تحقیق حاضر باهدف میزان آشنایی با حقوق ورزشی در بین دبیران تربیتبدنی غرب استان فارس طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع مطالعات تحلیلی است که جمعآوری اطلاعات آن بهصورت میدانی انجامشده است. جامعه آماری بخش کیفی شام چکیده کامل
تحقیق حاضر باهدف میزان آشنایی با حقوق ورزشی در بین دبیران تربیتبدنی غرب استان فارس طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع مطالعات تحلیلی است که جمعآوری اطلاعات آن بهصورت میدانی انجامشده است. جامعه آماری بخش کیفی شامل تمامی نخبگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که بر اساس روش نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری، تعداد 14 نفر بهعنوان نمونهی تحقیق انتخاب شدند؛ و در بخش کمی جامعهی آماری تحقیق شامل تمامی دبیران تربیتبدنی غرب استان فارس میباشد که تعداد آنان مطابق با آمارهای کسبشده، 320 نفر میباشد که بر اساس جدول حجم نمونهی مورگان و انتخاب تصادفی تعداد 175 نفر بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شد. ابزار گردآوری تحقیق حاضر، پرسشنامه محقق ساخته است. از روشهای آماری آلفای کرونباخ جهت محاسبه ضرایب پایایی و کلوموگروف اسمیرونف برای عادی بودن دادهها، تحلیل عامل اکتشافی، ضریب همبستگی و آزمون t تک گروهی جهت آزمون فرضیهها استفادهشده است. عملیات آماری با استفاده از نرمافزار spss نسخه 26 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که از بین 39 مؤلفه شناساییشده چهار عامل: استانداردهای تجهیزات و اماکن (0.689)، مسئولیتهای مدیر و کارشناسی اداره (0.701)، قوانین و مقررات (0.598) و آموزش (0.756) با مؤلفههای آشنایی با حقوق ورزشی در بین دبیران تربیتبدنی رابطه معنیداری وجود دارد. درنتیجه میتوان گفت، درصورتیکه معلمان و مربیان وظایف خود را بهطور متعارف انجام دهند هیچگونه مسئولیتی در قبال حوادث نخواهند داشت.
پرونده مقاله
سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری، یکی از عوامل محیطی تعیینکننده سطح سازگاری و سلامت جامعه محسوب میشوند. ورزش به عنوان یکی از مفاهیم اجتماعی و با توجه به کارکردهای خاص آن در زمینههای مختلف، مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققان قرار گرفته است. هدف از این پژوهش تعیین ارت چکیده کامل
سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری، یکی از عوامل محیطی تعیینکننده سطح سازگاری و سلامت جامعه محسوب میشوند. ورزش به عنوان یکی از مفاهیم اجتماعی و با توجه به کارکردهای خاص آن در زمینههای مختلف، مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققان قرار گرفته است. هدف از این پژوهش تعیین ارتباط بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری با مشارکت ورزشی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه (متوسطه اول و متوسطه دوم) شهرستان ممسنی در سال تحصیلی 1402-1401 بود. ماهیت این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی میباشد و جمعآوری دادهها براساس مطالعات کتابخانهای و میدانی بوده است و ابزار جمعآوری دادهها شامل، پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998)، پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری بونتس(2002) و پرسشنامه استاندارد مشارکت ورزشی پارسامهر و همکاران (1392) بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه (متوسطه اول و متوسطه دوم) شهرستان ممسنی به تعداد 3491 نفر بوده است و از این میان به شکل تصادفی خوشهای تعداد 341 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. نتایج حاکی از آن بود که بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری با مشارکت ورزشی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان ممسنی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش تحلیل مدیریت برند و مسئولیتپذیری اجتماعی از منظر کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی بود که تعداد آنها 200 نفر میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان بر همین مبنا حجم نمونه تعد چکیده کامل
هدف از این پژوهش تحلیل مدیریت برند و مسئولیتپذیری اجتماعی از منظر کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی بود که تعداد آنها 200 نفر میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان بر همین مبنا حجم نمونه تعداد 125 نفر برآورد گردید و از روش نمونهگیری طبقهای استفاده گردید. شایان ذکر است که این پژوهش، توصیفی بوده و از نوع مطالعات همبستگی میباشد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد مدیریت برند کلمن و همکاران (2011) و مسئولیتپذیری اجتماعی کارول (1999) استفاده شد. روایی پرسشنامهها به تایید10 نفر از صاحبنظران مدیریت ورزشی و بازاریابی ورزشی رسید. پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت برند 85/0 و برای پرسشنامه مسئولیتپذیری اجتماعی 91/0 گزارش شد. لازم به ذکر است در این پژوهش کلیه تحلیلهای آماری در سطح خطای 05/0 و با کمک نرمافزارهای SPSS نسخه25 و Smart PLS نسخه3.2.6 انجام گردید. نتایج نشان داد که بین مدیریت برند و خرده مقیاسهای آن (ارتباطات پایدار، ابتکارات منابع انسانی، تمرکزی کارکنان به مشتری، هویت بصری برند و شخصیت برند) با مسئولیتپذیری اجتماعی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج شاخصهای برازش مدل اندازهگیری نشان داد که اثر مدیریت برند بر مسئولیتپذیری اجتماعی از شرایط مطلوبی برخوردار میباشد. با توجه به این یافتهها به مدیران فروشگاههای برند پوشاک خارجی پیشنهاد میشود جنبههای اجتماعی برندها را بیشتر تقویت کرده و برای آن استراتژیهای بازاریابی در نظر بگیرند و تلاش شود این استراتژیها مغایر با اهداف فروشگاههای برند پوشاک خارجی نباشد.
