مدل سازی عوامل مؤثر برتعیین استراتژی مدیریت بحران در بین کارکنان آموزش و پرورش
محورهای موضوعی : آموزش
1 - دانشگاه فرهنگیان
2 - دانشگاه آزاد اراک
کلید واژه:
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف مدل سازی عوامل مؤثر برتعیین استراتژی مدیریت بحران در بین کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 3 شهرستان اهواز انجام شده است. روش پژوهش توصیفی– تحلیلی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر اهواز به تعداد 1522نفر بودند که از این تعداد، 306 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد مدیریت بحران فروزنده (1394) با ضریب پایایی (0.86) استفاده شد که روایی آنها توسط صاحبنظران دانشگاهی و پایایی آنها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات از نرم افزار SPSS 26 و همچنین از نرم افزار pls 3 استفاده شد. نتایج تحلیل نشان داد که رابطة معنی داری بین استراتژی مدیریت بحران و زیرمؤلفه هاش وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان داد بین استراتژی مدیریت بحران و علایم و مؤلفههای اصلی بحران و واکنش سریع بحران رابطه مثبت وجود دارد