بررسی عوامل موثر بر بازاریابی چابک دیجیتال در صنعت بانکداری با بهره گیری از نقشه شناختی
محورهای موضوعی : مدیریت تولیدجلال صالحی 1 , علی حسین زاده 2 , هادی بستام 3
1 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
2 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
3 - استادیار مدعو گروه مدیریت، واحد تربت حیدریه ، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران (استادیار مدعو ) و استادیار مدیریت بازرگانی،
کلید واژه: بانک, نقشه شناختی, بازاریابی دیجیتال, بازاریابی چابک دیجیتال,
چکیده مقاله :
در عصر حاضر، یکی از الزامات هر کسب و کار و فعالیت، دستیابی به فناوری های نوین و شیوه های نوین ارائه خدمات میباشد و امروزه اکثر فعالیت ها و مشاغل با ارائه خدمات به صورت دیجیتال سعی در چابکسازی کسبوکار خود و کسب موفقیت بیشتر دارند. هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر بازاریابی دیجیتال چابک در بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی می باشد. این پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی)، بر مبنای هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش دوازده نفر از خبرگان بانک کشاورزی استان خراسان رضوی می باشد که در زمینه ارائه خدمات دیجیتال دارای تجربه و تحصیلات مرتبط می باشند. نمونه آماری به صورت غیراحتمالی با روش گلوله برفی انتخاب گردید و داده ها در بخش کیفی و کمی پژوهش از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با این افراد حاصل شد. در این مطالعه در بخش کیفی، 16 عامل و 110 عنصر موثر بر بازاریابی چابک دیجیتال شناسایی گردید. در بخش کمی، نتایج نشان داد که عامل ارتیاطات اثربخش با 312/8 بالاترین مرکزیت را در بین شاخص ها داراست و نیز عامل سرعت بیشترین تأثیرگذاری و عامل ارتباطات اثربخش بیشترین تأثیرپذیری را در بین شاخص ها دارا می باشند.
In today's era, one of the requirements of every business and activity is to acquire new technologies and new ways of providing services, and nowadays most activities and businesses try to make their business agile by providing digital services. and have more success. The purpose of this research is to investigate the effective factors on agile digital marketing in Agricultural Bank in Razavi Khorasan province. This research is of a mixed type (qualitative-quantitative), based on the objective, applied, and in terms of data collection, it is a survey type. The statistical population of the research is twelve experts of Agricultural Bank of Khorasan Razavi province who have relevant experience and education in the field of providing digital services. The statistical sample was selected non-probably using the snowball method and the data was obtained in the qualitative and quantitative part of the research through semi-structured interviews with these people. In this study, in the qualitative section, 16 factors and 110 effective elements on agile digital marketing were identified. In the quantitative part, the results showed that the factor of effective communication with 8.312 has the highest centrality among the indicators, and the factor of speed has the most influence and the factor of effective communication has the most influence among the indicators.
_||_