پرونده مقاله
هدف از انجام این پژوهش شناسایی واولویت بندی موانع جذب نیروهای داوطلب در ورزش آموزش و پرورش (نمونه مورد مطالعه شهرستان کرج) میباشد.روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت،توصیفی- تحلیلی است.جامعه آماری پژوهش؛تمامی کارکنان برگزار کننده مسابقات آموزشگاهی آموزش و پرو چکیده کامل
هدف از انجام این پژوهش شناسایی واولویت بندی موانع جذب نیروهای داوطلب در ورزش آموزش و پرورش (نمونه مورد مطالعه شهرستان کرج) میباشد.روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت،توصیفی- تحلیلی است.جامعه آماری پژوهش؛تمامی کارکنان برگزار کننده مسابقات آموزشگاهی آموزش و پرورش شهرستان کرج بودند.روش نمونه گیری به صورت خوشهای چند مرحلهای بود.برحسب نواحی چهارگانه و بر طبق حجم نمونه مورگان 234 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند.ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای محقق ساخته بود.روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 12 نفر از اساتید دانشگاه و خبرگان در این زمینه تایید شد.پایایی کلی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (888. ) بدست آمد.برای تجزیه و تحلیل آماری دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد.براساس تحلیل عاملی 32 متغیر در شش گروه با عناوین روانی، ارتباطی- اطلاعاتی، فردی، قانونی، ساختاری و اداری- سازمانی قرار گرفتند. با استفاده از مقیاس پنج ارزشی لیکرت میزان اهمیت متغیرها بررسی شد که بر این اساس، عامل ارتباطی- اطلاعاتی با واریانس 27.009، عامل فردی با واریانس 16.89 و عامل قانونی با واریانس 11.33با اهمیت ترین موانع بودند.
پرونده مقاله
هدف مقاله حاضر بررسی مدیریت ایمنی اماکن ورزشی در رویدادهای ورزشی در مدارس استان زنجان در سال ١٤٠١ میباشد این مقاله از نظر هدف جز پژوهشهای کاربردی و بر حسب روشهای پردازش دادهها توصیفی - همبستگی به شمار میرود که گردآوری دادههای آن به روش کتابخانهای بررسی اسناد مدار چکیده کامل
هدف مقاله حاضر بررسی مدیریت ایمنی اماکن ورزشی در رویدادهای ورزشی در مدارس استان زنجان در سال ١٤٠١ میباشد این مقاله از نظر هدف جز پژوهشهای کاربردی و بر حسب روشهای پردازش دادهها توصیفی - همبستگی به شمار میرود که گردآوری دادههای آن به روش کتابخانهای بررسی اسناد مدارک و روش میدانی استفاده از پرسشنامه میباشد. که جامعه آماری هنرستانهای تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان؛ که تعداد آنها ۷۵۰ دانش آموز دختر و پسر است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش دختران هستند که تعداد آنها ۳٤٠ نفر میباشد. جهت تعیین نمونه بر اساس نمونهگیری طبقهبندی ساده و با استفاده از جدول مورگان ۱۸۱ نفر به عنوان نمونه (دختر) انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آزمون رتبهای فریدمن و ضریب همبستگی با استفاده از نرمافزار spss نسخه ۱۸ استفاده شد. یافتهها: پایایی دادهها بر اساس آلفای کرونباخ ۰۹۱۲ گزارش شد. نرمال بودن دادهها با آزمون کولموگروف اسمیرنوف تایید گردید. آزمون فریدمن در سطح ۰/۰۱ معنادار شد (۰/۰۱>P). بعد مدیریت بیشترین رتبه ۱، بهداشت با رتبه ۲ الزامات حقوقی و اخلاقی با رتبه ۳ طراحی با رتبه ٤ به ترتیب دارای بیشترین میانگین رتبهای اثر گذار در ایمنی اماکن ورزشی را نشان داد. نتیجهگیری برای اینکه بتوانیم قهرمانان بزرگی داشته باشیم باید در این امر به طراحی، بهداشت، الزامات اخلاقی و حقوقی و مدیریت صحیح توجه ویژه نماییم. با ایجاد موقعیت میزبانی در بالا بردن فرهنگ سالم رقابت و مهمانپذیری و امکانات و محتوای اتفاقات بعدی آن قدم مثبتی ایجاد کرد.
