آخرین اخبار نشریه
    پژوهشگر ( علمی پژوهشی )
  • معرفي نشريه
    علمی

    نویسندگان محترم:

    مقاله های ارسال به زبان انگلیسی باشد

    به استناد مصوبات کمیسیون بررسی و تأیید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس رأی پنجاه و سومین جلسه کمیسیون مذکور مورخ 25/9/1387 مجله پژوهشگر (مدیریت)دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه حائز شرایط دریافت درجه‌ی علمی پژوهشی شناخته شد و در پایگاه جهاد دانشگاهی SID  نمایه می شود

     

    قابل توجه نویسندگان محترم مقاله‌های علمی

     با توجه به بخشنامه‌ی شماره 237552/87 مورخ 15/7/87 معاونت محترم پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ضرورت چاپ مقاله‌های دست اول در فصل‌نامه‌های علمی دانشگاه و لزوم همکاری متقابل دفاتر فصل‌نامه‌ها با نویسندگان مقاله‌ها و افزایش همکاری‌های فی‌مابین و جلوگیری از چاپ مقاله‌های تکراری ضروری است تا فرم «تعهد‌نامه متقابل بین نویسندگان مقاله‌ها و دفتر فصل‌نامه» در 2 نسخه توسط نویسندگان محترم تنظیم و پس از امضا به همراه مقاله به دفتر مجله ارسال گردد. 

     


    آخرین مقالات منتشر شده

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - یک الگوریتم شبیه سازی تبرید برای حل همزمان مسئله زمان بندی تک ماشین و تعیین اندازه دسته تولید چند دوره ای با هزینه های زودکرد و دیرکرد
      محمد زیاری رضا کیا
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      تعیین اندازه‌ی انباشته و زمان‌بندی متعلق به دو سطح تصمیم‌گیری مختلف در برنامه‌ریزی تولید می‌باشند، به طوری که تعیین اندازه انباشته در سطح میان مدت و زمانبندی در سطح کوتاه مدت می‌باشد.این دو مسأله دارای ارتباط نزدیکی می‌باشند زیرا نتایج مسأله تعیین اندازه‌ی انباشته که مق چکیده کامل
      تعیین اندازه‌ی انباشته و زمان‌بندی متعلق به دو سطح تصمیم‌گیری مختلف در برنامه‌ریزی تولید می‌باشند، به طوری که تعیین اندازه انباشته در سطح میان مدت و زمانبندی در سطح کوتاه مدت می‌باشد.این دو مسأله دارای ارتباط نزدیکی می‌باشند زیرا نتایج مسأله تعیین اندازه‌ی انباشته که مقادیر تولید در هر دوره را تعیین می کند به عنوان ورودی مسأله زمان‌بندی می‌باشد. زمان‌بندی در‌سطح عملیاتی کارگاه با مشخص شدن میزان مورد نیاز هر محصول قابل اجرا خواهد بود. هدف در مسأله تعیین انداز‌ه‌ی انباشته و زمان‌بندی همزمان، تعیین مقادیر تولید و سطوح موجودی برای هر محصول در هر دوره می باشد. بنابراین برای دستیابی به جواب‌های بهینه کلی می‌بایست وابستگی درونی بین این دو مسأله در نظر گرفته شود و تصمیمات مرتبط، می‌بایست به طور همزمان صورت پذیرد. هدف این تحقیق ارائه مدل‌ ریاضی با درنظر‌گرفتن ‌درآمد ‌فروش و هزینه‌های‌ ناشی از ‌‌تولید، راه‌اندازی، نگهداری، دیرکرد و زودکرد جهت تعیین همزمان اندازه دسته تولید و زمانبندی است. برای اعتبار سنجی مدل ریاضی یک مثال عددی حل می شود. با توجه به اینکه مسأله مورد نظر جزء مسائل NP-hard می‌باشد، یک الگوریتم شبیه سازی تبرید‌‌ برای تولید جواب در اندازه‌های بزرگ برای مسأله زمان‌بندی و تعیین اندازه‌ی دسته تولید به طور همزمان طراحی می شود. نتایج محاسباتی حاکی از آن است که الگوریتم فراابتکاری پیشنهادی کارآیی و سرعت حل مناسبی دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی نقش مشتری‌گرایی بر وفاداری مشتریان بانکی با در نظر گرفتن اثر متغیرهای میانجی محبوبیت، تناسب شخصیتی و هویت برند(مطالعه موردی: صنعت بانکداری ایران)
      سید مهدی جلالی احمد حسن پور کارسالاری
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      امروزه مشتری‌گرایی به عنوان کلید وفاداری مشتریان به سازمان و متعاقب آن کسب مزیت رقابتی پایدار و بقای سازمان‌ها است. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و چکیده کامل
      امروزه مشتری‌گرایی به عنوان کلید وفاداری مشتریان به سازمان و متعاقب آن کسب مزیت رقابتی پایدار و بقای سازمان‌ها است. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. صنعت بانکداری نیز از این امر مستثنی نیست و به خاطر تعاملات فراوانی که یک بانک با مشتریان خود داردو همچنین رقابت شدیدی که بین بانک ها وجود دارد، اهمیت بسیار زیاد نقش مشتری گرایی بانک و وفاداری مشتریان را نشان می دهد. در این پژوهش به منظور بررسی نقش مشتری گرایی بر وفاداری مشتریان بانکی 7 فرضیه مطرح گردیده، به طوری که 5 فرضیه مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیهمشتریان بانک‌های ملی و پارسیان می‌باشند که در تیرماه سال 1391 به یکی از شعب بانک در شهر تهران مراجعه کرده‌اند. گردآوری داده‌های مورد نیاز برای بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. روش نمونه‌گیری نیز از نوع خوشه‌ای تصادفی بوده است. جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق و بدست آوردن نتایج تحقیق از روش‌های تحلیل عاملی اکتشافیـ تأییدی و مدل‌یابی معادلات ساختاری و از نرمافزارSPSS و لیزرل استفاده شده است. هدف این تحقیق ارائه مدلی یکپارچه در زمینه بررسی نقش مشتری‌گرایی بر وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن اثر یک سری از متغیرهای میانجی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدفکاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می‌باشد و جهت نتایج بدست آمده از آزمونفرضیات این پژوهش نشان داد که مشتری‌گرایی، محبوبیت و هویت برند رابطه مثبت و معنا‌داری با وفاداری به برنددارد. بعلاوه میان تناسب شخصیتی برند وهویت برند با وفاداری به برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، ولی میان تناسب شخصیتی برند با وفاداری به برند رابطه معناداری یافت نشد. همچنین میان محبوبیت و هویت برند نسبت به وفاداری به برند رابطه مثبت و معناداری یافت نشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - بررسی تاثیر تغییر حدنوسان قیمت بر نوسان بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران
      سید علی نبوی چاشمی حسین الهی
