فهرست مقالات احمد حسین زاده تخت کشها


  • مقاله

    1 - شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مولفه های آموزش غیر حضوری بر مبنای ارزش در مقطع ابتدایی
    تحقیقات مدیریت آموزشی , شماره 59 , سال 15 , بهار 1403
    پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مولفه‌های آموزش غیرحضوری بر مبنای ارزش در مقطع ابتدایی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش‌ آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل متخصصان و کارشناسان مدیریت آموزشی در سطوح مختلف آموزش و چکیده کامل
    پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مولفه‌های آموزش غیرحضوری بر مبنای ارزش در مقطع ابتدایی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش‌ آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل متخصصان و کارشناسان مدیریت آموزشی در سطوح مختلف آموزش و پرورش و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و آزاد بودند. گرد‌آوری داده‌ها طی مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 21 نفر از اعضای جامعه آماری صورت گرفت که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده بودند، صورت گرفت. پروتکل مصاحبه، هم از نظر روایی صوری و محتوی و هم از دیدگاه پایایی بر اساس توافق بین دو کدگذار مورد تایید بود. داده‌های تحقیق بر اساس فرآیند تحلیل کیفی طی فرایند کدگذاری سه گانه باز، محوری و انتخابی رویکرد نظریه داده بنیاد از طریق نرم افزار (مکس‌کیودا 2020 )مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. جامعه آماری در بخش کمی شامل مدیران و معاونین مدارس ابتدایی در سطح شهر تهران بودند. گرد‌آوری داده‌ها طی پرسشنامه محقق ساخته از بین 251 نفر از اعضای جامعه آماری صورت گرفت که با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده بودند، صورت گرفت. روایی و پایایی ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کمی مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم‌افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. بر اساس نتایج بخش کیفی،همچنین بر اساس نتایج تحلیل کمی، تمامی ابعاد و مولفه‌ها دارای اعتبار بودند و از برازش مناسب برخوردار بود. پرونده مقاله