پرونده مقاله
چکیدههدف: این مطالعه با هدف بررسی تأثیر توجه به فضای دیجیتال بر تصمیمگیری مصرفکننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید (مطالعه موردی محصولات ورزشی آراز) صورت پذیرفته است. روش: این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع تح چکیده کامل
چکیدههدف: این مطالعه با هدف بررسی تأثیر توجه به فضای دیجیتال بر تصمیمگیری مصرفکننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید (مطالعه موردی محصولات ورزشی آراز) صورت پذیرفته است. روش: این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع تحقیقات پیمایشی و از نظر زمان مقطعی است و از آنجاییکه محقق تأثیر متغیر مستقل بر وابسته را بررسی میکند، لذا این تحقیق از نظر ماهیت از نوع تحقیقات علّی-توصیفی است. روش جمعآوری دادهها نیز میدانی میباشد. جامعه این تحقیق شامل مصرفکنندگان محصولات ورزشی برند آراز در شهر آبادان می-باشد که به دلیل نامحدود بودن جامعه از فرمول کوکران برای محاسبه تعداد اعضای نمونه کمک گرفتیم. بر این اساس تعداد نمونه مورد بررسی 384 نفر (پرسشنامه) تعیین شد و برای گردآوری دادهها از توزیع آنلاین پرسشنامه کیم (2020) بهره جستیم. برای پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و برای روایی آن از روش تأیید عاملی تحلیلی بهره جستیم. نتایج آزمون فرضیات تحقیق با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفته است.یافتهها: نتایج نشان داد که توجه به فضای دیجیتال بر تصمیمگیری مصرفکننده با نقش میانجی علاقه به برند و تمایل به خرید تأثیر دارد. همچنین، برندهای ورزشی از جمله برندهای ایرانی نیاز به نصب دستگاههای دیجیتال در فروشگاهها برای ایجاد فضای دیجیتال برای سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیمگیری مصرفکنندگان دارند.
پرونده مقاله
هدف از مطالعه حاضر پرداختن به این موضوع از طریق بررسی و شناسایی ترجیحات استراتژیک مدیریت تعارض نسبت به و نتایج تیم بر اثربخشی تیم (برد و باخت، پلی آف، رتبه بندی، و ماندگاری تیم) بود. شرکت کنندگان شامل مربیان زن از 41 تیم در بسکتبال زنان بودند که ترجیحات آنها در سه سطح م چکیده کامل
هدف از مطالعه حاضر پرداختن به این موضوع از طریق بررسی و شناسایی ترجیحات استراتژیک مدیریت تعارض نسبت به و نتایج تیم بر اثربخشی تیم (برد و باخت، پلی آف، رتبه بندی، و ماندگاری تیم) بود. شرکت کنندگان شامل مربیان زن از 41 تیم در بسکتبال زنان بودند که ترجیحات آنها در سه سطح مسابقات لیگ جمع شده بود. دادهها از طریق پرسشنامه چندبخشی برای ارزیابی متغیرهای مطالعات جمعآوری شد. و در مطالعه جمعیت شناسی از طریق تکمیل فرم در خواستی از مربیان کسب گردید و در بخش مطالعه اثربخشی اطلاعات آماری از سایت رسمی فدراسیوان بسکتبال ایران داده ها بدست آمد . از آمار استنباطی و مدلهای آمار پارامتریک رگرسیون چندمتغیری جهت پیشبینی فرضیه ، استراتژیهای مدیریت تعارض مربیان بر اثربخشی تیمهای بسکتبال بانوان موثر است استفاده شد . اثربخشی از طریق مولفههای استراتژی مدیریت تعارض در مربیان تیمهای بسکتبال بانوان با تأکید بر میزان F بدست آمده ، میتوان مطرح نمود که ارتباط معنیداری بین مؤلفههای استراتژیهای مدیریت تعارض با اثربخشی در سطح 01/0=α مشاهده میشود. به عبارتی دیگر توان پیشبینی اثربخشی از طریق مؤلفههای استراتژیهای مدیریت تعارض وجود دارد. یافته های تحقیق موارد مفیدی را برای مطالعات آینده ارائه نموده است
پرونده مقاله