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      چکیده یکی از اهداف عمده تشکیل بورس های اوراق بهادار، ایجاد ساز و کار منظم و شفاف برای تعیین قیمت دارایی های مالی است. یکی از قوانینی که بدین منظور در برخی بازارهای مالی وضع شده است حدنوسان قیمت سهام است. بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که اعمال حدنوسان قیمت سهام سبب چکیده کامل
      چکیده یکی از اهداف عمده تشکیل بورس های اوراق بهادار، ایجاد ساز و کار منظم و شفاف برای تعیین قیمت دارایی های مالی است. یکی از قوانینی که بدین منظور در برخی بازارهای مالی وضع شده است حدنوسان قیمت سهام است. بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که اعمال حدنوسان قیمت سهام سبب کنترل نوسانات قیمت سهام در این بازارها می گردد اما عده ای دیگر معتقدند که حدنوسان قیمت سهام، عامل افزایش نوسانات در قیمت سهام و تسری نوسانات سهام از روز معاملاتی به روزهای آینده است. در این تحقیق سعی بر آن است تا رابطه بین حدنوسان قیمت سهام و نوسانات بازار سهام بررسی شود. متغیر مستقل، حد نوسان قیمت سهام و متغیر وابسته، نوسان بازده سهام می باشد. دوره تحقیق از تاریخ 7/3/82 تا 21/2/88 و جامعه آماری شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران می باشد. در این دوره حد نوسان قیمت سهام در دو مرحله تغییر کرده است یعنی ابتدا از تاریخ 30/9/84 از 5درصد به 2درصد کاهش یافت و سپس در تاریخ 21/2/87 به 3درصد افزایش یافت. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین حدنوسان قیمت سهام با نوسان بازار سهام یک رابطه منطقی برقرار نمی باشد. یعنی با افزایش / کاهش حدنوسان قیمت سهام در یک بازار، نمی توان رفتار نوسان بازار سهام را پیش بینی نمود که آیا کاهش / افزایش می یابد یا خیر؟ آنچنان که با کاهش نرخ حد نوسان از 5 درصد به 2 درصد و سپس افزایش آن به 3 درصد در طی سه دوره اعمال حدنوسان در بورس اوراق بهادار ایران، نوسان بازده روزانه سهام، همواره سیر نزولی داشته و کاهش یافته است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - بهینه‌سازی حمل‌و‌نقل گاز طبیعی مایع با در نظر گرفتن تنوع محصول
      بهاره شفیع‌پور عمرانی علیرضا رشیدی کمیجان کامران جمالی فیروزآبادی
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      تقاضا برای انرژی در طول چند دهه گذشته افزایش یافته است. صنعت گاز طبیعی مایع[1] به عنوان یکی از راه‌های صدور گاز به مناطق دور دست شناخته شده که با توجه به فاصله مناطق تولید و مصرف گاز طبیعی، مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی و توسعه ت چکیده کامل
      تقاضا برای انرژی در طول چند دهه گذشته افزایش یافته است. صنعت گاز طبیعی مایع[1] به عنوان یکی از راه‌های صدور گاز به مناطق دور دست شناخته شده که با توجه به فاصله مناطق تولید و مصرف گاز طبیعی، مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع‌سازی گاز مورد توجه واقع شده‌است. از آنجا که مقدار زیادی از پول سرمایه‌گذاری‌شده در صنعت گاز طبیعی مایع صرف حمل‌و‌نقل می‌شود، تصمیم برای مسیریابی و زمان‌بندی کشتی‌ها اهمیت بسیاری دارد. در این مطالعه بر روی بنادر مبدا و مقصد و حمل‌و‌نقل، از زنجیره تأمین گاز طبیعی مایع تمرکز شده‌ و هدف از این تحقیق ارائه یک مدل کارآمدتر با هدف به حداقل‌رساندن هزینه‌ی ارسال گاز طبیعی از بنادر اولیه به بنادر مقصد، با در نظر گرفتن تنوع محصول بوده است. برای حل مدل برنامه‌ریزی عدد‌صحیح مختلط پیشنهادی از روش شاخه و کران (نرم‌افزار [2]GAMS) استفاده شده‌است. با استفاده از نتایج حاصله می‌توان مسیریابی دقیق هر یک از کشتی‌ها، تعداد هر نوع محصول که توسط هر کشتی بارگیری شده و زمان‌بندی حرکت کشتی‌ها از بندر اولیه به بنادر مقصد و از مقصد به یکی از بنادر مبدا را مشخص نمود پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - ارزیابی کارایی و رتبه بندی مدارس شهرستان فیروزکوه با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها ( مطالعه موردی مدارس ابتدایی شهرستان فیروزکوه )
      مریم زیاری مهدی فلاح جلودار
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      برای اندازه گیری عملکرد و کارایی روش های مختلفی وجود دارد که تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)[1] از مهمترین و کاربردی ترین آنها در حال حاضر می باشد. این تکنیک به دلیل استفاده از فنون ریاضی و اجتناب از شیوه های ذهنی و سلیقه ای از دقت و صحت بالایی برخوردار است و از جایگاه چکیده کامل
      برای اندازه گیری عملکرد و کارایی روش های مختلفی وجود دارد که تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)[1] از مهمترین و کاربردی ترین آنها در حال حاضر می باشد. این تکنیک به دلیل استفاده از فنون ریاضی و اجتناب از شیوه های ذهنی و سلیقه ای از دقت و صحت بالایی برخوردار است و از جایگاه علمی و نظری ویژه ای در دو دهه ی گذشته برخوردار شده است. ویژگی ها و قابلیت های اغلب مدل های ارزیابی در آن خلاصه می شود. از این رو در سال های اخیر به شکل قابل توجه ای در ارزیابی عملکرد و کارایی واحدهای تصمیم گیری (DMu)[2] به کار رفته است. ارزیابی کارایی و رتبه بندی مدارس شهرستان فیروزکوه هدف اصلی این تحقیق است و این موضوع می تواند زمینه ای برای بهبود کارایی مدارس و نیز تعیین استراتژی ها و برنامه های مناسب جهت پیشبرد اهداف و رشد و توسعه با توجه به عملکرد آنها برای مدارس مذکور باشد. تحقیق حاضر،ارزیابی مدارس ابتدایی شهرستان فیروزکوه را مد نظر قرار داده است که نتایج حاصل از آن می تواند در تصمیم گیری مدیران اثرگذار باشد .در این پژوهش برای 23 مدرسه ابتدایی شهرستان فیروزکوه، اقدام به تعیین 4 ورودی و 2 خروجی در طی سال های 91-90 لغایت 92-91 نمودیم. سپس با استفاده از مدل های CCR و BCC اصلاح شده ی خروجی محور اقدام به ارزیابی کارایی آنها پرداختیم، و مدارس کارا و ناکارا را شناسایی نمودیم. در خاتمه هم با استفاده از مدل اندرسون – پترسون (Ap)[3] مدرسه ها را از نظر کارایی رتبه بندی کردیم.. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - بررسی تاثیر کیفیت سود گزارش شده بر کارایی واحدهای اقتصادی با استفاده از تحلیل پوششی دادهها
      مهدی غلام ابری محمد محمودی
