ارائه یک برنامهریزی جامع برای حضور خودروهای الکتریکی در یک ریزشبکه با در نظر گرفتن محدویتهای شبکه و خودروها و همچنین اهداف اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله الگوریتم هیبرید بیگ بنگ بیگ کرانچ به منظور ارائه زمانبندی حضور خوردروهای الکتریکی در شبکه با ه چکیده کامل
ارائه یک برنامهریزی جامع برای حضور خودروهای الکتریکی در یک ریزشبکه با در نظر گرفتن محدویتهای شبکه و خودروها و همچنین اهداف اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله الگوریتم هیبرید بیگ بنگ بیگ کرانچ به منظور ارائه زمانبندی حضور خوردروهای الکتریکی در شبکه با هدف کاهش هزینهها پیشنهاد داده شده است. به منظور تائید عملکرد روش پیشنهادی، مطالعات در یک دوره 24 ساعته بر روی یک سیستم توزیع و در حضور خودروهای الکتریکی با الگوهای حرکتی واقعی انجام پذیرفته است. تأثیرپذیری و سودمندی تکنیک پیشنهادی زمانبندی منابع در یک دوره 24 ساعته بر روی یک ریزشبکه نمونه تست شده است. نتایج نشان میدهد که روش پیشنهادی شارژ/ تخلیه EV میتواند هم هزینه عملیات را کاهش دهد.
پرونده مقاله
برنامه های کاربردی زیادی امروزه بر مبنای مفهوم سیستمهای چند عامله شکل گرفته اند و نیازمند این هستند که به طور پیوسته و بی وقفه کار کنند. سیستمهای چند عامله نیز از بروز خطا مصون نیستند. به همین دلیل لازم است که تحمل پذیری خطا به عنوان یک نیاز غیر وظیفه مندی تا حد امکان ب چکیده کامل
برنامه های کاربردی زیادی امروزه بر مبنای مفهوم سیستمهای چند عامله شکل گرفته اند و نیازمند این هستند که به طور پیوسته و بی وقفه کار کنند. سیستمهای چند عامله نیز از بروز خطا مصون نیستند. به همین دلیل لازم است که تحمل پذیری خطا به عنوان یک نیاز غیر وظیفه مندی تا حد امکان برای آنها تامین گردد. روش های ارائه شده برای تحمل پذیری خطا تا به حال، بیشتر مبتنی بر تکثیر عامل ها بوده اند که خود باعث پیچیدگی بیش از حد سیستم می گردد. از همین رو در این مقاله سعی شده است تا با تکیه بر روش تکثیر وظیفه ها به جای فقط تکثیر عامل ها و اعمال این روش در متدولوژی MaSE، با توجه به مطلوبیت و کاربرد زیاد این متدولوژی در تحلیل و طراحی سیستمهای چند عامله، به یک طراحی کارا با قابلیت تحمل پذیری خطا برای سیستمهای چند عامله دست یابیم.
پرونده مقاله
در این تحقیق جریان نوسانی دو بعدی در اطراف دو ایرفویل پشت سر هم به صورت عددی شبیهسازی شده است. با فرض جریان ناپایا، تراکم ناپذیر و لزج، اثر سرعت جریان نوسانی و همچنین فرکانسهای مختلف با زاوایای حمله متفاوت بر ضرایب آئرودینامیکی دو ایرفویل SD7003 پشت سر هم مورد تجزیه چکیده کامل
در این تحقیق جریان نوسانی دو بعدی در اطراف دو ایرفویل پشت سر هم به صورت عددی شبیهسازی شده است. با فرض جریان ناپایا، تراکم ناپذیر و لزج، اثر سرعت جریان نوسانی و همچنین فرکانسهای مختلف با زاوایای حمله متفاوت بر ضرایب آئرودینامیکی دو ایرفویل SD7003 پشت سر هم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. عدد رینولدز مورد بررسی در ناحیه آرام و برابر Re=11600 بوده و فاصله بین دو ایرفویل برابر کورد ایرفویل می باشد. پس از بررسی استقلال از شبکه و استقلال از گام زمانی، اعتبار نتایج عددی بررسی می شود. هدف از این تحقیق رسیدن به شرایط پروازی میکروپرندگان دوباله برای حفظ پایداری در جریان های تند بادی و نوسانی است. لذا باید اثر پارامترهایی از قبیل سرعت جریان، فرکانس نوسان تندباد، فاصله بین دو ایرفویل، زاویه حمله ایرفویل اول و بررسی اثر تمامی آنها برای فویل پشتی بررسی شود. نتایج نشانگر آن است که افزایش فرکانس نوسان سیال در ایرفویل جلویی، باعث کاهش ضریب برآ و افزایش ضریب پسا شده است. اما در ایرفویل عقبی با افزایش فرکانس نوسان سیال ضریب برآ و پسا با هم افزایش مییابد.
