به دلیل پیچیدگی شبکههای توزیع چگونگی انجام تعمیرات پیشگیرانه بسیار ضروری است. یکی از عوامل موثر بر بهبود عملکرد شرکتهای توزیع وضع مقررات انگیزشی میباشد، که خود سبب پیچیدهتر شدن برنامهریزی تعمیرات میگردد. در این مقاله مسئله برنامه ریزی تعمیرات پیشگیرانه به منظور ار چکیده کامل
به دلیل پیچیدگی شبکههای توزیع چگونگی انجام تعمیرات پیشگیرانه بسیار ضروری است. یکی از عوامل موثر بر بهبود عملکرد شرکتهای توزیع وضع مقررات انگیزشی میباشد، که خود سبب پیچیدهتر شدن برنامهریزی تعمیرات میگردد. در این مقاله مسئله برنامه ریزی تعمیرات پیشگیرانه به منظور ارتقای قابلیت اطمینان در حضور عامل انگیزشی جریمه و پاداش هدف قرار داده شده است. از این رو تابع سود شرکت توزیع که شامل هزینه تعمیرات و جریمه و پاداش میباشد، بهینه سازی میگردد. در مدل انگیزشی برای سنجش عملکرد شرکتهای توزیع، شاخصهای قابلیت اطمینان به تفکیک فیدرها مقایسه میگردند و در مقابل، برنامه تعمیرات نیز برای هر فیدر بهصورت مستقل به دست میآید. با توجه به تفاوت علل خرابی در فیدرها ناشی از ویژگیهای ساختاری آنها و شرایط آب و هوایی، کوچک شدن مقیاس مقایسه عملکرد از شرکتها به فیدرها، علاوه بر افزایش دقت اختصاص جریمه و پاداش سبب بیشینهشدن تاثیر تعمیرات و نگهداری بر سطح قابلیت اطمینان آنها توام با بهینگی هزینهها میگردد. به این منظور برای اطلاعات یک شبکه واقعی شامل ۱۹۴ فیدر پس از دسته بندی فیدرها و اعمال جریمه و پاداش، بهینه سازی سود حاصل از ارائه خدمات به روش BPSO انجام شده است. درنتیجه برنامه تعمیرات پیشگیرانه به تفکیک فیدرها برای سه دسته کلی خرابی پرتکرار یعنی خرابی پست، خرابی خطوط و برخورد شاخه درختان در یک دوره ۵ ساله به دست آمده است. نتایج بهینه سازی نشان میدهد که روش ارائه شده همزمان با بیشینه نمودن سود شرکت های توزیع، عملکرد آنها از نظر قابلیت اطمینان را نیز ارتقا میدهد.
پرونده مقاله
پیشرفت تکنولوژی الکترونیک قدرت، افزایش قابلیت اطمینان سیستم های توزیع توان و سیستم های محرک کنترل پرواز، استفاده از انرژی الکتریکی برای تامین توان هواپیماهای پیشرفته را مورد توجه قرار داده است. این امر باعث شکل گیری مفهوم هواپیمای عمدتاً الکتریکی شده است. در این مقاله س چکیده کامل
پیشرفت تکنولوژی الکترونیک قدرت، افزایش قابلیت اطمینان سیستم های توزیع توان و سیستم های محرک کنترل پرواز، استفاده از انرژی الکتریکی برای تامین توان هواپیماهای پیشرفته را مورد توجه قرار داده است. این امر باعث شکل گیری مفهوم هواپیمای عمدتاً الکتریکی شده است. در این مقاله ساختار جدیدی برای تولید توان مورد نیاز بارهای الکتریکی در هواپیما پیشنهاد می شود. سیستم تولید و مصرف توان الکتریکی در هواپیما به صورت یک ریزشبکه مدل می شود. مکانیزم تولید توان بر پایه اینورترهای منبع ولتاژ است. تغذیه جریان مستقیم اینورترها با یکسوسازی خروجی ژنراتورهای القایی فراهم می شود. توان مکانیکی مورد نیاز ژنراتورها نیز توسط موتورهای توربوجت تامین می شود. بر این اساس، تخصیص هوشمند توان اکتیو بین ژنراتورها با بهره گیری از کنترل افتی بهبود یافته محقق می شود. ضرایب افتی بهینه ژنراتورها با ترکیب روش های مبتنی بر روش های ریاضی گرادیان نزولی و حداقل سازی میانگین مربعات انحراف فرکانس تخصیص می یابد. شبکه الکتریکی هواپیما با کنترل کننده پیشنهادی در نرم افزار متلب شبیه سازی شده و عملکرد آن مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج شبیه سازی نشان دهنده آن است که تخصیص مناسب توان بین ژنراتورها انجام می شود. مزیت روش پیشنهادی نسبت به ساختار مرسوم در هواپیما، حذف واسط مکانیکی ایجادکننده سرعت ثابت و افزایش قابلیت اطمینان سیستم تولید برق است.
