فهرست مقالات دیبا هاشمی فشارکی


  • مقاله

    1 - ارائه مدلی برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی شهر اصفهان برمبنای رویکرد آمیخته اکتشافی
    مطالعات رسانه ای , شماره 2 , سال 16 , تابستان 1400
    تبلیغات محیطی فرهنگی یکی از اثرگذارترین روش‌ها برای اشاعه فرهنگ شهروندی، ایده‌ها و اقدامات مفید اجتماعی به شمارمی‌رود . پژوهش حاضر بدنبال ارائه مدلی برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی برمبنای رویکرد آمیخته اکتشافی در شهر اصفهان است. بدین منظور نخست بخش کیفی با اس چکیده کامل
    تبلیغات محیطی فرهنگی یکی از اثرگذارترین روش‌ها برای اشاعه فرهنگ شهروندی، ایده‌ها و اقدامات مفید اجتماعی به شمارمی‌رود . پژوهش حاضر بدنبال ارائه مدلی برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی برمبنای رویکرد آمیخته اکتشافی در شهر اصفهان است. بدین منظور نخست بخش کیفی با استفاده از روش فراترکیب بر مبنای روش هفت مرحله‌ای ساندوسکی و باروسو بیش از 200 مقاله طرح پژوهشی و کتاب ارزیابی و بر مبنای معیارهای این روش58 منبع مرتبط و معتبر مورد ملاک عمل قرار گرفت. یافته‌ها 15 مقوله اصلی در حوزه شرایط علی، 3 مقوله اصلی در حوزه استراتژی‌ها، 4مقوله اصلی عوامل مداخله‌گر، 2 مقوله اصلی عوامل زمینه‌ای و در نهایت3 مقوله اصلی در حوزه پپامدها را نشان داد و نتایج در قالب مدل ساختاری بر مبنای کدگذاری محوری ارایه گردید. سپس بخش کمی با ارایه نمونه تبلیغات محیطی فرهنگی شهرداری اصفهان به 589 نفر بررسی و با استفاده از روش تحلیل عامل تاییدی و اکتشافی مولفه‌های ارزیابی اثربخشی تبلیغات فرهنگی مورد تایید قرارگرفته‌است. یافته‌ها نشان می‌دهد برای اثربخشی تبلیغات فرهنگی باید به جنبه‌های محتوایی و اطلاع‌رسانی تبلیغات توجه نمود. همچنین عواملی همچون خلاقانه و بدیع بودن، شفافیت و صراحت، درجه جلب توجه، جاذبه‌های تبلیغ، باورپذیری، اعتماد، اعتبار تبلیغ و مسئولیت اجتماعی و... منجر به اثربخشی تبلیغات محیطی فرهنگی می‌شوند پرونده مقاله