پرونده مقاله
استفاده از انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی در کشورهای جهان مورد توجه خاص برنامه ریزان و فرهیختگان فنی، اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است. کشور ایران نیز به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی، پتانسیل فراوانی در بهره برداری از این نوع انرژی را دارد. اما فراوانی منابع چکیده کامل
استفاده از انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی در کشورهای جهان مورد توجه خاص برنامه ریزان و فرهیختگان فنی، اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است. کشور ایران نیز به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی، پتانسیل فراوانی در بهره برداری از این نوع انرژی را دارد. اما فراوانی منابع انرژی های فسیلی، ارزان بودن حاملهای انرژی در کشور و همچنین قیمت بالای فن آوری های نو جهت سرمایه گذاری اولیه، سدی در برابر توسعه استفاده از این فن آوری های نوپا می باشد. در این مقاله با توجه به شرایط جغرافیایی شهر سمنان، با بررسی یک ساختمان اداری یک طبقه واقع در محوطه دانشگاه آزاد سمنان، توسط نرم افزار کریر (Carrier) بارهای حرارتی در حالتهای مختلف از جمله جهت های مختلف جغرافیایی موقعیت قرارگیری ساختمان و برای دو نوع دیوار با مصالح متفاوت محاسبه شد و یک حالت بهینه ای از آنها انتخاب گردید. سپس توسط نرم افزار رتسکرین (RETSCREEN) مورد ارزیابی فنی، اقتصادی و زیست محیطی قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده در حالت بهینه ی جهت جغرافیایی و مصالح دیوارها، میزان صرفه جویی در سوخت گاز طبیعی 2332 متر مکعب در سال و میزان کاهش گازهای آلاینده برابر1/2 تن معادل دی اکسید کربن در سال می باشد. همچنین با در نظر گرفتن دو سناریو نرخ داخلی و نرخ جهانی گاز طبیعی به ترتیب میزان سرمایه گذاری اولیه طرح 138312550ریال و 4618 دلار، قابلیت سود دهی 2/4% و 5/23%و دوره بازگشت سرمایه 9/19 سال و 4/6 سال برآورد شد.
پرونده مقاله
در این پژوهش، مدل سازی CFD احتراق این موتور به کمک نرم افزار FIRE برای بهینه سازی عملکرد آن به کار گرفته شده است. یک مدل سه بعدی از فرایندهای شکل گرفته در داخل سیلندر تهیه شده که شامل اختلاط سوخت و هوا، پاشش و احتراق است. در این مدل سه بعدی، همۀ گونه های شیمیایی، تراکم چکیده کامل
در این پژوهش، مدل سازی CFD احتراق این موتور به کمک نرم افزار FIRE برای بهینه سازی عملکرد آن به کار گرفته شده است. یک مدل سه بعدی از فرایندهای شکل گرفته در داخل سیلندر تهیه شده که شامل اختلاط سوخت و هوا، پاشش و احتراق است. در این مدل سه بعدی، همۀ گونه های شیمیایی، تراکم هوا و پاشش سوخت با مشخصات کامل افشانک در نظر گرفته شده است تا نتایچ دقیقی از اختلاط سوخت و هوا، اشتعال، نفوذ افشانه، احتراق پیش آمیخته و نفوذی در زمانهای مختلف و متناسب با حرکت پیستون بدست آید. از این مدل برای انتخاب بهینه مشخصات پاشش سوخت (شامل مدیریت پاشش، تعداد سوراخ آژنه، زمان شروع پاشش و زاویه پاشش) برای رسیدن به بهترین مصرف سوخت و کمترین آلودگی استفاده شده است.
