فهرست مقالات علی رضاییان


  • مقاله

    1 - کاربرد روش دلفی فازی در طراحی و تبیین مدل دستیابی به مزیت رقابتی پایدار
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , شماره 1 , سال 13 , بهار 1401
    زمینه : مزیت رقابتی پایدار، توانایی سازمان برای اجرای یکی از مهمترین روش‌ها در طولانی مدت است که رقبا نمی‌توانند به راحتی با آن روبرو شوند. هدف: هدف از انجام این پژوهش طراحی و تبیین مدل دستیابی به مزیت رقابتی پایدار با استفاده از روش دلفی فازی می باشد. روش‌ها: روش گرد چکیده کامل
    زمینه : مزیت رقابتی پایدار، توانایی سازمان برای اجرای یکی از مهمترین روش‌ها در طولانی مدت است که رقبا نمی‌توانند به راحتی با آن روبرو شوند. هدف: هدف از انجام این پژوهش طراحی و تبیین مدل دستیابی به مزیت رقابتی پایدار با استفاده از روش دلفی فازی می باشد. روش‌ها: روش گردآوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان و با استفاده از روش دلفی فازی دیدگاه های آن ها استخراج گردیده و مورد پالایش قرار گرفته است. یافته‌ها: براساس بررسی های صورت گرفته، بحث ایجاد مزیت رقابتی در مقابل رقبا یکی از چالش های جدید در حوزه بازاریابی است. اهمیت پژوهش در این می‌باشد که به گونه ای تجربی به استفاده‌کنندگان نتایج این پژوهش نشان دهیم که مزیت رقابتی در پایداری سازمان‌ها تأثیر معناداری داشته باشد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که مدیران صنایع مختلف می‌توانند با استفاده از این مدل و در نظر گرفتن متغیرهای دیگر، با استفاده از مستندات موجود در سازمان‌شان، میزان اثرگذاری هر یک از معیارهای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار بر معیارها و شاخص‌های مدنظرشان از جمله ارزش ویژه برند، سهم بازار برند و سودآوری و تقاضا و... پیش‌بینی کنند. پرونده مقاله