فهرست مقالات حمیدرضا سعیدنیا


  • مقاله

    1 - بررسی تاثیر جنسیت بر میزان وفاداری مشتریان بانک پارسیان با استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند
    مدیریت بازاریابی , شماره 6 , سال 4 , بهار 1388
    این مقاله می کوشد تا تاثیر جنسیت را بر عوامل بازاریابی رابط های (مانند اعتماد، تعهد، ارتباط، رفعتعارض) و وفاداری مشتری مورد بررسی و کاوش قرار دهد، در حقیقت جنسیت نقش مهمی را دروفاداری مشتریان ایفاء می کند. داده های تحقیق با استفاده از نظرخواهی از مشتریان بانک پارسیانگرد چکیده کامل
    این مقاله می کوشد تا تاثیر جنسیت را بر عوامل بازاریابی رابط های (مانند اعتماد، تعهد، ارتباط، رفعتعارض) و وفاداری مشتری مورد بررسی و کاوش قرار دهد، در حقیقت جنسیت نقش مهمی را دروفاداری مشتریان ایفاء می کند. داده های تحقیق با استفاده از نظرخواهی از مشتریان بانک پارسیانگردآوری شده است. برای برآورد اثر تعدیل کنندگی جنسیت بر رابطه بین وفاداری مشتری و بازاریابیرابطه مند از تحلیل رگرسیونی چند متغیره سلسله مراتبی(HMRA)و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که چهار بنیان بازاریابی رابطه ای با وفاداری مشتری رابطه مستقیمی دارند. در این میان گروه زنان در عوامل "اعتماد / وفاداری" و "تعهد/ وفاداری" حساسیت بیشتری دارند و در این 2 عامل نسبت به مردان وفادارتر می باشند. پس مشتریان زن وقتی بانک از اعتماد و تعهد بالایی برخوردار باشد، به نسبت مردان از خود وفاداری بیشتری نشان می دهند. در عامل رفع "تعارض / وفاداری" مردان حساسیت بیشتری از خود نشان داده اند. پس در صورت رفع تعارض در محیط بانک مردان وفاداری بیشتری از خود به نسبت زنان نشان خواهند داد. در عامل "اطلاع رسانی /وفاداری" چون شیب برای هر دو گروه شیب منفی است تفاوت بین این دو گروه مشاهده نشد و جنسیت بر این عامل تاثیرگذار نبوده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - جایگاه یابی یک محصول در صنعت لوازم خانگی با استفاده از تکنیک نقشه ادراکی مصرف کنندگان
    مدیریت بازاریابی , شماره 2 , سال 2 , بهار 1386
    موفقیت یک محصول عرضه شده در یک بازار هدف خاص، به این مسئله بستگی دارد که یک نوعمحصول چقدر خوب در بازار هدف جا بیفتد و یا به عبارتی چه مکان و جایگاهی را در بازار هدف به خوداختصاص دهد. می توان گفت که موضع یا جایگاه محصول 2، بیانگر نوع نگرش مصرف کننده دربارهویژگی های مهم ی چکیده کامل
    موفقیت یک محصول عرضه شده در یک بازار هدف خاص، به این مسئله بستگی دارد که یک نوعمحصول چقدر خوب در بازار هدف جا بیفتد و یا به عبارتی چه مکان و جایگاهی را در بازار هدف به خوداختصاص دهد. می توان گفت که موضع یا جایگاه محصول 2، بیانگر نوع نگرش مصرف کننده دربارهویژگی های مهم یک محصول است. ذهن مصرف کننده، با مجموع های از این نگرش ها و پنداشت ها،درگیر است، لذا برای سهولت در فرآیند خرید، مصرف کننده، اغلب محصولات را در ذهن خود طبق هبندیکرده و به هر کدام از آ نها جایگاهی را اختصاص م یدهد. اما امروزه، دغدغه صاحبان شرک تها وبازاریابان این است که مشتری را در تعیین جایگاه محصول عرضه شده آزاد نگذارند، بلکه با طراحی استراتژی ها و سیاست های هوشمندانه، مصرف کننده را به سمت جایگاهی که خود تعیین نموده، سوق دهند. تحقیقات نشان داده است که کلید تعیین جایگاه محصول، درک مناسب از ابعاد و شاخص هایی است که مصر فکننده از آ نها استفاده م یکند تا برنامه بازاریابی رقبا را ارز شگذاری کرده و تصمیم به خرید بگیرد. روش های متفاوتی برای تعیین جایگاه یک محصول وجود دارد. در این تحقیق سعی گردیده با تکیه برمفاهیم بنیادی علم بازاریابی، نحوه تعیین جایگاه یک محصول با استفاده از تکنیکPerceptual Map،به اجمال توضیح داده شود. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی کیفیت خدمات در سیستم بانکی دولتی و خصوصی با استفاده از مدل پنج بعدی SERVQUAL