پرونده مقاله
در این مقاله برای مدلسازی فضای حالت عمومی مبدل چندسطحی سری متصل به شبکه، روشی جامع پیشنهاد شده است. در اینورترهای چندسطحی به دلیل غیرخطی بودن رفتار آنها، برای تضمین پایداری سیستم در حوزه کاری وسیع استفاده از کنترل کننده غیرخطی اجتناب ناپذیر است. برای همین منظور مدل چکیده کامل
در این مقاله برای مدلسازی فضای حالت عمومی مبدل چندسطحی سری متصل به شبکه، روشی جامع پیشنهاد شده است. در اینورترهای چندسطحی به دلیل غیرخطی بودن رفتار آنها، برای تضمین پایداری سیستم در حوزه کاری وسیع استفاده از کنترل کننده غیرخطی اجتناب ناپذیر است. برای همین منظور مدلسازی فضای حالت جهت طراحی این نوع کنترل کننده ها لازم است. مدل پیشنهاد شده برای حالت کلی مبدل با تعداد n پل ارائه شده است. برای راستی آزمایی مدل فضای حالت به دست آمده، یک نمونه آزمایشگاهی از مبدل چندسطحی با دوپل طراحی و ساخته شده و نتایج مربوط به شبیهسازی مدل فضای حالت به دست آمده با نتایج شبیهسازی مبدل متصل به شبکه و نتایج عملی مقایسه شده است. مقایسه نتایج نشاندهنده درستی عملکرد مدل است. همچنین شبیهسازی های مربوطه توسط نرم افزار تخصصی EMTDC/PSCAD انجام یافته است.
پرونده مقاله
ممریستور به عنوان چهارمین عنصر بنیادی بعد از مقاومت، خازن و سلف شناخته میشود. ممریستور بهخاطر توان مصرفی صفر در حالت نگه داری داده و غیرفرار بودن، در آیندهای نزدیک میتواند به عنصر اساسی حافظههای اصلی یا پنهان دست رسی تصادفی ایستا (SRAM) یا دست رسی تصادفی پویا (DRA چکیده کامل
ممریستور به عنوان چهارمین عنصر بنیادی بعد از مقاومت، خازن و سلف شناخته میشود. ممریستور بهخاطر توان مصرفی صفر در حالت نگه داری داده و غیرفرار بودن، در آیندهای نزدیک میتواند به عنصر اساسی حافظههای اصلی یا پنهان دست رسی تصادفی ایستا (SRAM) یا دست رسی تصادفی پویا (DRAM) تبدیل شود، همچنین میتواند بهصورت مؤثری راندمان، سرعت، زمان راهاندازی و توان مصرفی مدارها را بهبود بخشد. سلول حافظه معرفی شده در این مقاله 4T1M است که با حفظ بیشترین ویژگی های 6T1M باعث کاهش مساحت اشغالی سلول شده است. بهمنظور شبیه سازی حافظه پیشنهادی، طول ممریستورها 10 نانومتر و مقاومت حالتهای روشن و خاموش آنها به ترتیب 1 کیلو-اهم و 200 کیلو-اهم انتخاب شده است. همچنین، ترانزیستورهای MOS سلول نیز توسط مدل PTM HP CMOS 32 نانومتر شبیه سازی شدهاند. شبیه سازی در نرم افزار اچ-اسپایس و با تغذیه 9/0 ولت و مقایسه آن با دو سلول شش ترانزیستوری مرسوم (6T) و شش ترانزیستوری-یک ممریستوری (6T1M) نشان میدهد که استفاده از ممریستور در سلول حافظه باعث به صفر رساندن توان مصرفی حین نگه داری داده برای مدت طولانی و کاهش مساحت اشغالی به میزان 7/36 درصد نسبت به سلول 6T1M می شود. سرعت نوشتن داده "یک" روی سلول پیشنهادی تنها 30 پیکو-ثانیه است که در مقایسه با سلول 6T1M بهبود 3 برابری را نشان میدهد ولی در زمان نوشتن داده صفر تغییر محسوسی مشاهده نمیشود. توان ایستای سلول پیشنهادی نسبت به سلول شش ترانزیستوری، 133 برابر کاهش داشته است و توان پویای آن با سلول 6T1M تفاوت ناچیزی دارد اما 60 برابر از سلول شش ترانزیستوری انرژی کمتری مصرف می کند.