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      در طول سه دهه اخیر بحث کیفیت سود مورد توجه خاص پژوهشگران قرار گرفته و تلاش بر این بوده است که با دست یافتن به یک روش منطقی و معتبر، کیفیت سود مورد ارزیابی قرار گرفته و عوامل تاثیر‌گذار بر آن شناسایی شود. منظور از کیفیت سود زمینه بالقوه رشد سود ، بهره وری شرکت و میزان اح چکیده کامل
      در طول سه دهه اخیر بحث کیفیت سود مورد توجه خاص پژوهشگران قرار گرفته و تلاش بر این بوده است که با دست یافتن به یک روش منطقی و معتبر، کیفیت سود مورد ارزیابی قرار گرفته و عوامل تاثیر‌گذار بر آن شناسایی شود. منظور از کیفیت سود زمینه بالقوه رشد سود ، بهره وری شرکت و میزان احتمال تحقق سودهای آتی است.به عبارت دیگر ارزش یک سهم تنها به سود هر سهم سال جاری شرکت بستگی ندارد بلکه به انتظارات ما از سودهای آتی و بهره وری و ضریب اطمینان نسبت به رشد و عملکرد آینده آن شرکت بستگی دارد. در سالهای اخیر رویکردی نسبتا مناسب در حوزه های فکری، فرهنگی و اجتماعی در خصوص ارزیابی عملکرد و میزان بهره وری انجام شده و در واقع امروزه بهره وری موضوعی ناآشنا و غریب حداقل در تفکر و باورهای ذهنی جامعه نیست. تحلیل پوششی داده ها یک روش ناپارامتری با رویکرد حل مسایل برنامه ریزی خطی میباشد که چارنزو همکاران)1978( آن را با معرفی مدل CCRطراحی و بنکر و همکاران ) (1984) با معرفی مدل BCCگسترش دادند. لذا در این تحقیق به بررسی تاثیر کیفیت سود گزارش شده بر کارایی واحدهای اقتصادی پرداخته ایم در این تحقیق 102 شرکت در فاصله سالهای 1386 الی 1391 بورس اوراق بهادار تهران مورد آزمون قرار گرفته اند و نتایج حاکی از آن می باشد که کیفیت سود گزارش شده بر کارایی واحدهای اقتصادی تاثیر معنادار و منفی دارد.یعنی اینکه شرکتهای با دستکاری سود بالاتر دارای درجه کارایی کمتری می باشند و بصورت معکوس شرکتهای با کیفیت سود بیشتر کارایی بهتری دارند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهراقتصاد تهران
      صدیقه طوطیان اصفهانی شهرزاد طیاران علیرضا اسفندیاری
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      هدف همه مؤسسات خدماتی از جمله بانک ها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت به مشتریان است. مشتریان تضمین کننده بقاء بانک ها هستند و از آنجا که سازمان های ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک ها در محیطی با محصولات غیر متمایز فعالیت می کنند، اعتماد سازی مشتریان در آن ها به عن چکیده کامل
      هدف همه مؤسسات خدماتی از جمله بانک ها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت به مشتریان است. مشتریان تضمین کننده بقاء بانک ها هستند و از آنجا که سازمان های ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک ها در محیطی با محصولات غیر متمایز فعالیت می کنند، اعتماد سازی مشتریان در آن ها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. هدفازاینتحقیق،ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهر اقتصاد می باشد و اعتماد سازی مشتریان در پنج بعد (صداقت، ثبات، شایستگی، رک و راست بودن و وفاداری) مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق از نوع کاربردی و نیز توصیفی/پیمایشی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش، مشتریان شعب بانک مهر اقتصاد در شهر تهران می باشد. از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر تعیین شده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که روایی آن با استفاده از روش روایی محتوایی و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ با ضریب 95/0 مورد تائید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSSاستفاده شده و 247 نفر به سوالات تحقیق پاسخ دادند. نتایج آزمونTحاکی از ازوجودتاثیرمثبتومعناداربینتمامابعادمتغیرمستقلووابستهبود.نتایجحاصلازرگرسیونچند متغیرهنشاندادکهازبینابعاد متغیر مسقل،وفاداریبیشترینسهمرادرتبیینتغییراتاعتمادسازی مشتریاندارد.نهایتاً،آزمونمیانگینیکجامعهنشاندادتمامابعاداعتماد،دراینبانکازوضعیتمطلوبیبرخوردارهستند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص های قابل کنترل و غیرقابل کنترل در ایستگاه های راه آهن ایران
      سید محمد سید حسینی محمد حسین درویش متولی
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      سیستم حمل و نقل ریلی نقش مهم و موثری در حمل و نقل عمومی ایفا می کند. این مقاله به تحلیل کارایی 45 ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 پرداخته است. طول خطوط ریلی ایستگاه راه آهن ، مساحت ایستگاه راه آهن و مساحت پایانه به عنوان ورودی‌ها و تعداد سفرهای انجام شده چکیده کامل
      سیستم حمل و نقل ریلی نقش مهم و موثری در حمل و نقل عمومی ایفا می کند. این مقاله به تحلیل کارایی 45 ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 پرداخته است. طول خطوط ریلی ایستگاه راه آهن ، مساحت ایستگاه راه آهن و مساحت پایانه به عنوان ورودی‌ها و تعداد سفرهای انجام شده، تعداد مسافر جابه‌جا شده و بار و محموله‌ی پستی جابه‌جا شده نیز به عنوان خروجی‌ها لحاظ شـده است. مدل پایه‌ی به کار رفتـه در این پژوهش به منظـور ارزیابی عملکرد ایستگاه های راه آهن، مدل دو رگه می‌باشد که عوامل غیر قابل کنترل نیز در آن اعمال شده است. هم‌چنین به منظور ارایه‌ی تحلیل مناسبی از عملکرد ایستگاه راه آهن ‌ها، 45 ایستگاه راه آهن مورد ارزیابی به روش دسته‌بندی در سه گروه 15، 30 و 45 تایی قرار گرفته، مدل طرّاحی شده در حالت CRS بر روی هر سه دسته اجرا و نتایج مربوط به آن‌ها مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. در مرحله‌ی بعد، عملکرد ایستگاه های راه آهن با استفاده از مدل پایه‌ی CCR و بدون درنظر گرفتن عوامل غیر قابل کنترل، ارزیابی شده است. سپس میزان کارایی به دست آمده از مدل‌ها با استفاده از تست ناپارامتـری آماری آزمون مجموع رتبه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی (بر اساس مدل تعالی سازمانی بالدریج ) و بررسی رابطه آن با سلامت اداری کارکنان دستگاه های دولتی فیروزکوه
      اسماعیل اسفندیار مجید جهانگیرفرد سید مهدی حسینی