    مدیریت بازاریابی , شماره 4 , سال 3 , بهار 1387
    هدف اصلی تحقیق حاضر، مقایسه کیفیت خدمات در صنعت بانکداری کشور، تبیین عوامل مؤثر برکیفیت خدمات و رتبه بندی آنها از نظر مشتریان با استفاده از مدل پنج بعدیSERVQUAL در دو سیستم بانکی دولتی (بانک ملی ایران) و خصوصی (بانک پارسیان) می باشد، برای این منظور جامعه آماری شامل، مشت چکیده کامل
    هدف اصلی تحقیق حاضر، مقایسه کیفیت خدمات در صنعت بانکداری کشور، تبیین عوامل مؤثر برکیفیت خدمات و رتبه بندی آنها از نظر مشتریان با استفاده از مدل پنج بعدیSERVQUAL در دو سیستم بانکی دولتی (بانک ملی ایران) و خصوصی (بانک پارسیان) می باشد، برای این منظور جامعه آماری شامل، مشتریان بانک ملی ایران و بانک پارسیان در سطح شهر تهران انتخاب گردید. روش نمونه گیری از روش خوش های تک مرحله ای بوده و اطلاعات لازم بر طبق پرسشنامه استاندارد شدهSERVQUALبدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و تحلیل آماری از آزمو نهای پارامتریک و ناپارامتریک بهره گرفته شده است که با توجه به نتیجه نهایی آزمون اولوی تبندی، در بُعد اطمینان و بُعد قابلیت اعتبار بانک ملی ایران عملکرد بهتری نسبت به بانک پارسیان داشته و در بُعد شواهد فیزیکی، بُعد همدلی و بُعد پاسخگویی بانک پارسیان عملکرد بهتری را نسبت به بانک ملی ایران ارائه نموده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی کارآمدی بازاریابی اینترنتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
    مدیریت بازاریابی , شماره 5 , سال 3 , پاییز 1387
    به کارگیری ابزارها و روش های نوین فن آوری اطلاعات، امکانات و تسهیلات جدید ی را در زمینهبازاریابی فرا روی شرکت ها قرار داده است. به طوری که بهره گیری از اینترنت در عرصه بازاریابی،پویایی، کاهش هزینه، افزایش سرعت و توسعه میزان اثرگذاری تبلیغات و بازاریابی را به دنبال داشته چکیده کامل
    به کارگیری ابزارها و روش های نوین فن آوری اطلاعات، امکانات و تسهیلات جدید ی را در زمینهبازاریابی فرا روی شرکت ها قرار داده است. به طوری که بهره گیری از اینترنت در عرصه بازاریابی،پویایی، کاهش هزینه، افزایش سرعت و توسعه میزان اثرگذاری تبلیغات و بازاریابی را به دنبال داشتهاست. در سال های اخیر رشد و توسعه استفاده از اینترنت در صنایع و بنگاه های اقتصادی، افزایش حج مفروش و کاهش هزینه های عملیاتی و تبلیغات را برای آنها به ارمغان آورده است. با توجه به اهمیت اینموضوع، در تحقیق پیش رو، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از منظر بهره گیری ازاینترنت در بازاریابی محصولات و خدمات و میزان تاثیرگذاری آن در کاهش هزینه های عملیاتی، افزایشفروش و نهایتا سوددهی آنها مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است که اطلاع رسانی باابزارهای تجارت الکترونیک، افزایش حجم فروش و هزینه های عملیاتی شرکت های مورد بررسی را بهدنبال داشته است. علی رغم افزایش هزینه های عملیاتی شرکت ها، سود دهی آن ها بیشتر شده که بیانگرافزایش درآمد بیش از افزایش هزینه های عملیاتی است. پرونده مقاله