معرفي نشريه
علمی
The name of the Journal has been changed from the "Journal of Applied Linguistics" to "Journal of English Language Pedagogy and Practice" since March 13th, 2017.
Publication Frequency: Two issues a year
Date of First Publication: 2008
Publisher: Islamic Azad University, Tabriz Branch
Review Policy: Double blind review
Access: Open access, free of change
Article Publication Fee: None
E-mails: tabrizjal@iaut.ac.ir; tabrizjal@gmail.com
Plagiarism Screening: http://www.lingaline.com
Language: English
Abstracts Available in: English and Persian
آخرین مقالات منتشر شده
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - Investigating the Effects of Scaffolding Genre Knowledge and Metacognitive Strategy Use on EFL Learners’ Academic Writing Skills: A Mixed-methods Study
Masomeh Aghaalikhani Karim Nazari Bagha Shima Ahmadi Azadشماره 33 , دوره 16 , پاییز-زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - Iranian Advanced EFL Learners’ Perception of Criteria-Referenced Self-and-Peer Assessment: Benefits and Challenges
Behrooz Azabdaftari sanaz sanaz sabermoghaddam Zohreh Seifooriشماره 33 , دوره 16 , پاییز-زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - The Effect of 4/3/2 Technique on Iranian EFL Learners’ Speaking Fluency: The Moderating Role of Working Memory
Hossein Kargar Behbahani Ehsan Namaziandost Malihe YarAhmadiشماره 33 , دوره 16 , پاییز-زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - The Effect of Teaching Lexical Cohesion on Improving IELTS Academic Writing Task Two
سمانه احدی کلاشی پرویز مفتونشماره 33 , دوره 16 , پاییز-زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - Reading to Write or Discussing to Write: Which One Works Better?
مهناز عباسی علی امیرقاسمیشماره 33 , دوره 16 , پاییز-زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - Apology variations among Persian EFL learners in Iran, Iranian-Americans and American English speakers
Golshan Isvandi Hossein Shokouhiشماره 33 , دوره 16 , پاییز-زمستان 1402
پربازدیدترین مقالات
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - Towards an Operational Definition of Critical Thinking
پرویز بیرجندی محمدباقر باقری پرویز مفتونشماره 24 , دوره 12 , پاییز 2019 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - Internal Evaluation of English Textbook "Vision 2" from Teachers’ Perspectives
الهام معصومی صوره توران آهورشماره 27 , دوره 13 , زمستان 2020 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - Vision 3 vis-à-vis Learning to Read: A Taxonomy-Based and Teacher-Oriented Evaluation of Reading Comprehension Skill
مودت سعیدی مرتضی ماروی نیلوفر کرمیشماره 29 , دوره 14 , تابستان 2022 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - A Contrastive Investigation of Intertextuality in Research Articles Authored by Iranian vs. English Writers in Applied Linguistics
داود کوهی نسرین ملانقی زادهشماره 13 , دوره 6 , زمستان 2013 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - The Effect of One Teach-One Assist Model of Co-teaching on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension
فاطمه محمدحسنی سودمند توران آهورشماره 26 , دوره 13 , پاییز 2020 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - The Impacts of Drawing, Visualization and Rote Memorization on Iranian EFL Students’ English Vocabulary Recall and Retention
امیر حسین سرکشیکیان سید عبدالمجید طباطبایی لطفی Saeide Hosseiniشماره 32 , دوره 16 , پاییز 2023 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - The Effect of Listening to English Songs on Iranian EFL Pre-intermediate Learners’ Listening Comprehension
مهین رضایی توران آهورشماره 16 , دوره 8 , تابستان 2015 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - The Comparative Effect of Visual vs. Auditory Input Enhancement on Learning Non-Congruent Phrasal Verbs by Iranian EFL Learners
بهدخت مال امیری پرستو علی زاده اقیانوس عاطفه زهره وندشماره 20 , دوره 10 , پاییز 2017 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - The impact of Motivational Scaffolding on Self-efficacy and Learning Achievement of Field Dependent/ Independent EFL Learners
معصومه سهرابی حسین سیاه پوش عسگر محمودیشماره 29 , دوره 14 , تابستان 2022 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - The Power of Aural and Picture Vocabulary Size Test in Predicting Iranian EFL Learners’ Viewing Comprehension
سید محمدرضا امیریان سعید غنی آبادی مهلا قلیچیشماره 29 , دوره 14 , تابستان 2022