بررسی تاثیر طول عمر واحد تجاری(سن شرکت)در روش تحلیل چند بعدی برای پیش بینی ریسک اعتباری مشتریان حقوقی(مورد مطالعه بانکهای تجاری)
محورهای موضوعی : مدیریتندا رزمی 1 , علی لعل بار 2 , سلیمان حسن نژاد 3
1 - گروه مدیریت مالی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
2 - گروه حسابداری، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.
3 - گروه حسابداری، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی. اسلامشهر، ایران
کلید واژه: سن شرکت, طول عمر واحد تجاری, روش تحلیل چند بعدی, پیش بینی ریسک اعتباری مشتریان حقوقی,
چکیده مقاله :
بررسی نظام اقتصادی در سطح بین المللی بیانگر این حقیقت است که همواره میان سرمایه گذاری و سطح پیشرفت اقتصادی کشورها رابطه نزدیکی وجود دارد. به این معنا که کشورهایی با الگویی کارامد در تخصیص سرمایه به بخشهای مختلف اقتصادی، اغلب از پیشرفت اقتصادی و در نتیجه رفاه اجتماعی بالاتری برخوردار میباشند این تحقیق از نوع پیمایشی و کاربردی می باشد و ابزار گردآوری داده ها بصورت داده کاوی می باشد و قلمرو موضوعی این تحقیق بانکهای تجاری می باشداین تحقیق درباره بررسی تاثیر طول عمر واحد تجاری(سن شرکت)در روش تحلیل چند بعدی برای پیش بینی ریسک اعتباری مشتریان حقوقی(مورد مطالعه بانکهای تجاری) انجام شد و تحلیلها مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مورد نظر ارایه گردید. به طور کلی با توجه به نتایج مفید به دست آمده از آزمون آماری که بیانگر دقت 85 درصدی مدل تحلیل چند بعدی ترجیحات در حالت الف است ونشان دهنده عدم وجود خطا به طور میانگین در حالت ب می باشد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که بررسی طول عمر واحد تجاری می تواند دقت مدل فوق را افزایش دهد.
The study of the economic system at the international level shows the fact that there is always a close relationship between investment and the level of economic development of countries. This means that countries with an efficient model in allocating capital to different economic sectors, often have higher economic development and consequently social welfare. This is a study of commercial banks. This study was conducted to investigate the effect of business unit life (company age) in a multidimensional analysis method to predict the credit risk of legal customers (studied by commercial banks) and the analysis was reviewed and the desired results were presented. .In general, according to the useful results obtained from the statistical test, which indicates 85% accuracy of the multidimensional analysis model of preferences in mode A and indicates the absence of errors on average in mode B.Therefore, it can be concluded that examining the lifespan of a business unit can increase the accuracy of the above model.
_||_