بهرهوری در پرتو رفتار سازمانی مثبتگرا
محورهای موضوعی : مدیریت
1 -
کلید واژه: رفتار سازمانی مثبت گرا, خوش بین, وداد و دوستی, خرمی و خجسته فرجامی,
چکیده مقاله :
در سیر تحولات علم رفتار سازمانی دو نوع نگرش مثبت و منفی نسبت به انسان و رفتارهای آن قابل ملاحظه است. نگرش مثبت به دنبال کشف و پروش توانایی های درونی انسان بوده و نگرش منفی به دنبال اصلاح و درمان بیماری ها و رفتارهای غلط انسان می باشد. در این مقاله ریشه های فلسفی نگرش بیان شده و رفتار سازمانی مثبت گرا و ابعاد آن در راستای نگرش مثبت به بحث قرار گرفته و در نهایت ضمن بررسی رفتار سازمانی مثبت گرا به نقد آن نیز پرداخته خواهد شد. امید است مباحث راهنمای عمل سازنده مدیران و کارکنان سازمان ها قرار گیرد.
Historically, the organizational behavior science has taken two positive and negative approaches to human behavior. Positive approach that seeks to identify and fostering the innate abilities of human and negative approach that seeks to improve and treat of illnesses and misbehaviors of human. This study discusses the philosophical roots of these attitude and positive organizational behavior. As well as its dimensions، and finally investigation POB to critical review will be presented. The hopes that discusses will be as well as effective action outline for managers and employee.