پرونده مقاله
آلزایمر ازجمله بیماریهای شایع قرن ۲۱ است و به سبب آن سلولهای مغزی بیمار بهتدریج از بین رفته و بیمار فوت میکند. در اکثر مواقع هنگامی این بیماری تشخیص داده میشود که علائم آن بروز پیداکرده و کار چندانی برای بیمار نمیتوان انجام داد. لذا استفاده از الگوریتمهای یادگیری چکیده کامل
آلزایمر ازجمله بیماریهای شایع قرن ۲۱ است و به سبب آن سلولهای مغزی بیمار بهتدریج از بین رفته و بیمار فوت میکند. در اکثر مواقع هنگامی این بیماری تشخیص داده میشود که علائم آن بروز پیداکرده و کار چندانی برای بیمار نمیتوان انجام داد. لذا استفاده از الگوریتمهای یادگیری برای تشخیص بیماری بسیار مفید است. به همین دلیل تاکنون الگوریتمهای متفاوتی ازجمله نزدیکترین همسایه، آنالیز تشخیص خطی و ماشین بردار پشتیبان برای تشخیص این بیماری استفاده شده است. این روشها دارای نقاط ضعفی ازجمله صحت پایین، پیچیدگی محاسباتی بالا و یا زمان اجرای زیادی هستند. بنابراین در این تحقیق، روشی مبتنی بر یادگیری عاطفی مغز و ویژگی موجک استفاده شده است. ابتدا ماده سفید و خاکستری مغز توسط روش آستانه گیری تفکیک شدند، در مرحله دوم ویژگیهای بافت تصاویر توسط الگوریتم تبدیل موجک استخراج گردید، مرحله سوم کاهش بعد روی ویژگیهای استخراج شده توسط آنالیز مؤلفههای اصلی انجام گرفته و درنهایت با استفاده از دو الگوریتم یادگیری عاطفی مغز و الگوریتم یادگیری عاطفی مغز مبتنی بر تشخیص الگو طبقهبندی صورت گرفته است. نتایج نشان دادند که زمان اجرای الگوریتم یادگیری عاطفی مغز 22/0 ثانیه و نیز الگوریتم یادگیری عاطفی مغز با صحت 95 درصد و الگوریتم یادگیری عاطفی مغز مبتنی بر تشخیص الگو با صحت 97 درصد بهتر از ماشین بردار پشتیبان با صحت 83 درصد عمل کردهاند.
