امروزه ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺑﺮﻧﺪ، هستهی ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻭ نزدیکترین ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺩﺭ تصمیمگیری ﻣﺸﺘﺮیان ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ است. ﺑﺮﻧﺪﻳﻨﮓ ﺩﺭ صنایع غذایی ایران ﭘﺪﻳﺪهﺍﻱ ﻧﻮﻇﻬﻮﺭ است. هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر برند با در نظر گرفتن جامعه آماری ۱۵۰ نفر از مشتریان کارخانه نان صنعتی پاکارد در سطح چکیده کامل
امروزه ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺑﺮﻧﺪ، هستهی ﻣﺮﻛﺰﻱ ﻭ نزدیکترین ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺩﺭ تصمیمگیری ﻣﺸﺘﺮیان ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ است. ﺑﺮﻧﺪﻳﻨﮓ ﺩﺭ صنایع غذایی ایران ﭘﺪﻳﺪهﺍﻱ ﻧﻮﻇﻬﻮﺭ است. هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر برند با در نظر گرفتن جامعه آماری ۱۵۰ نفر از مشتریان کارخانه نان صنعتی پاکارد در سطح شهر تبریز میباشد که به روش نمونهگیری در دسترس انتخابشده است. در این مقاله سعی شده با استفاده از روش تحلیل عاملی و تکنیک رویکرد ترکیبی (AHP-TOPSIS) در نرمافزارهای SPSS و EXCEL چارچوبی ارائه گردد تا شباهتها و تفاوتهای موجود بین نظرات مصرفکنندگان درزمینه عوامل مؤثر بر برند مورد تحلیل قرار گیرد.یافتههای ارائهشده نشان میدهد، مؤثرترین عامل در قدرت برند نقش مدیریتی و کم اثرترین عامل گرایشها سیاسی مشتریان میباشد.
پرونده مقاله
بهرهگیری از روش مشارکت عمومی- خصوصی به عنوان یک مدل سرمایهگذاری موجب میشود تا مهارت و تخصص مدیریت بخش خصوصی در تحویل پروژههای زیربنایی دولتی به کار گرفته شود. لذا دولتها میتوانند بر روی بخشهای دیگر اقتصادی جهت تسریع و توسعه رشد زیرساختها تمرکز نمایند. در این مق چکیده کامل
بهرهگیری از روش مشارکت عمومی- خصوصی به عنوان یک مدل سرمایهگذاری موجب میشود تا مهارت و تخصص مدیریت بخش خصوصی در تحویل پروژههای زیربنایی دولتی به کار گرفته شود. لذا دولتها میتوانند بر روی بخشهای دیگر اقتصادی جهت تسریع و توسعه رشد زیرساختها تمرکز نمایند. در این مقاله، با بررسی مدل قانونی اجراشده (قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی) در سازمانهای توسعهای صنعتی در ایران سعی میشود تا موانع تاثیرگذار در عدم تحقق اهداف پروژههای مصوب سرمایهگذاری در سه بخش شریک بخش دولتی (5 عامل اصلی و 9 عامل فرعی)، شریک بخش خصوصی (4 عامل اصلی) و همچنین فضای کسبوکار (6 عامل اصلی و 2 عامل فرعی) مورد شناسایی قرار گرفته و میزان تاثیر هر یک از این عوامل بر یکدیگر با روش دیمتل فازی شناسایی شده و همچنین اهمیت هر یک از آنها با بهرهگیری از روش ایانپی فازی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
پرونده مقاله
مسأله فروشنده دوره گرد یکی از مهم ترین مسائل در بهینه سازی ترکیباتی است که در بسیاری از علوم مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد و توجه بسیاری از دانشمندان و محققین را به خود جلب کرده است. از جمله کاربردهای این مسأله بررسی مسائل حمل و نقل می باشد. در این مقاله با توسعه مدل چکیده کامل
مسأله فروشنده دوره گرد یکی از مهم ترین مسائل در بهینه سازی ترکیباتی است که در بسیاری از علوم مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد و توجه بسیاری از دانشمندان و محققین را به خود جلب کرده است. از جمله کاربردهای این مسأله بررسی مسائل حمل و نقل می باشد. در این مقاله با توسعه مدل TSP برای کالاهای برگشتی به کارخانه در صدد کمینه سازی هزینه های ناشی از حمل و نقل هستیم. از آنجا که مدل به دست آمده از نوع NP-Hard است، برای حل آن از الگوریتم فراابتکاری خفاش استفاده می کنیم.
پرونده مقاله
تفکر ناب یک روش مدیریت سازمان ها برای بهبود بهره وری، کارایی و کیفیت محصولات و خدمات می باشد. بر همین اساس هدف اصلی این تحقیق، بررسی و ارائه مدلی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده با استفاده از ریاضیات فازی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه تول چکیده کامل
تفکر ناب یک روش مدیریت سازمان ها برای بهبود بهره وری، کارایی و کیفیت محصولات و خدمات می باشد. بر همین اساس هدف اصلی این تحقیق، بررسی و ارائه مدلی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده با استفاده از ریاضیات فازی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه تولیدکنندگان کفش در شهر تبریز می باشد. برای سنجش هر یک از شاخص های تفکر ناب از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. برای تعیین میزان نمره تفکر ناب و ارائه مدل، از منطق فازی در نرم افزار متلب استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که شاخص ارزش در شرکت های مورد مطالعه بهترین و شاخص کشش بدترین وضعیت را دارا می باشد. در نهایت نیز پس از نتیجه گیری راهکارهای لازم برای مدیران ارائه شده است.
