فهرست مقالات شادی حسینی


  • مقاله

    1 - فرایند خط‌مشی‌گذاری مبتنی بر موضع‌سازی در حوزه خرده‌فروشی بازار ایران
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1401
    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین فرایند خط مشی گذاری مبتنی بر موضع‌سازی در حوزه خرده‌فروشی بازار ایران اجرا شده است. روش تحقیق: پژوهش حاضر از حیث هدف پژوهش توسعه‌ای‌کاربردی، از نقطه‌نظر زمان گردآوری، از نوع توصیفی و از نظر روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، از نوع چکیده کامل
    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین فرایند خط مشی گذاری مبتنی بر موضع‌سازی در حوزه خرده‌فروشی بازار ایران اجرا شده است. روش تحقیق: پژوهش حاضر از حیث هدف پژوهش توسعه‌ای‌کاربردی، از نقطه‌نظر زمان گردآوری، از نوع توصیفی و از نظر روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، از نوع میدانی و از نظر ماهیت از نوع آمیخته اکتشافی می‌باشد. در بخش اول (کیفی) به روش تحلیل تم و فرآیند آن با نرم‌افزار مکس کیو دی ای 12 طبقه‌بندی و تحلیل شد. در بخش کمی پرسشنامه محقق‌ساخته مشتمل بر 40 گویه در اختیار 384 نفر از مشتریان فروشگاه‌های خرده‌فروشی قرار داده شد . پس از جمع‌آوری اطلاعات با روش مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر مدل پیشنهادی (برآمده از فاز کیفی مطالعه) با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی ال اس 2 مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته‌ها : یافته‌ها نشان دادسه فروشگاه رفاه، فروشگاه افق کوروش و فروشگاه جانبو از حیث چهارده مولفه چارچوب طراحی شده وضعیت مطلوبی دارند. اما فروشگاه شهروند به جز از نظر دو مولفه اطلاع رسانی و تبلیغات که مقادیر میانگین آنها کمتر از (5/2 (170/2و 385/2) می باشد، از حیث دوازده مولفه دیگر از وضعیت مناسب و مطلوبی برخوردارند. نتیجه‌گیری : با ارزیابی وجمع‌بندی از مصاحبه‌ها از گروه کانونی و بحث آنها در مورد کدهای استخراج شده مدل مفهومی این پژوهش، چهارده مولفۀ موضع‌سازی در حوزۀ خرده‌فروشی بازار ایران به دست آمد.نتایج مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد 3 فروشگاه رفاه، فروشگاه افق کوروش و فروشگاه جانبو از حیث 14 مولفه چارچوب طراحی شده وضعیت مطلوبی دارند. اما فروشگاه شهروند به جز از نظر دو مولفه اطلاع رسانی و تبلیغات، از حیث 12 مولفه دیگر از وضعیت مطلوبی برخوردار است. پرونده مقاله