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      موضوع تحقیق حاضر ارزیابی عملکرد ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه بر اساس مدل مالکوم بالدریج می‌باشد. در این تحقیق 7 بعد از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر در ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه مورد ارزیابی قرار گرفت .روش انجام تحقیق به صورت میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است چکیده کامل
      موضوع تحقیق حاضر ارزیابی عملکرد ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه بر اساس مدل مالکوم بالدریج می‌باشد. در این تحقیق 7 بعد از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر در ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه مورد ارزیابی قرار گرفت .روش انجام تحقیق به صورت میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق کارشناسان زبده ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه جامعه آماری ما را تشکیل می دهند که تعداد آنها جمعا 105 نفر می باشد و جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. تکنیک آماری مورد استفاده در این تحقیق، آمار توصیفی می‌باشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک نرم افزار spss انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد از نظر کارشناسان زبده ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه ،در معیار رهبری، این سازمان ،72 درصد ؛ در معیار کارکنان ،77 درصد ؛ در معیار خط مشی و راهبرد 78درصد ؛ در معیار فرایندها 48 درصد ؛ در معیار شراکتها و منابع 74 درصد ؛ در معیار نتایج جامعه 94 درصد ؛ در معیار نتایج کارکنان 71 درصد ؛ در معیارنتایج مشتریان 27 درصد و در معیار نتایج کلیدی عملکرد 45 درصد موفق بوده است. با توجه به نتایج به دست آمده ،بیشترین و کمترین میزان عملکرد (امتیاز کسب شده) توسط سازمان به ترتیب در معیارهای ،نتایج جامعه 94% و نتایج مشتریان 27% بوده است. با وجود این که کمترین درصد عملکرد در حوزه نتایج بوده و آن هم مربوط به معیار نتایج مشتریان می باشد ،میزان امتیاز کسب شده و نهایتاٌ درصد عملکرد در این حوزه (48.18% = نتایج ) کمتر از حوزه توانمند سازها (67.5% =توانمند سازها ) می باشد در پایان پیشنهاداتی جهت بهبود ارائه شده است همچنین نتایج نشان داد بین هفت بعد مدل با سلامت سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - بررسی ارتباط بین تمرکز مالکیت و رفتار ریسکی بانکها
      مینا زینالی امیر محمدزاده
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      چکیده سرمایه رکن مهمی از پشتوانه مالی هر بانکی است که بانک را قادر می سازد هنگام رویارویی با مشکلات اقتصادی، توانایی بازپرداخت بدهی های خود را داشته باشد. کفایت سرمایه، بعنوان مهمترین معیار وضعیت و سلامت مالی بانک ها شناخته شده است.از طرفی دیگر مالکیت شرکتی بعنوان مکان چکیده کامل
      چکیده سرمایه رکن مهمی از پشتوانه مالی هر بانکی است که بانک را قادر می سازد هنگام رویارویی با مشکلات اقتصادی، توانایی بازپرداخت بدهی های خود را داشته باشد. کفایت سرمایه، بعنوان مهمترین معیار وضعیت و سلامت مالی بانک ها شناخته شده است.از طرفی دیگر مالکیت شرکتی بعنوان مکانیزمی برای کنترل رفتارهای ریسک پذیر شرکت و رفتارهایی که می تواند در شرایط بحران اقتصادی منجر به ورشکستگی بانک ها شود، مورد توجه قرار گرفته است. هدف این پژوهش پاسخ به این سؤال است که آیا ساختار مالکیت بانکها بر رفتار ریسکی بانکها تأثیرگذار است؟. برای پاسخ به این سؤال، جامعه آماری شامل بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نظر گرفته شد و با استفاده از روش نمونه‌گیری حذفی سیستماتیک، تعداد 7 بانک به عنوان نمونه انتخاب شدند و اطلاعات این بانکها طی سالهای 1388 تا 1392، با استفاده از بانکهای اطلاعاتی بورس اوراق بهادار تهران، گردآوری شد. در نهایت داده‌های گردآوری شده با استفاده از مدل رگرسیونی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان دادند که مالکیت بر نقدشوندگی و کفایت سرمایه تأثیرگذار است. نتایج به دست آمده از این پژوهش با پژوهش چالرمچا و همکاران (2013) و ستایش و همکاران (1389) همخوانی دارد. آنها با استفاده از روش میدانی به گردآوری داده‌ها پرداختند و نشان دادند که افزایش در تمرکز مالکیت موجب بهبود کفایت سرمایه و موجب افزایش ثبات سرمایه می‌شود، در تناقض است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      11 - ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد ترکیبی روش تحلیل توسعه‌ای و کارت امتیازی متوازن پایدار
      علیرضا علی‌نژاد
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      امروزه، مدیران ارشد سازمان‌ها همواره در جستجوی راه‌حلی برای حصول اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود هستند که در این میان روش ارزیابی متوازن یک چارچوب سنجش عملکرد است که با مجموعه‌ای از مقیاس‌های مالی و غیرمالی، نگاهی کامل به عملکرد سازمان می‌اندازد. در بین روش‌های موجود، چکیده کامل
      امروزه، مدیران ارشد سازمان‌ها همواره در جستجوی راه‌حلی برای حصول اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود هستند که در این میان روش ارزیابی متوازن یک چارچوب سنجش عملکرد است که با مجموعه‌ای از مقیاس‌های مالی و غیرمالی، نگاهی کامل به عملکرد سازمان می‌اندازد. در بین روش‌های موجود، روش کارت امتیازی متوازن، نه تنها ابزار اندازه‌گیری عملکرد فراگیر و یکپارچه است بلکه یک سیستم مدیریتی با رویکرد جدید مدیریت استراتژیک می‌باشد. در این پژوهش عملکرد نساجی خوی در چارچوب کارت امتیازی متوازن پایدار با درنظرگرفتن مجموعه‌ای متنوع از شاخص‌های عملکرد از جمله یادگیری و رشد، مالی، مشتری و فرآیندهای داخلی و وابستگی‌های بین آن‌ها که توسط گروهی از تصمیم گیرندگان تعیین و روابط بین آن‌ها مشخص گردید، مورد ارزیابی قرار گرفته است. با توجه به چندطرفه بودن رابطه بین گزینه‌ها و شاخص‌ها و استفاده از عبارات کلامی از روش تحلیل توسعه‌ای بمنظور جمع‌بندی قضاوت‌های گروه تصمیم گیرندگان استفاده شده است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      12 - بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر پایه مدل TAM ( مطالعه موردی : بانک تجارت )
      دکترمهدی زری باف دکتر حسن زاده سید محمد ارمکان