پرونده مقاله
بازشناسی احساسات از روی گفتار با توجه به کاربردهای متنوع آن امروزه مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. با پیشرفت روشهای آموزش شبکههای عصبی عمیق وگسترش استفاده از آن در کاربردهای مختلف، در این مقاله کاربرد شبکههای کانولوشنی و ترنسفورمر در یک ترکیب جدید در بازشن چکیده کامل
بازشناسی احساسات از روی گفتار با توجه به کاربردهای متنوع آن امروزه مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. با پیشرفت روشهای آموزش شبکههای عصبی عمیق وگسترش استفاده از آن در کاربردهای مختلف، در این مقاله کاربرد شبکههای کانولوشنی و ترنسفورمر در یک ترکیب جدید در بازشناسی احساسات گفتاری مورد بررسی قرار گرفته که از لحاظ پیادهسازی نسبت به روشهای موجود سادهتر بوده و عملکرد مطلوبی نیز دارد. برای این منظور شبکههای عصبی کانولوشنی و ترنسفورمر پایه معرفی شده و سپس مبتنی بر آنها یک مدل جدید حاصل از ترکیب شبکههای کانولوشنی و ترنسفورمر ارایه شده که در آن خروجی مدل کانولوشنی پایه ورودی مدل ترنسفورمر پایه است. نتایج حاصل نشان میدهد که استفاده از شبکههای عصبی ترنسفورمر در بازشناسی بعضی از حالتهای احساسی عملکرد بهتری نسبت به روش کانولوشنی دارد. همچنین در این مقاله نشان داده شده که استفاده از شبکههای عصبی ساده به صورت ترکیبی عملکرد بهتری در بازشناسی احساسات از روی گفتار میتواند داشته باشد. در این رابطه بازشناسی احساسات گفتاری با استفاده از ترکیب شبکههای عصبی کانولوشنی و ترنسفورمر با نام کانولوشنال-ترنسفورمر (CTF) برای دادگان راودس دقتی برابر 94/80 درصد به دست آورد؛ در حالی که یک شبکه عصبی کانولوشنی ساده دقتی در حدود 7/72 درصد به دست آورد. همچنین ترکیب شبکههای عصبی ساده علاوه بر اینکه میتواند دقت بازشناسی را افزایش دهد، میتواند زمان آموزش و نیاز به نمونههای آموزشی برچسب دار را نیز کاهش دهد.
پرونده مقاله
تشخیص و کنترل سطح استرس در رانندگان به منظور کاهش خطرات ناشی از آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطالعه سیستمی برای تشخیص چهار سطح استرس کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد در رانندگان براساس سیگنال های فیزیولوژیکی ارائه شده است. در روش پیشنهادی از پایگاه داده drivedb چکیده کامل
تشخیص و کنترل سطح استرس در رانندگان به منظور کاهش خطرات ناشی از آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطالعه سیستمی برای تشخیص چهار سطح استرس کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد در رانندگان براساس سیگنال های فیزیولوژیکی ارائه شده است. در روش پیشنهادی از پایگاه داده drivedb استفاده شده که شامل ثبت سیگنال های فیزیولوژیکی از هفده نفر داوطلب سالم هنگام رانندگی در مسیرهای مشخص از جمله خیابان های شهر و بزرگراه است. مجموعه ای از ویژگی های آماری و آنتروپی به همراه ویژگی های ریخت شناسی که فقط برای سیگنال ECG محاسبه شدند، به کار رفته است. ویژگی های تعیین شده به عنوان ورودی واحدهای طبقه بندی برای تشخیص سطوح استرس اعمال شدند. ماشین بردار پشتیبان (SVM)، k نزدیکترین همسایه (kNN) و درخت تصمیم (DT) به عنوان روش های طبقه بندی مورد ارزیابی قرار گرفتند. هدف اصلی این مطالعه، بهبود دقت تشخیص سطوح استرس با استفاده از ایده همجوشی در سطح نتایج واحدهای طبقه بندی است. به این منظور ترکیب واحدهای طبقه بندی منفرد، که هرکدام تنها از ویژگی های یکی از سیگنال های قلبی (ECG)، عضلات (EMG) و هدایت پوست (GSR) بهره گرفتند، توسط روش دمپستر-شفر انجام شد. با انتخاب ویژگی های مؤثر با الگوریتم ژنتیک، طبقه بندی کننده SVM و روش همجوشی دمپستر-شفر، بهترین دقت تشخیص سطوح استرس برابر با 9/96 درصد به دست آمد. در حالی که بالاترین دقت تشخیص بین طبقه بندهای منفرد 75 درصد بود و توسط زیر سیستمی که از ویژگی های سیگنال ECG استفاده کرده بود به دست آمد. نتایج به دست آمده عملکرد قابل توجه روش پیشنهادی را نسبت به مطالعات گذشته که از مجموعه داده مشابه استفاده کرده اند، نشان می دهد.