پرونده مقاله
در سالیان اخیر بهخصوص سه دهه گذشته مطالعات بسیاری در زمینه مبدلهای حرارتی زمین به هوا یا لولههای زیرزمینی هوا در سرتاسر دنیا توسط پژوهشگران و اساتید دانشگاهی صورت گرفته است. در این مقاله سعی شده با دسته بندی اهم کارهای گذشتگان در سه گروه تحلیلی، عددی و اگزرژواکونومی چکیده کامل
در سالیان اخیر بهخصوص سه دهه گذشته مطالعات بسیاری در زمینه مبدلهای حرارتی زمین به هوا یا لولههای زیرزمینی هوا در سرتاسر دنیا توسط پژوهشگران و اساتید دانشگاهی صورت گرفته است. در این مقاله سعی شده با دسته بندی اهم کارهای گذشتگان در سه گروه تحلیلی، عددی و اگزرژواکونومیک و ارایهی یکجا و همزمان آنها به پژوهشگران علاقهمند به این موضوع یا کسانی که قصد آشنایی با این دست مبدلها را دارند، مرجعی مناسب جهت آشنایی اولیه و یا ارایه مراجع مناسب جهت مطالعه تخصصی و کاملتر، گردآوری شود. فعالیت و پژوهش در این زمینه باعث تغییر نگرش در مصرف انرژی و به طبع آن کاهش آلاینده ها در محیط و همچنین صرفه جویی اقتصادی میگردد.
پرونده مقاله
در این پژوهش نتایج تجربی و آزمایشگاهی هدایت حرارتی، ویسکوزیته دینامیکی و رفتار انتقال حرارتی نانوسیال آب- هیدروکسید منیزیم درون یک لولهی دایروی تحت رژیم جریان مغشوش و در کسرهای حجمی زیر 1 درصد ارائه شده است. نانوسیال با کسرهای حجمی %1، %5/0، %25/0، %125/0 و %0625/0 به چکیده کامل
در این پژوهش نتایج تجربی و آزمایشگاهی هدایت حرارتی، ویسکوزیته دینامیکی و رفتار انتقال حرارتی نانوسیال آب- هیدروکسید منیزیم درون یک لولهی دایروی تحت رژیم جریان مغشوش و در کسرهای حجمی زیر 1 درصد ارائه شده است. نانوسیال با کسرهای حجمی %1، %5/0، %25/0، %125/0 و %0625/0 به عنوان سیال عامل در سیکل استفاده شده است. آزمایشات تحت جریان مغشوش توسعه یافته انجام شده است. نتایج نشان می دهد که اضافه کردن مقدار کمی از نانوذرات به سیال پایه باعث افزایش قابل توجه انتقال حرارت می گردد. همچنین اندازه گیریها نشان میدهد که افت فشار کمی بیشتر از سیال پایه می باشد و با افزایش کسر حجمی نانوذرات افت فشار افزایش نمییابد. در این مقاله، نتایج تجربی ضریب انتقال حرارت جابجایی تحت جریان آشفته با مدل های ارائه شدهی پیشین مقایسه گردیده است. همچنین نتایج بیانگر این موضوع هستند که با افزایش دما، ضزیب هدایت حرارتی در تمامی کسرهای حجمی افزایش مییابد.
پرونده مقاله