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      این پژوهش با هدف بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر مبنای مدل پذیرش فناوری[1] (TAM) انجام گرفته است . مدل پذیرش فناوری یکی از مدلهائی است که بطور گسترده و وسیع برای تشریح عوامل اثر گذار بر پذیرش سیستم های اطلاعاتی وفناوری اطلاعات و ارتباطات توسط کارب چکیده کامل
      این پژوهش با هدف بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر مبنای مدل پذیرش فناوری[1] (TAM) انجام گرفته است . مدل پذیرش فناوری یکی از مدلهائی است که بطور گسترده و وسیع برای تشریح عوامل اثر گذار بر پذیرش سیستم های اطلاعاتی وفناوری اطلاعات و ارتباطات توسط کاربران و مشتریان مورد استفاده قرار گرفته است.دو باور سهولت استفاده ادراک شده[2] و سودمندی ادراک شده[3] به عنوان دو سازه اساسی در تعیین پذیرش انواع فناوری اطلاعات در دهه های گذشته در نظر گرفته شده است .در این پژوهش از اعتماد به عنوان سازه ای دیگر که تأثیری بسزا در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد به منظور توسعه TAM استفاده شده است . در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی _ پیمایشی نمونه ای متشکل140 نفر از کاربران بانکداری اینترنتی بانک تجارت مورد بررسی قرار گرفته اند . یافته های تحقیق نشان داده است که اعتماد تأثیر مهمی در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد . پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      13 - طراحی مدل اعتماد عمومی(مورد مطالعه: سازمانهای دولتی ایران)
      منصوره مرادی حقیقی کرم الله دانشفرد ناصر میرسپاسی
      شماره 37 , دوره 12 , زمستان 2015
      دراین پژوهش با استفاده از مدل ارایه شده مبتنی بر مبانی نظری، تاثیر پاسخگویی را بر اعتماد عمومی و اعتماد سیاسی مورد مطالعه و ارزیابی قرار می دهیم. روش پژوهش مبتنی براستراتژی پیمایش است که برای گردآوری اطلاعات آن از ابزار پرسشنامه و جهت بررسی و تحلیل فرضیات آن از نرم افزا چکیده کامل
      دراین پژوهش با استفاده از مدل ارایه شده مبتنی بر مبانی نظری، تاثیر پاسخگویی را بر اعتماد عمومی و اعتماد سیاسی مورد مطالعه و ارزیابی قرار می دهیم. روش پژوهش مبتنی براستراتژی پیمایش است که برای گردآوری اطلاعات آن از ابزار پرسشنامه و جهت بررسی و تحلیل فرضیات آن از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL استفاده شده است. معلمین ،دبیران و کارکنان آموزش و پرورش در شهر تهران و کارکنان ستادی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دهند که نمونه آماری از میان جامعه آماری فوق انتخاب و پرسشنامه نهایی درمیان آن توزیع گردیده است. یافته های نهایی پژوهش وجود رابطه معنادار میان یک مدل سه وجهی ادراک عمومی از سطح پاسخگویی سازمان های دولتی ،سطح اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی وسطح اعتماد سیاسی به دولت را تایید می کنند. تداوم این دست بررسی ها ونیز انجام مطالعات تکمیلی در این زمینه می تواند بستری برای توجه بیشتر دولت به مقوله پاسخگویی ،اعتماد عمومی و اعتمادسیاسی می باشد. پرونده مقاله
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - Industry Revolutions Development from Industry 1.0 to Industry 5.0 in Manufacturing
      farzad yavari Nazanin Pilevari
      شماره 2 , دوره 5 , بهار 2020
      Industry 5.0 is transformation of the manufacturing sector to a modern manufacturing so that man and machine can perform work hand in hand to achieve more and faster outcomes. This industry revolution improves customer satisfaction by making personalized products. Indus چکیده کامل
      Industry 5.0 is transformation of the manufacturing sector to a modern manufacturing so that man and machine can perform work hand in hand to achieve more and faster outcomes. This industry revolution improves customer satisfaction by making personalized products. Industry 5.0 with digital technologies creates a new paradigm in manufacturing and supply chain management. Machin learning and artificial intelligent analyze big data in manufacturing to solve complex problems. In the modern business with a rapid technological advancements and globalizations IoT and Industry 5.0 phenomenon are major requirement of competitive advantage and economic growth. Robots used in this revolutions help human to provide higher accuracy in computing and forecasting in industrial automation systems. In the era of technology, mass personalization and smart manufacturing is experiencing a rapid transformation and robots play an important role with the help of human mind. This paper presents the history of Industry revolutions and impact of Industry 4.0 and Industry 5.0 on manufacturing and society. This research also defines some features and capabilities of new Industry revolutions. This paper finally summarizes differences between Industry 4.0 and Industry 5.0. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - Evaluation of marketing resources for hotels in the world's second-largest religious metropolis during the COVID-19 pandemic
      Milad Khajiyan Sheini Pour Mohammad Hemati
      شماره 1 , دوره 7 , زمستان 2022
      The negative impact of the COVID-19 pandemic on the survival and income of many businesses, especially those active in the hospitality industry, is very evident. The tourism industry has been severely affected by this crisis. Religious tourism has also faced a major cri چکیده کامل
