هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه کیفیت تجارب یادگیری با خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی بود. پژوهش ازنظر هدف، کاربردی، به لحاظ ماهیت پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر شیروان بود. با استفاده از ف چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه کیفیت تجارب یادگیری با خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی بود. پژوهش ازنظر هدف، کاربردی، به لحاظ ماهیت پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر شیروان بود. با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه آماری برابر 235 نفر برآورد گردید. درنهایت 220 پرسشنامه عودت داده شد. روشهای جمعآوری اطلاعات شامل دو روش مطالعه کتابخانهای و میدانی است. ابزار گردآوری اطلاعات عبارت از سه پرسشنامه بوده است: 1- پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان-جینکز (۱۹۹۹)،2- پرسشنامه کیفیت تجارب یادگیری نیومن (1990) و 3- پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر (1981). ابزار تحقیق بنا بر نظر متخصصان دارای روایی صوری و محتوایی بوده و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0، 78/0 و 77/0 محاسبه گردید. دادههای تحقیق با استفاده از نرمافزارهای SPSS و PLS تحلیل شدند. نتایج آمار توصیفی نشان داد که مؤلفهای خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی در سطح بسیار خوب و کیفیت تجارب یادگیری در سطح متوسط قرار دارند. تحلیل استنباطی نیز نشان داد بین کیفیت تجارب یادگیری با خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی در دانشآموزان دختر متوسطه دوم شهر شیروان رابطه وجود دارد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، پیشبینی رضایت تحصیلی دانشجویان بر اساس متغیرهای سلامت روانی و خودکارآمدی است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و مطالعات کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا به تعداد 192 نفر بودند. نمونه آماری ب چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر، پیشبینی رضایت تحصیلی دانشجویان بر اساس متغیرهای سلامت روانی و خودکارآمدی است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و مطالعات کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا به تعداد 192 نفر بودند. نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، به تعداد 128 نفر و به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از سه پرسشنامه استاندارد سلامت روانی، خودکارآمدی و رضایت تحصیلی استفاده شده است. روایی صوری ابزار توسط صاحبنظران و متخصصان مربوط مورد تأیید قرارگرفته است. پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ برای هر یک به ترتیب برابر 82/0، 81/0 و 75/0 به دست آمد. برای بررسی و تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سلامت روانی با رضایت تحصیلی و بین خودکارآمدی با رضایت تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیونی نیز نشان داد: متغیرهای سلامت روانی و خودکارآمدی قادر به پیشبینی رضایت تحصیلی دانشجویان هستند.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت بازار فروش کالاهای جدید با آموزش روش وان تو وان مارکتینگ است. از آن جایی که در پژوهشهای کاربردی هدف اصلی صرفاً کشف علمی نیست، بلکه آزمودن و بررسی کاربرد دانش است، بنابراین روش این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجامشده است. چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت بازار فروش کالاهای جدید با آموزش روش وان تو وان مارکتینگ است. از آن جایی که در پژوهشهای کاربردی هدف اصلی صرفاً کشف علمی نیست، بلکه آزمودن و بررسی کاربرد دانش است، بنابراین روش این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجامشده است. نحوه گردآوری دادهها به روش آمیخته (کمی و کیفی) صورت گرفته است و ابزار گردآوری دادهها مصاحبه با خبرگان با انجام مصاحبههای تخصصی به روش دلفی و پرسشنامه است. لذا بر همین اساس، تعداد 375 نفر از بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ (در بخش کمی) و 17 نفر از خبرگان و متخصصان این حوزه (در بخش کیفی) در این پژوهش همکاری کردند. تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوریشده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرمافزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. پس از انجام پژوهش نتایج نشان داد که: نظاممند بودن، گرایش تکنولوژی، گرایش به طراحی، گرایش بازار، استفاده از منابع، مبنای تلاش صورت گرفته برای کالاهای جدید، مفهومسازی کالای جدید و درنهایت مدیریت کالای جدید؛ تحت عنوان مؤلفههای بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ؛ مورد تائید قرار گرفت. آزمونهای برازش مدل، نشان از اعتبار مدل داشت.
