بررسی تاثیر قابلیت های تجارت الکترونیک بر عملکرد شرکت با رویکرد نیازهای نوین مدیریت جهادی
محورهای موضوعی : مدیریت جهادیفیروزه قاسم 1 , محسن امینی خوزانی 2 , علیرضا روستا 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مهندسی مالی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: چابکی سازمانی, قابلیت های تجارت الکترونیک, مدیریت دانش با رویکرد مدیریت جهادی,
چکیده مقاله :
پرداختن به موضوع کیفیت فناوری اطلاعات و دانش جدید در حوزه مدیریت جهادی اهمیت بیشتری یابد که هدف کاربردی این تحقیق را نشان می دهد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش، توصیفی پیمایشی میباشد. همچنین روش پژوهش بهصورت کمی است و با توجه به اینکه روابط بین شاخص ها مورد بررسی قرار می گیرد، از نوع همبستگی است.. جامعه آماری این پژوهش کلیه سرپرستان، روسا و مدیران تولید و بازاریابی دفاتر مرکزی و نمایندگی های مجاز شرکت های منتخب در صنعت خودرویی می باشد. حجم جامعه برابر با 4000 نفر است. بنابراین با توجه به حجم شمارش پذیر و محدود جامعه، در این پژوهش تعداد اعضای نمونه از طریق جدول مورگان تعیین گردید که بر اساس جدول مورگان تعداد اعضای نمونه 351 نفر می باشد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد قابلیت های تجارت الکترونیکی استفاده گسترده از اینترنت در فعالیت های تجاری را ترویج می کند و تصمیم گیری و کارایی را در بین کارکنان تسهیل می کند و در نتیجه سیستم عملیاتی شرکت ها را بهینه می کند . همچنین از طریق این چابکی، شرکت های خودرویی می توانند بین فناوری های تجارت الکترونیک، اهداف تجاری و خواسته های بازار هم افزایی ایجاد کنند.
Addressing the issue of the quality of information technology and new knowledge becomes more important, which shows the practical purpose of this research. The present research is a survey in terms of applied purpose and in terms of nature and method. Also, the research method is quantitative and considering that the relationships between the indicators are examined, it is of the correlation type. The statistical population of this research is all supervisors, heads and production and marketing managers of head offices and authorized agencies of selected companies in Is the automotive industry. The size of the community is equal to 4000 people. Therefore, according to the countable and limited volume of the population, in this study, the number of sample members was determined through Morgan table, which according to Morgan table, the number of sample members is 351 people. The results of the present study showed that e-commerce capabilities promote the widespread use of the Internet in business activities and facilitate decision-making and efficiency among employees, thus optimizing the operating system of companies. Through this agility, car companies can also create synergies between e-commerce technologies, business goals and market demands.
_||_