      The negative impact of the COVID-19 pandemic on the survival and income of many businesses, especially those active in the hospitality industry, is very evident. The tourism industry has been severely affected by this crisis. Religious tourism has also faced a major crisis due to the closure of many hotels in the world's religious cities. Therefore, in such a situation, it is necessary to pay attention to the factors that lead to the creation of competitive advantage and hotels survival. One of the most important of these factors is marketing resources. Marketing resources improve business performance by creating competitive advantage. The purpose of this study is to rank marketing resources for hotels in the world's second-largest religious metropolis (Mashhad in Iran) during the COVID-19 pandemic. five attractive marketing resources were selected for this purpose. To determine the weight of marketing resources and rank them, the fuzzy analytic hierarchy process (FAHP) and the fuzzy analytic network process (FANP) techniques have been used. According to the obtained results, market innovation capabilities have the first priority among other resources during the COVID-19 pandemic. This finding indicates the great importance of innovation capabilities and the provision of unique new services by hotels during the COVID-19 era. The results of this study can be considered to improve the performance of hotels in the religious city of Mashhad during the COVID-19 pandemic and similar crises. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - Investigating the role of office automation in improving employee performance
      shahram bandpey ebrahim niknaghsh
      شماره 1 , دوره 7 , زمستان 2022
      ABSTRACTThe current era is the wonderful age of information and knowledge; the age of incredible acceleration of technology and creativity. In recent years, a wave of implementation and operation of office automation systems has swept the country and many organizations چکیده کامل
      ABSTRACTThe current era is the wonderful age of information and knowledge; the age of incredible acceleration of technology and creativity. In recent years, a wave of implementation and operation of office automation systems has swept the country and many organizations have shown a desire to use these systems. The main objective of this study is to investigate the impact of office automation systems on enhancing employee performance at Semnan Province Department of Tax Administration, Iran. This research is a descriptive-survey research in terms of method and, in terms of objective, can be classified as an applied research. The statistical population of this study is all employees of the General Department of Taxation of Semnan Province with a degree equivalent to and above high school diploma to 317 people. The statistical sampling method of this research, according to its subject and nature, is stratified sampling with appropriate allocation for employees and educational classes. The Cochran formula yielded an estimate of the sample population equal to 174 participants. Data are analyzed using the SPSS software. Diagrams have drawn by the EXCEL software and structured equations have calculated by the AMOS software. All research hypotheses are verified and the results show that the office automation system is effective in improving employee performance. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - A Hybrid Model for Evaluating Leagile Supply Chain Performance in Industry
      Sayyid Ali Banihashemi Zahra Heydarnia
      شماره 1 , دوره 3 , زمستان 2018
      Supply chain management (SCM) is one of the most important of the areas that have recently generated a great deal of interest in both industry and academia. SCM is considered an integrating philosophy to manage the total flows of materials, products and information from چکیده کامل
      Supply chain management (SCM) is one of the most important of the areas that have recently generated a great deal of interest in both industry and academia. SCM is considered an integrating philosophy to manage the total flows of materials, products and information from suppliers to the ultimate customers. The changing conditions of competition, for organizations to become more responsive and also more efficient are driving the interest in the concept of supply chain agility and leanness. The main objective of this paper is to suggest an index to reflect the agility and leanness of companies and corresponding SCs in the industry. The purpose of this paper, providing an index using two paradigms, Lean supply chain and Agile supply chain, to evaluate the Company's performance. Therefore, company to review its supply chain list, a series of criteria that are discussed in paradigm, and weighted those uses AHP method. The company evaluated its performance using a standardized questionnaire designed. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - Presentation a Model for Employee Absenteeism Management Using Qualitative Method
      Mahdi Nasr Esfahani Saeed Sharifi ََAlborz Gheitani mehrnaz nasr esfahani
      شماره 1 , دوره 5 , زمستان 2020
      The purpose of this study is to present a model for employee absenteeism management using Grounded Theory (GT). Since there is a lack of study on theorizing this construct, this study aimed to conceptualize a theoretical model applying GT. This research is a qualitative چکیده کامل