پرونده مقاله
مبدل های افزاینده درهم تنیده مدارهای قدرتی هستند که ولتاژ خروجی تنظیم شده با ولتاژ بالا و توان بالا برای سیستم های تجدیدپذیر انرژی که عموما دارای ولتاژ تنظیم نشده و با ولتاژ پایین هستند فراهم می کند. استفاده از روش های کلیدزنی نرم باعث کاهش نویزهای الکترومغناطیسی و کاهش چکیده کامل
مبدل های افزاینده درهم تنیده مدارهای قدرتی هستند که ولتاژ خروجی تنظیم شده با ولتاژ بالا و توان بالا برای سیستم های تجدیدپذیر انرژی که عموما دارای ولتاژ تنظیم نشده و با ولتاژ پایین هستند فراهم می کند. استفاده از روش های کلیدزنی نرم باعث کاهش نویزهای الکترومغناطیسی و کاهش تلفات در این مبدل ها می شود. در این مقاله یک مبدل افزاینده درهم تنیده شده با قابلیت کلیدزنی نرم ارائه شده که از یک مدار کمکی ساده برای کلیدزنی نرم استفاده می کند. هدف از ساختار پیشنهادی کاهش استرس ولتاژ سوئیچ های مبدل، حفظ سادگی مبدل، نیاز نداشتن به مدار راه انداز گیت شناور و کاهش المان های آن است. مدار کمکی از یک کلید برای هر دو شاخه استفاده می کند که باعث کاهش تعداد المان های نیمه هادی مبدل شده است. پایین بودن استرس ولتاژ سوئیچ مدار کمکی و عدم تحمیل ولتاژ و جریان اضافی به سوئیچ های اصلی مدار از مزایای مهم این طرح پیشنهادی است. در ساختار مدار کمکی سلف جداگانه وجود ندارد و سلف های آن با سلف های اصلی مبدل تزویج شده است. همچنین تنها دو عدد دیود و یک کلید در ساختار مدار کمکی وجود دارد. در مدار کمکی از سلف نشتی به عنوان سلف رزونانسی استفاده شده است. در مبدل پیشنهادی سوئیچ های اصلی تحت شرایط کلیدزنی در ولتاژ صفر خاموش و روشن می گردند و سوئیچ کمکی تحت شرایط کلیدزنی در جریان صفر خاموش و روشن می شود و تمامی دیودهای مبدل در جریان صفر خاموش می شوند که باعث برطرف شدن تلفات دیود موازی معکوس می شود.
پرونده مقاله
در این مقاله، طراحی جدیدی از آنتنهای ایستگاه پایه (BTS) با پلاریزاسیون دوگانه، پهنایباند وسیع، ساختار ساده و عملکرد بالا برای کاربردهای LTE700/GSM850/GSM900 معرفی شده است. آنتن BTS پیشنهادی در این مقاله شامل چهار دایپل مغناطیسی-الکتریکی (MED)است که با یک آرایش مربعی چکیده کامل
در این مقاله، طراحی جدیدی از آنتنهای ایستگاه پایه (BTS) با پلاریزاسیون دوگانه، پهنایباند وسیع، ساختار ساده و عملکرد بالا برای کاربردهای LTE700/GSM850/GSM900 معرفی شده است. آنتن BTS پیشنهادی در این مقاله شامل چهار دایپل مغناطیسی-الکتریکی (MED)است که با یک آرایش مربعی برای ایجاد پلاریزاسیون مورب 45± درجه در کنار هم قرار گرفتهاند. هر کدام از MEDها شامل یک ساختار تغذیه به شکلΓ ، یک دایپل مغناطیسی، یک دایپل الکتریکی، یک رزوناتور فلزی و یک بازتابنده استوانهای شکل است. در این طراحی، دایپل الکتریکی، از سه قسمت فلزی به همراه یک شکاف تشکیل یافته است. تنظیم ابعاد این قطعات هادی و صفحه رزوناتور باعث افزایش پهنای باند امپدانسی آنتن میشود. همچنین، بازتابنده استوانهای شکل، بهره آنتن را افزایش داده و نقش قابل توجهای در تثبیت پترن تشعشعی آنتن ایفا میکند. نتایج آزمایشگاهی نشان میدهند که این آنتن دارای پهنایباند فرکانسی 1/38 درصد (8/1008-2/686 مگاهرتز) با معیار |S11| کمتر از 15- دسی بل، بیشینه بهره 45/11 دسی بل، سطح پلاریزاسیون متقاطع پایین و پهنای بیم نصف توان (HPBW) تقریباً 4/60، 7/64 و 8/66 درجه به ترتیب در فرکانسهای 700، 8500 و 900 مگاهرتز است. به این ترتیب میتوان نتیجه گرفت که آنتن فوق برای سیستمهای شبکه تلفن همراه میتواند قابل استفاده باشد.
پرونده مقاله