فهرست مقالات اکبر آفرینش خاکی


  • مقاله

    1 - تدوین الگوی توسعه هویت برند ورزشکاران والیبالیست ایران
    مدیریت دانش در ورزش , شماره 10 , سال 4 , بهار 1403
    این تحقیق باهدف تدوین الگوی هویت برند ورزشکاران والیبالیست ایران انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی – همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق در بخش کیفی را کلیه خبرگان مدیریت ورزشی و والیبال و در بخش کمی تمامی بازیکنان 14 تیم‌ حاضر در لیگ برتر والیبال مردان ایران(168 نفر چکیده کامل
    این تحقیق باهدف تدوین الگوی هویت برند ورزشکاران والیبالیست ایران انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی – همبستگی بود. جامعۀ آماری این تحقیق در بخش کیفی را کلیه خبرگان مدیریت ورزشی و والیبال و در بخش کمی تمامی بازیکنان 14 تیم‌ حاضر در لیگ برتر والیبال مردان ایران(168 نفر) و 14 تیم‌ حاضر در لیگ برتر والیبال زنان ایران (96 نفر) بودند. نتیجه آزمون تحلیل عاملی اکتشافی تحقیق شش عامل ارزش‌ها، ارتباطات یکپارچه، هویت بصری، نیروی انسانی، اهداف و راهبردها و کیفیت خدمات را به‌عنوان ابعاد هویت برند شناسایی نمود. ارزش‌ها اشاره به مؤلفه‌هایی دارد که برای هواداران به‌عنوان مؤلفه‌ای باارزش و درخور احترام تلقی می‌شود. ارتباطات یکپارچه قابلیت برقراری ارتباط با هواداران و دیگر مصرف‌کنندگان در راستای درک تصویر روشن برند است. تیم‌های ورزشی و باشگاه‌های فرهنگی ورزشی به‌عنوان یک سازمان تجاری بایستی بسترهای تقویت هویت بصری خود را مهیا سازند تا از طریق آن بتوانند بر تعداد هواداران و مقدار درآمدهای باشگاه بیفزایند. از طرفی با بهبود وضعیت نیروی انسانی به‌عنوان بعد دیگر هویت برند باشگاه‌ها بتوان وضعیت هویت برند و مزایای خاص از ارتقای آن را افزایش داد و منجر به ایجاد اهداف روشن و مشخص برای همه ذینفعان باشگاه، مشارکت هواداران در برنامه‌ریزی، داشتن اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت بر اساس هویت باشگاه و در مسیر دستیابی به هویت برند شایسته شوند. بدیهی است که فعالیت‌ها و اقدامات درخور و شایسته‌ای در راستای ایجاد و بهبود شش بعد اشاره‌شده از سوی مسئولین و مدیران باشگاه‌ها بایستی صورت گیرد تا منجر به نهادینه‌سازی هویت برند باشگاههای ورزشی گردد. پرونده مقاله