تاثیر شیو ه های تبلیغاتی بر رونق صنعت توریسم در سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی وصنایع دستی و ارایه ی مدل مناسب
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیدکتر زهرا برومند 1 , سید رضا صالحی امیری 2 , اعظم حیدری 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: شیوه های تبلیغاتی, توسعه گردشگری, تبلیغات, رسانه های جمعی,
چکیده مقاله :
در این مقاله که در راستای تبیین تأثیر شیو ه های تبلیغاتی بر رونق صنعت توریسم در سازمان میراث فرهنگی،جهانگردی و صنایع دستی انجام گرفته است ، نخست اهمیت توریسم و نقش آن در تأمین درآمد ملی کشورها تشریحو سپس به وضعیت این صنعت در ایران پرداخته شده و در ادامه ضمن ارائ ه مدل تحلیلی تحقیق و با استفاده ازابزارهای ت بلیغاتی از قبیل شرک ت در نمایشگا ه ها و کنفرانس های بین المللی ، استفاده از رسانه های جمعی و بهرهبرداری از مجله های تخصصی و ایجاد مراکز دفاتر جذب توریسم مطرح و سپس با توجه به پرسشنام ه های توزیع شدهمیان کارشناسان سازمان جهانگردی، گردشگری و صنایع دستی، اطلاعات حاصله تجزیه و تحلیل و نتایج مربوط بهآزمون فرضیات ارائه می گردد. با توجه به داده های تحقیق، مشخص گردیده است که استفاده از مجله های تخصصیتوریسم بین المللی بیشترین نقش را در توسعه گردشگری دارد.
In this article in order to indicate the effect of advertising methods on theflourish of tourism industry in the organization of cultural inheritance,tourism and crafts the importance of tourism and its role in guaranteeingcountries’ national income are described first, and then it is dealt with theposition of this industry in Iran, and providing an analytic model ofresearch, the usage of advertising tools such as attending international fairsand conferences, using mass media, benefiting from professionalmagazines and creating cultural offices for attracting tourists are suggested.At the end, the outcoming data is analyzed, and the results from thehypothesis tests are presented according to the questionnaires distributedamong experts of tourism and craft organization. Taking the data from theresearch into consideration, it has been clear that using the professionalmagazines of the international tourism has the most important role intourism development