ا

  • ابوالحسن تنهایی.حسین گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • اخگری.محمد مطالعۀ تطبیقی ساختار روایی حکایت در ادبیات تعلیمی و قالب رسانه‌ای آگهی خدمات عمومی مطالعۀ موردی: گلستان سعدی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • اسکویی.نرگس بررسی اثرپذیری کتاب لطایف ‌الطوایف در مؤلفه‌های اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • امیراحمدی.ابوالقاسم آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • امین.ندا تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • ایزدی سعدی.عباس ادب دادوری در حکایت‌های منظوم و منثور ادبیات فارسی [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

آ

  • آریان.حسین تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]

پ

  • پورسید.معصومه بررسی مضامین تعلیمی در سفرنامه‌های ناصرخسرو، نزاری قُهستانی، خسی ‌در میقات جلال آل‌احمد [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]

ت

  • تاجبخش.پروین بررسی الگوی نجات در روایتی تعلیمی از اسرارنامه بر اساس نظریۀ تقابل‌ها [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • تقی زاده.فاطمه بررسی آموزه‌های اخلاقی آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی با نگاهی به میزان تأثیر آن بر قابوس‌نامه [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]

ث

  • ثابت‌زاده.منصوره گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

ح

  • حسینی.سیده معصومه کاربرد داستان تمثیلی در تعلیم آموزه‌های سیاسی با تأکید بر متون کهن ادبی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]

د

  • دانش پژوهان.منوچهر مطالعۀ تطبیقی ساختار روایی حکایت در ادبیات تعلیمی و قالب رسانه‌ای آگهی خدمات عمومی مطالعۀ موردی: گلستان سعدی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • دلبری.حسن آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

ذ

  • ذبیح نیا عمران.آسیه بررسی و تحلیل مضامین تعلیمی در منظومۀ عاشقانۀ هشت‌بهشت امیرخسرو دهلوی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]

ر

  • رادمنش.عطامحمد ادب دادوری در حکایت‌های منظوم و منثور ادبیات فارسی [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • راضی نیا.جعفر تحلیل و بررسی ویژگی‌های اخلاقی شمس به استناد مقالات [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • رنجبر.احمد تحلیل تطبیقی آیین کشورداری در شاهنامه و تِلِماک [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]

ز

  • زندمقدم.ساسان گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]

س

  • سپه وندی.مسعود مقایسۀ تطبیقی تعلیم و تربیت در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و ادیسۀ هومر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • سعادتی.افسانه رویکرد مخاطب‌گزین شمس و نقش آن در تکوین ساختار مقالات [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • سلیمانی.صدیقه تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]

ش

  • شانظری.علیرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی‌اخلاقی در شعر دورۀ قاجار با تکیه بر دیوان محمدتقی سپهر [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • شاهوری.الهام مقایسۀ تطبیقی تعلیم و تربیت در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و ادیسۀ هومر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • شایگان فر.حمید رضا تربیت تدریجی و تأثیرپذیری مولانا از امام محمد غزّالی [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • شجاع زاده مقدم.سیده فاطمه ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • شکوری.بهناز تحلیل تطبیقی آیین کشورداری در شاهنامه و تِلِماک [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • شوکتی.آیت تحلیل و بررسی ویژگی‌های اخلاقی شمس به استناد مقالات [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]

ص

  • صادقی.علی رضا انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • صباحی گراغانی.لیدا بررسی چگونگی بازتاب اندرزگزاری و اندرزگزاران در دیوان حافظ [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • صدقی.حسین تاریکی‌های ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامه‌های سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزی‌های اندرزنامه‌های سیاسی و چرایی وجود آن‌ها) [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • صفری.جهانگیر بررسی روش‌های واقع‌نمایی؛ راهکاری برای انتقال مفاهیم اخلاقی در گلستان سعدی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]

ط

  • طالبیان.یحیی تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]

ظ

  • ظاهری.ابراهیم بررسی روش‌های واقع‌نمایی؛ راهکاری برای انتقال مفاهیم اخلاقی در گلستان سعدی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]

ع

  • عالی عباس آباد.یوسف تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • عشقی سردهی.علی آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

ف

  • فرامرزی کفاش.ریحانه آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • فرداد.علی تربیت تدریجی و تأثیرپذیری مولانا از امام محمد غزّالی [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • فرهمند.رویین تن بررسی چگونگی بازتاب اندرزگزاری و اندرزگزاران در دیوان حافظ [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]

گ

  • گلی.احمد نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان‌های اجتماعی و کلامی) [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]

م

  • محمدزاده.مریم انتقام و انگیزه‌های آن در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و اودیسۀ هومر [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • محمدی.رسول تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • مدرس زاده.عبدالرضا بررسی مضامین تعلیمی در سفرنامه‌های ناصرخسرو، نزاری قُهستانی، خسی ‌در میقات جلال آل‌احمد [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • مشتاق مهر.رحمان نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان‌های اجتماعی و کلامی) [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • معنوی.فاطمه نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان‌های اجتماعی و کلامی) [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • مهدوی دامغانی.محمود انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • مهدوی.بتول بررسی آموزه‌های اخلاقی آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی با نگاهی به میزان تأثیر آن بر قابوس‌نامه [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • مهربانی ممدوح.فاطمه تاریکی‌های ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامه‌های سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزی‌های اندرزنامه‌های سیاسی و چرایی وجود آن‌ها) [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]

ن

  • نجفی.زهرا بررسی اثرپذیری کتاب لطایف ‌الطوایف در مؤلفه‌های اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • نوروحیدی.احمد تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • نوروزی.حامد ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • نوریان.مهدی گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • نیک پناه.منصور تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

و

  • واعظ زاده.عباس ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • ولی پور.عبدالله آه ز نفس فضول (بررسی و تحلیل تصاویر هنری نفس در آثار منظوم مولوی) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

ه

  • هادیان.مرتضی گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • هاشمی.سید حجت بررسی آموزه‌های تعلیمی‌اخلاقی در شعر دورۀ قاجار با تکیه بر دیوان محمدتقی سپهر [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • همتی.رقیه آه ز نفس فضول (بررسی و تحلیل تصاویر هنری نفس در آثار منظوم مولوی) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]

ی

  • یلمه ها.احمدرضا بررسی و تحلیل مضامین تعلیمی در منظومۀ عاشقانۀ هشت‌بهشت امیرخسرو دهلوی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]