پرونده مقاله
در سالهای اخیر بهدلیل افزایش اهمیت مزیتهای رقابتی، اهمیت لجستیک معکوس دوچندان شده است. بخاطر پیچیدگیهای سیستم لجستیک معکوس (RL) و همچنین تمرکز بر روی کسب و کار اصلی، سازمانها اقدام به برونسپاری RL میکنند. اشتباه در ارزیابی عوامل مهم تصمیم برونسپاری باعث شکست برو چکیده کامل
در سالهای اخیر بهدلیل افزایش اهمیت مزیتهای رقابتی، اهمیت لجستیک معکوس دوچندان شده است. بخاطر پیچیدگیهای سیستم لجستیک معکوس (RL) و همچنین تمرکز بر روی کسب و کار اصلی، سازمانها اقدام به برونسپاری RL میکنند. اشتباه در ارزیابی عوامل مهم تصمیم برونسپاری باعث شکست برونسپاری RL میشود. تحقیق حاضر به شناسایی و ارزیابی عوامل مهم استراتژیک برونسپاری لجستیک معکوس در شرکت تولیدی دنا صنعت در سال 92 پرداخت. در این تحقیق از تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید (SWOT) برای شناسایی عوامل استراتژیک برونسپاری RL استفاده شد. از سوی دیگر برای اندازهگیری میزان اهمیت عوامل کیفی تحلیل SWOT از فرآیند توسعه یافتهی تحلیل سلسله مراتبی خاکستری (GAHP) استفاده شد. استفاده از دادههای خاکستری در ارزیابی متغیرهای کلامی راهی برای مقابله با عدمقطعیت بود. اعتبارسنجی مدل در یک مطالعهی موردی بررسی شد که حاکی از پایایی بالای مدل ترکیبی بود. نتایج نشان داد که از دید تصمیمگیرندگان، تقسیم ریسک در تصمیم برونسپاری RL از اهمیت به مراتب بیشتری از فاکتور کاهش هزینه برخوردار بود.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین منافع بکارگیری برنامهریزی منابع سازمانی و بهبود قابلیتهای ناشی از مدیریت زنجیره تأمین است. پژوهش حاضر از نظر روش کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات شرکت های منتخب استان اصفها چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین منافع بکارگیری برنامهریزی منابع سازمانی و بهبود قابلیتهای ناشی از مدیریت زنجیره تأمین است. پژوهش حاضر از نظر روش کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات شرکت های منتخب استان اصفهان است که از این سیستم ها استفاده کرده اند و یا اینکه با آنها آشنایی داشته اند. با انجام نمونه گیری اولیه و سپس بر اساس فرمول نمونه گیری از جامعه محدود تعداد 60 نفر به عنوان نمونه نهایی و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه سو و دیگران (2010) با انجام برخی اصلاحات و بومی سازی استفاده شد. برای بررسی متغیرهای پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی و از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون، آزمون دوربین- واتسون و تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد بین قابلیت های شرکت در مدیریت زنجیره تأمین و منافع برنامه ریزی منابع سازمانی آن ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. از سوی دیگر نتایج نشان می دهد که بین ابعاد قابلیت های شرکت در مدیریت زنجیره تأمین (یکپارچه سازی فرآیند عملیاتی، یکپارچه سازی روابط و مشتری و یکپارچه سازی فرآیند برنامه ریزی و کنترل) و ابعاد منافع برنامه ریزی منابع سازمانی (منافع عملیاتی، منافع فرآیند و مدیریت تجارت و منافع برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات) ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
پرونده مقاله
تصمیم گیری درزمینه آمیخته توزیع بازاریابی ودر راس آن انتخاب مکان بهینه جهت احداث فروشگاه های زنجیره ای به عنوان یک موضوع استراتژیک، از نظرسرمایه گذاران بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این پژوهش مکان یابی بهینه فروشگاه های زنجیره ای کلان شهر رشت، بااستفاده از چکیده کامل
تصمیم گیری درزمینه آمیخته توزیع بازاریابی ودر راس آن انتخاب مکان بهینه جهت احداث فروشگاه های زنجیره ای به عنوان یک موضوع استراتژیک، از نظرسرمایه گذاران بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این پژوهش مکان یابی بهینه فروشگاه های زنجیره ای کلان شهر رشت، بااستفاده ازتکنیک تصمیم گیری چندمعیاره می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف تحقیق یک تحقیقی کاربردی و از لحاظ روش تحقیق ، توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می شود. ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش شاخص های کمی وکیفی موثر در تعیین مکان فروشگاه های زنجیره ای شناسایی گردیده و داده های مورد نیازازطریق پرسشنامه و مصاحبه از متخصصین آشنا به زمینه تحقیق جمع آوری و بومی سازی گردید سپس ازطریق فرایند تحلیل شبکه ای به پالایش و اولویت بندی شاخص ها پرداخته شد و در نهایت بعد از تهیه لایه های اطلاعاتی در محیط سیستم های اطلاعاتی جغرافیا و انجام فرایند تحلیلی، سیزده مکان بهینه برای احداث فروشگاه زنجیره ای درکلان شهررشت پیشنهاد گردید.
پرونده مقاله