فهرست مقالات الهام کاویانی


  • مقاله

    1 - طراحی و اعتباریابی الگوی بوم‌سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان‌های آموزشی
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 136 , سال 35 , بهار 1403
    بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان های آموزشی اخیراً به عنوان یک مفهوم رایج در سیاست کارآفرینی و سازمان های آموزشی ظهور کرده است. پژوهش حاضر باهدف طراحی و اعتباریابی الگوی بوم‌سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان‌های آموزشی انجام گرفت. روش پژوهش، اکتشافی آمیخته (کیفی چکیده کامل
    بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان های آموزشی اخیراً به عنوان یک مفهوم رایج در سیاست کارآفرینی و سازمان های آموزشی ظهور کرده است. پژوهش حاضر باهدف طراحی و اعتباریابی الگوی بوم‌سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمان‌های آموزشی انجام گرفت. روش پژوهش، اکتشافی آمیخته (کیفی- کمی) بوده که در بخش کیفی، روش نظریۀ داده بنیاد و در بخش کمی، پیمایشی لحاظ گردیده است. مشارکت‌کنندگان بخش کیفی 15 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کارآفرینی، متخصصان و خبرگان آشنا به کارآفرینی دیجیتال در سازمان های آموزشی می باشند که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند از دستۀ متوالی انتخاب‌شده‌اند و در قسمت کمی، اعضای هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه رازی ،هنرآموزان ومتخصصین کارآفرینی و اساتید دانشگاهی مرتبط با حوزه کارآفرینی به تعداد 135 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. روش تجزیه‌وتحلیل داده های مصاحبه در بخش کیفی، کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی معادلات ساختاری انتخاب‌شده است. یافته‌های پژوهش‌ در بخش کیفی شامل 483 کدباز،42 کد ثانویه و 15 مقوله که در6 محور اصلی(محوری، شرایط علی، شرایط زمینه ای، عوامل مداخله گر، راهبردها و پیامدها) به دست آمد . نتایج بخش کمی نشان داد که مدل ارائه‌شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج ، این الگو می تواند در سازمان های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد و با به رسمیت شناختن آن تاثیرات اساسی در نقش و مسئولیت و فعالیت های سازمان های آموزشی در عصر حاضر صورت گیرد و مدیران سازمان های آموزشی به اهمیت این پژوهش توجه کافی و موثر داشته باشند. پرونده مقاله