮋوﻫﺶ اﺑﺰار،ﺳﺎﺧ ﻣﺤﻘﻖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪﺑـﺎ ﺘﻪ100دو در ﺳـﺆالﻃﻴﻒ5ﮔﺰﻳﻨﻪایﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ﻋﻠﻤـﻲ ادﺑﻴـﺎت از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎ ﻣﻄﻠﻮب وﺿﻊ و ﻣﻮﺟﻮد وﺿﻊ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺑﺮای ﻟﻴﻜﺮت ﻃﻴﻒﺗﺠﺎری اﻟﻤﻠﻠﻲ ﺑﻴﻦ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی در/ﺷـﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺟﻬﺎن ﺳﻄﺢ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ وﻧﻴﺰ ﺻﻨﻌﺘﻲ.و ﻣﺤﺘـﻮاﻳﻲ اﻋﺘﺒـﺎرآﻣﻮزش ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮان ﺗﻮﺳﻂ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺻﻮریﮔﺮﻓﺖ ﻗﺮار ﺗﺎﺋﻴﺪ ﻣﻮرد ﻋﺎﻟﻲ.و دروﻧـﻲ ﻫﻤﺴـﺎﻧﻲ ﻃﺮﻳـﻖ از آن ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ وروشآﻧﺒﺎخ و ﻛﺮ ﻟﻔﺎی،90%ﮔﺮدﻳﺪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ.ﻃﺒﻘﻪ روش از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺣﺠﻢای–ﺟـﺪول از اﺳـﺘﻔﺎده ﺑـﺎ و ﻧﺴـﺒﺘﻲﻛﺮﺟﺴﻲ–ﻣﻮرﮔﺎن،361ﮔﺮدﻳﺪ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻧﻔﺮ.در ﭘﮋوﻫﺶ اﺟﺮای8اﺳـﺘﺎن اﺳـﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸـﮕﺎه و دوﻟﺘـﻲ ﺟﺎﻣﻊ داﻧﺸﮕﺎهﮔﺮﻓﺖ ﺻﻮرت ﺗﻬﺮان.ﺗﻮﺻـﻴﻔﻲ آﻣـﺎر از اﺳـﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﺷﺪه آوری ﺟﻤﻊ اﻃﻼﻋﺎت)ﻓﺮاواﻧـﻲ،درﺻـﺪ،.(..اﺳـﺘﻨﺒﺎﻃﻲ آﻣـﺎر و)آزﻣﻮن ﺑﺎ وﻣﻄﻠﻮب ﻣﻮﺟﻮد وﺿﻌﻴﺖ ﺗﻌﻴﻴﻦtواﺑﺴﺘﻪ(،ﺷـﺎﺧﺺ از ﻣـﺆﺛﺮ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎی ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺑﺮای وkmo،آزﻣـﻮنﺧـﻲﺑﺎرﺗﻠﺖ دوﻛﺮوﻳﺖ،ﻋﺎ ﺗﺤﻠﻴﻞﻣﻠّﻲاﻓﺘﺮاﻗﻲ،ﺷﺪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺴﻴﺮ ﺗﺤﻠﻴﻞ وﻧﻤﻮدار ﻣﺘﻐﻴﺮه ﭼﻨﺪ رﮔﺮﺳﻴﻮن.ﺗﻌﻴـﻴﻦ ﺑﺮای درﻧﻬﺎﻳﺖﺑﺮازش آزﻣﻮن از ادراﻛﻲ ﭼﺎرﭼﻮب ﺗﻨﺎﺳﺐ درﺟﻪ2xﮔﺮدﻳﺪ اﺳﺘﻔﺎده.97ﺗ ﻣﻮرد ﺻﻼﺣﻴﺖﺄﮔﺮﻓـﺖ ﻗـﺮار ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺋﻴﺪ.آﻛﺎدﻣﻴﻚ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺣﻮزه ﺳﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎی از ﺑﺨﺸﻲ ﻣﻘﺎﻟﻪ دراﻳﻦ،ﻓﺮﻫﻨﮓﻣﻠّﻲﻣـﻮرد ﻛﻤﺘـﺮ ﻛـﻪ ﺟﻬـﺎﻧﻲ ﻓﺮﻫﻨﮓ واﺳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻗﺮار وﺗﻮﺟﻪ ﺑﺤﺚ،ﺧﻮاﻫﺪﮔﺮدﻳﺪ ﺑﺮرﺳﻲ.ﺳـﻪ در ﻋـﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻛﻪ ﮔﺮدﻳﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎاﺟﺮایاﻋﺘﻘﺎ ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮان و ﻧﺪارﻧﺪ ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ وﺿﻌﻴﺖ ﺑﺤﺚ ﻣﻮرد ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻣﻘﻮﻟﻪو آﻣـﻮزش ﺑﺮای ﺷﺪه ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎی دارﻧﺪ دﺣﺮﻓﻪ رﺷﺪایﺗﻮاﻧﻤﻨـﺪ ﻣﻘﻮﻟـﻪ ﺳـﻪ اﻳـﻦ در ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش وﻣﺪﻳﺮان ﻫﺴﺘﻨﺪ وﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻴﺎز ﻣﻮرد ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮانﺷﻮﻧﺪ.ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺑﻨﺪی ﺟﻤﻊ از ﭘﺲ،ﺷﺪ ﺧﻮاﻫﺪ اراﺋﻪ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدات.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﻓﺮﻫﻨﮓ،ﻫﻮﻳﺖﻣﻠّﻲ،ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﭼﻨﺪ آﻣﻮزش،ﻫـﻮشﻓﺮﻫﻨﮕـﻲ،ﺻـﻼﺣﻴﺖ،ﺟﻬـﺎﻧﻲ ﺻـﻼﺣﻴﺘﻬﺎی،داﻧﺸـﮕﺎﻫﻲ ﺻـﻼﺣﻴﺘﻬﺎی،ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان.1داﻧﺸـﻜﺪه اﺑﺘﺪاﻳﻲ، آﻣﻮزش ﮔﺮوه آﻣﻮزﺷﻲ، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳﺘﺎدﻳﺎرروان یﺷﻨﺎﺳـﻲﻋﻠـ ﺗﺤﻘﻴﻘـﺎت ﻣﺮﻛـﺰ واﺳـﻼﻣﻲ، و اﻧﺴـﺎﻧﻲ ﻮمآزاد داﻧﺸـﮕﺎهﻛﺮج واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲEmail: Zahra_lebady@yahoo.com144/ﺣﻮزه ﺳﻪ در ﻋﺎﻟﻲ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮان ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺻﻼﺣﻴﺘﻬﺎ پرونده مقاله