پرونده مقاله
مهمترین روند آموزشی نظام آموزش عالی، تدریس است که توان پویاییسازی ذهنی و عملکردی دانشجویان از هر قوم و فرهنگی را دارد. اساتید دانشگاهها با احاطه بر کلیه میراث بهجامانده از اقوام ایرانی خواهند توانست پویندگیهای آموزشی را در مسیر تعالی و هدفمند هدایت نمایند. این پژوه چکیده کامل
مهمترین روند آموزشی نظام آموزش عالی، تدریس است که توان پویاییسازی ذهنی و عملکردی دانشجویان از هر قوم و فرهنگی را دارد. اساتید دانشگاهها با احاطه بر کلیه میراث بهجامانده از اقوام ایرانی خواهند توانست پویندگیهای آموزشی را در مسیر تعالی و هدفمند هدایت نمایند. این پژوهش باهدف تحلیل فرصتها و چالشهای پیش روی تدریس چند فرهنگی اساتید دانشگاه انجام شد. پژوهش حاضر از رویکرد تحقیق کیفی و از روش مصاحبه استفاده شد و شامل مصاحبه با جامعهی موردمطالعه (متخصصان برنامه درسی، روانشناسان تربیتی، جامعهشناسان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در سه دستهی علوم انسانی علوم پایه و فنی مهندسی) در یک بخش و در بخش دیگر مطالعه عمیق مبانی نظری و ادبیات تحقیق و مقالات و کتابهای بهروز است که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و از نوع گلوله برفی به تعداد 27 نفر انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختاریافته استفاده شد. شیوه تجزیهوتحلیل دادهها نیز با استفاده از روش تحلیل مضمون برای تجزیه تحلیل دادههای مصاحبهها استفاده شد، به این طریق که ابتدا مصاحبهها پیادهسازی شده و مفاهیم، مضامین و کدهای اولیه و پایه استخراج و دادههای نهایی به دست آمد. (سه روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی) و الگوی موردنظر استخراج گردید. یافتهها حاکی از آن بود که شناخت و آگاهی، عملکرد رفتاری، عملکرد آموزشی و همچنین عملکرد تدریس، محتوا و سیاستهای آموزشی به ترتیب فرصتها و چالشهای تدریس چند فرهنگی از دیدگاه اساتید دانشگاههای آزاد استان کرمانشاه است. با توجه به چالشهای موجود برای انجام تدریس چند فرهنگی، میتوان با استفاده بهینه از فرصتهای موجود، فضای تدریسی دانشگاههای موردمطالعه را چند فرهنگی و عملکرد تحصیلی دانشجویان از اقوام متعدد را نیز تقویت و در مسیر هدفمند جامعه هدایت نمود.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر دادهها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظاممند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیف چکیده کامل
هدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأتعلمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر دادهها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظاممند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیفی 15 نفر از مدیر گروههای آموزشی و نمونهگیری هدفمند و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختارمند است. در بخش کمی 30 نفر از اعضای هیئتعلمی شرکت نمودند که نمونهگیری بهصورت تصادفی انجام شد و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخت بود. این پژوهش: پس از تحلیل مصاحبه ها و تعاریف نظری به مدل پارادایمی دست یافت. این موضوع در پی مدیریت عملکرد به انتظارات می پردازد، انتظاراتی که ابزار تأمین آن، شایستگی ها هستند. در زمینه ای از نیم رخ های شغلی، استانداردهای ایزو مدیریت منابع انسانی و مدل های شایستگی، درحالی که شرایط مداخله گر مانند دستورالعمل ها و سیاست گذاری های خرد و کلان، می توانند شاخص ها را تحت تأثیر قرار دهند. سپس مقوله های حاصل از کدهای باز، محوری و انتخابی و زیر مؤلفه های آن ها و راهبردهای پژوهش و پیامدهای اجرای این الگو در عملکرد شکل گرفت. سه مؤلفه اصلی و دوازده شاخص شناسایی شد. رتبهبندی شاخصها به ترتیب: در بعد ارائه خدمات مشاورهای: مؤلفههای شایستگی روابط خارجی، میان فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و فناوری، در بعد پژوهش: شایستگی ارتباطی، فناوری نوین، نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی و شایستگی شناختی و در بعد آموزش: کیفیت تدریس، شایستگی معنوی، روانشناختی و مدیریتی رتبهبندی شدند.
پرونده مقاله
رهبری تحولآفرین بیان کننده فرایندی است که افراد را متحول می کند و با ارزش ها و خصیصه های اخلاقی و اهداف بلندمدت ارتباط دارد. ارزیابی محرک های مؤثر بر پیروان، ارضای نیازهای آنان و نحوه برخورد با آنها بهعنوان افرادی کامل، ازجمله کارکردهای این نوع رهبری است. هدف از انج چکیده کامل
رهبری تحولآفرین بیان کننده فرایندی است که افراد را متحول می کند و با ارزش ها و خصیصه های اخلاقی و اهداف بلندمدت ارتباط دارد. ارزیابی محرک های مؤثر بر پیروان، ارضای نیازهای آنان و نحوه برخورد با آنها بهعنوان افرادی کامل، ازجمله کارکردهای این نوع رهبری است. هدف از انجام این پژوهش پیش بینی رهبری تحول گرا با یادگیری سازمانی و شهروند سازمانی (مطالعه موردی مدیران مدارس متوسطه دوم شهر تهران) است. در این پژوهش از روش توصیفی همبستگی برای پاسخگویی به فرضیات استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش مدیران مقطع متوسطه مدارس شهر تهران است. حجم نمونه آماری این تحقیق 180 نفر است که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که رهبری تحول گرا، یادگیری سازمانی را پیش بینی می کند ولی رفتار شهروندی سازمانی را پیشبینی نمی کند.
پرونده مقاله