فهرست مقالات الهام حاجی احمدی


  • مقاله

    1 - توسعه یک مدل جهت استقرار نرم افزار به عنوان خدمت
    مدیریت بازاریابی , شماره 1 , سال 9 , بهار 1393
    عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز فکر جدید، تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و سازمان ها نیز از مفاهیم و نهادهایی هستند که به طرز شدیدی تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار گرفته اند، به چکیده کامل
    عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز فکر جدید، تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و سازمان ها نیز از مفاهیم و نهادهایی هستند که به طرز شدیدی تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار گرفته اند، به گونه ای که تصور سازمان امروزی بدون فناوری اطلاعات و کاربری آن غیرممکن به نظر می رسد. با این شرایط، شناسایی عوامل موثر بر کاربری فناوری اطلاعات در سازمان ها، برای انتخاب مسیر و فرآیند مناسب جهت به کارگیری و توسعه فناوری اطلاعات امری ضروری به نظر می رسد. هدف اصلی این پژوهش بررسیو شناسایی عوامل موثر بر پذیرش نرم افزار به عنوان خدمت در شرکت ها می باشد. این پژوهش بر آن است تا با بهره گیری از مدل پذیرش فناوری و تئوری انتشار نوآوری، مدلی را برای پذیرش نرم افزار به عنوان خدمت، در ایران معرفی کند. روش انجام این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس روش، از نوع تحقیقات توصیفی، پیمایشی و همبستگی می باشد. داده های مورد نیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه ا ی ساختار یافته میان نمونه ای 370 نفری از مدیران میانی و ارشد سازمان ها جمع آوری گردید و با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و SPSS تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که متغیر سهولت استفاده درک شده، تاثیر مثبت زیادی بر قصد استفاده مدیران جهت پذیرش و به کارگیری نرم افزار به عنوان خدمت دارد. به علاوه عواملی همچون اثر اجتماعی و اقدامات بازاریابی شرکت ها نیز در پذیرش این خدمت تاثیر می گذارند. پرونده مقاله