      The purpose of this study is to present a model for employee absenteeism management using Grounded Theory (GT). Since there is a lack of study on theorizing this construct, this study aimed to conceptualize a theoretical model applying GT. This research is a qualitative research. The sample size was 11 interviewers who were knowledgeable human resource and organizational experts. Required data was collected through semi structured interviews. In this study, the data were analyzed by open coding, axial and selection coding based on the GT method. Coding was done in two steps and the reliability of the results of the research was confirmed by calculating the similarity index of codes by two methods. The proposed framework is presented in the form of a paradigmatic model and demonstrates a model for absenteeism management. The results showed that causal conditions affecting employee absenteeism management include non-flexible organizational structure, workplace deviance, the inefficiency of controlling, normalization of absenteeism, organizational injustice and career path management. Intervening factors included economic problems and family-work conflict (FWC). The contextual factor is outer power. The offered strategies include facilities planning, health care plans, controlling and monitoring improvement, cultural strategies and considering locations of employees. The consequences of implementation of these strategies would be participatory of employees, employee self-controlling of absenteeism, performance improvement. Absenteeism management also increases the social satisfaction of Isfahan tax administration. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - An Integration of System Dynamics Modelling Approach into the Balanced Scorecard for a Case Study
      Maryam Ebrahimi Amir Daneshvar
      شماره 1 , دوره 6 , زمستان 2021
      Since work on dynamic aspects of balanced scorecards is just in an early state and a company may gain great insight from simulation results, this paper seeks to develop a dynamic model based on the financial perspective of a balanced scorecard (BSC) in a case study on t چکیده کامل
      Since work on dynamic aspects of balanced scorecards is just in an early state and a company may gain great insight from simulation results, this paper seeks to develop a dynamic model based on the financial perspective of a balanced scorecard (BSC) in a case study on the basis of a telecommunication company. The value of this paper, at first is related to the application of system dynamics (SD) in a BSC which overcome the limitations of BSC. At second, the paper provides causal loop diagram, dynamic modeling, simulation results, and validation results in the period 2015 to 2020 for the financial aspect to present suitable scenarios such as creation of new infrastructure, increasing the quality of services, diversification of product portfolio, and value-added services. At third, the paper is based on a case study of Tehran Telecommunication Company-Data Network which is a service-based company. Thus, it provides knowledge and information for academician and practitioners of BSC and SD to implement SD based on a BSC in companies, especially service-based firms. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - Designing an Incorporated Multi-Objective Green Supply Chain- Work Cost Model under non- Definitive Conditions
      Mohammad ali ma.heydarisd manouchehr omidvari Zahra Valizadeh Ghareaghaji
      شماره 1 , دوره 6 , زمستان 2021
      The globalization of the economy and the development of information technology have led to the supply-oriented market to change to the demand-driven market and organizations to understand the necessity of meeting customer requirements to meet their survival. As the subj چکیده کامل
      The globalization of the economy and the development of information technology have led to the supply-oriented market to change to the demand-driven market and organizations to understand the necessity of meeting customer requirements to meet their survival. As the subject of the environment was connected to the economy and countries concluded that environmental protection can increase productivity, different attitudes have been taken to obtain these ideals, one of them is the green supply approach. Greening the supply chain needs new inputs that create chances for companies to invest in the design and production of greener products and meet sustainability requirements, and this includes not only consumer products, but also contains the inputs from suppliers that involve them in creating green markets. Despite the scope of green supply chain management, designing a green network is necessary. So, in this research, environmental considerations have been integrated with economic considerations, in which non-definitive conditions have been considered. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - Identification of Environmental Strategies for Managing Human Resources in Islamic Azad University
      Iraj Rashidi Ghanbar Amirnejad Karamollah Daneshfard
      شماره 3 , دوره 6 , تابستان 2021
      Given the importance of education and institutionalization of the relevant discussions in scientific centers and universities, this article was to identify environmental strategies for managing human resources in the Islamic Azad University, Iran. This is an applied res چکیده کامل
