بررسی نقش شبکه های مجازی در ابعاد مختلف رضایتمندی از دیدگاه کاربران اینترنتی شهر تهران
محورهای موضوعی : مدیریت رسانه
1 - نوشهر،دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی،( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (قیامدشت
کلید واژه: شبکه های اجتماعی مجازی, فیسبوک, رضایت مندی, کاربران اینترنت,
چکیده مقاله :
در این پژوهش، نقش شبکه های مجازی در ابعاد مختلف رضایت مندی (انتشار اخبار، ارتقاء سطح اطلاع و آگاهی، استفاده اجتماعی واعتماد به رسانه های اجتماعی) از دیدگاه کاربران اینترنتی شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی -پیمایشی و ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته می باشد. برای تعیین پایایی، پرسشنامه بین 25 نفر از کاربران توزیع و با استفاده ازنرم افزارSPSSو با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ، مقدار 0/859بدست آمد. با توجه به نامشخص بودن حجم جامعه آماری وبراساس قاعده کفایت 100 نفر نمونه برای تحقیقات پیمایشی، تعداد 149 نفر از کاربران اینترنت در شهر تهران از طریق نمونه گیریدردسترس انتخاب و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری گردید.برای تحلیل آماری فرضیه های پژوهش از آزمون های آمار استباطیT و ANOVA استفاده شد. به طور کلی نتایج بدست آمده نشان داد بین دیدگاه کاربران و رضایت مندی در ابعاد انتشار اخبار، اطلاع و آگاهی، استفادة اجتماعی واعتماد به رسانههای اجتماعی تفاوتوجود دارد.
The study entitled "Survey respondents view the virtual social networking (Facebook) and their satisfaction with variousaspects " took place, is an attempt to clarify the scope of the contact angles very dark social network research in Iran. For thispurpose, 149 cluster sampling method from Tehran five geographic regions (North, South, West, East and Central) wereselected and answered the questionnaire . Head results between the views of respondents and satisfaction of news,information, and knowledge, and social use of social media trust there are significant differences. In addition, the resultsshow Head: Between gender and satisfaction Facebook aspects of news, information and awareness, social use, but there isno significant difference between gender and satisfaction Facebook dimension of trust in the media, social difference.