اسکولار چت یک پلتفرم هوش مصنوعی برای حمایت از پژوهشگران و نویسندگان در دنیای علمی
محورهای موضوعی :
1 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
کلید واژه: Scholar-Chat, هوش مصنوعی, نوشتن علمی, ویرایش, پشتیبانی پژوهش, فناوری آموزشی.,
چکیده مقاله :
این مقاله به معرفی Scholar-Chat، یک پلتفرم هوش مصنوعی طراحی شده برای حمایت از پژوهشگران و نویسندگان در فرآیندهای تحقیق و نوشتن علمی میپردازد. هدف اصلی این پلتفرم تسهیل دسترسی به منابع علمی و بهبود کیفیت نوشتار از طریق ارائه خدمات متنوعی از جمله نوشتن، ویرایش و بازبینی متون علمی است. برای بررسی کارایی Scholar-Chat، از روشهای کیفی و کمی استفاده شده است. در این راستا، دادههای مرتبط با نظرات کاربران و تحلیل بازخوردها جمعآوری و مورد بررسی قرار گرفتهاند. یافتههای این تحقیق نشان میدهد که Scholar-Chat قادر است با ارائه پاسخهای سریع و دقیق به سوالات پژوهشگران، روند تحقیق را تسهیل کند و کیفیت نوشتارهای علمی را بهبود بخشد. نتیجهگیری این مقاله به اهمیت استفاده از فناوریهای نوین در پشتیبانی از روندهای علمی و آموزشی اشاره دارد و نشان میدهد که Scholar-Chat میتواند به عنوان یک ابزار ارزشمند در دست پژوهشگران و نویسندگان عمل کند و به ارتقاء استانداردهای علمی کمک نماید.
This paper introduces Scholar-Chat, an artificial intelligence platform designed to support researchers and writers in the processes of scientific research and writing. The primary objective of this platform is to facilitate access to scholarly resources and enhance writing quality through the provision of various services, including writing, editing, and reviewing academic texts. To evaluate the effectiveness of Scholar-Chat, both qualitative and quantitative methods were employed. In this context, data related to user feedback and responses were collected and analyzed. The findings of this study indicate that Scholar-Chat is capable of facilitating the research process and improving the quality of scientific writing by providing quick and accurate responses to researchers' inquiries. The conclusion of this paper highlights the significance of utilizing modern technologies in supporting scientific and educational processes, demonstrating that Scholar-Chat can serve as a valuable tool for researchers and writers, contributing to the enhancement of academic standards.
- Abdillah, H. Z., Partino, & Madjid, A. (2023). Enhancing Student Well-being through AI Chat GPT in the Smart Education University Learning Environment: A Preliminary Review of Research Literature.
- Arai, N. H., Masukawa, R., & Miyashita, H. (2023). Designing Researchmap: A Revolutionary Scholar Support Platform Achieved Through Human-AI Collaboration.
- Burger, B., Kanbach, D. K., Kraus, S., Breier, M., & Corvello, V. (2023). On the use of AI-based tools like ChatGPT to support management research.
- Garcia, M., & Lopez, A. (2021). Factors influencing researcher satisfaction with writing tools. *Research Evaluation*, 30(4), 199-210.
- Giannakopoulos, K., Kavadella, A., Salim, A. A., Stamatopoulos, V., & Kaklamanos, E. (2023). Evaluation of the Performance of Generative AI Large Language Models ChatGPT, Google Bard, and Microsoft Bing Chat in Supporting Evidence-Based Dentistry: Comparative Mixed Methods Study.
- Lee, K., Kim, S., & Park, J. (2022). Enhancing writing quality through AI-based tools: A review. *Educational Technology & Society*, 25(1), 78-89.
- Maghamil, M., & Sieras, S. (2024). Impact of ChatGPT on the Academic Writing Quality of Senior High.
- Smith, J., & Johnson, L. (2023). The impact of AI technologies on academic writing. *Journal of Academic Research*, 12(3), 45-60.
- Thompson, R. (2023). Time-saving strategies for academic writing: The role of AI. *International Journal of Education Technology*, 10(2), 22-35.