      Given the importance of education and institutionalization of the relevant discussions in scientific centers and universities, this article was to identify environmental strategies for managing human resources in the Islamic Azad University, Iran. This is an applied research in terms of purpose, a correlation study in terms of descriptive nature, and a survey in terms of method. The statistical population included experts of human resource management from the Islamic Azad universities. The researcher-made questionnaire consisted of 31 questions in the spectrum of very high to very low was used to collect data. The methods proposed by (Hui Law & Chen, 2017) were used to determine the content validity. Validity of the measurement tool was checked referring to the experts' opinions. The questionnaire was given to the experts to match the questions to the variables using three options of "necessary", "useful but not necessary" and "not necessary". An acceptable lavage coefficient of 0.42 was obtained for 20 experts. In addition, more than 70% of the respondents selected the option "appropriate" as the lavage option for all items, and the lavage coefficient of above 0.42 was obtained for all the items, and finally, their validity was confirmed. The Content Validity Index (CVI) was calculated to be 0.99 in most cases. Cronbach's alpha coefficient of the variables was higher than 0.7, indicating the internal consistency of the items and confirmation of reliability. In this article, 31 environmental strategies were presented for managing human resources as 4 general loops of recruitment and employment, education. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - Analysis of Tourist Cluster in Mazandaran Using SWOT Approach
      Hassanali Aghajani Kazem Ravanestan
      شماره 2 , دوره 1 , بهار 2016
      Clusters are geographically close groups of related companies or institutions related to a certain area which are inherently more efficient than the other companies due to advantages such as being located in one place, networks, external knowledge, variability of human چکیده کامل
      Clusters are geographically close groups of related companies or institutions related to a certain area which are inherently more efficient than the other companies due to advantages such as being located in one place, networks, external knowledge, variability of human capital, etc. Today, development through clusters plays a pivotal role in the economic and industrial policies of developed countries. Geographic concentration can potentially help small companies overcome limitations related to the size and improve technology development and abilities to compete in local and global markets. Therefore, the present study analyzes the tourism cluster in Mazandaran identifying its strengths, weaknesses, opportunities and threats. Then, after mapping Pareto diagrams for each of the examined fields, the most important factors affecting the clusters have been identified and presented in the SWOT matrix. Finally, based on the findings appropriate strategies have been suggested for the development of tourist industry in Mazandaran. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - Identify Supply Chain Risks in the Detergent Industry and Rank it Using Analytical Hierarchy Process
      majid motamedi mohammad hossein darvish motevalli
      شماره 2 , دوره 6 , بهار 2021
      A new approach to business operations management in recent years is the supply chain management approach. Factors such as globalization, outsourcing and increasing the diversity of products and services have led to increased complexity in the supply chain and with incre چکیده کامل
      A new approach to business operations management in recent years is the supply chain management approach. Factors such as globalization, outsourcing and increasing the diversity of products and services have led to increased complexity in the supply chain and with increasing business competition, the management of the company is not possible without considering the risks of the supply chain and the company's management needs to be identified. Prioritize and monitor supply chain risks. The present study identified supply chain risks in the detergent industry and ranked it using Analytical Hierarchy process. The research sample consisted of 55 experts and experts of Safflower Manufacturing Company. The results showed that the supplier risk with the highest weight coefficient (0.470) is the most important risk of the detergent supply chain is ranked and the second, third And fourth is taken by producer risk, distributor risk and customer risk with weight coefficients of 0.308, 0.113 and 0.110, respectively. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
    مدير مسئول
    سردبیر
    شاپا: 2538-2756
    شاپای الکترونیکی:2588-2732

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    نشانی
    تلفن
    تلفكس
    کد پستی

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    تعداد دوره‌ها 11
    تعداد شماره ها 28
    مقالات چاپ شده 182
    تعداد نویسندگان 726
    تعداد مشاهده مقاله 17140
    تعداد دانلود مقاله 3979
    تعداد مقالات ارسال شده 513
    تعداد مقالات رد شده 290
    تعداد مقالات پذیرفته شده 223
    درصد پذیرش 42 %
    زمان پذیرش(روز) 185
    تعداد داوران 75
    آخرین به روزرسانی 12/04/1403