فهرست مقالات عباس شهنوازی


  • مقاله

    1 - مکان یابی فروشگاه زنجیره ای درکلان شهررشت باترکیبANP وGIS
    مدیریت صنعتی , شماره 4 , سال 10 , پاییز 2015
    تصمیم گیری درزمینه آمیخته توزیع بازاریابی ودر راس آن انتخاب مکان بهینه جهت احداث فروشگاه های زنجیره ای به عنوان یک موضوع استراتژیک، از نظرسرمایه گذاران بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این پژوهش مکان یابی بهینه فروشگاه های زنجیره ای کلان شهر رشت، بااستفاده از چکیده کامل
    تصمیم گیری درزمینه آمیخته توزیع بازاریابی ودر راس آن انتخاب مکان بهینه جهت احداث فروشگاه های زنجیره ای به عنوان یک موضوع استراتژیک، از نظرسرمایه گذاران بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این پژوهش مکان یابی بهینه فروشگاه های زنجیره ای کلان شهر رشت، بااستفاده ازتکنیک تصمیم گیری چندمعیاره می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف تحقیق یک تحقیقی کاربردی و از لحاظ روش تحقیق ، توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می شود. ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش شاخص های کمی وکیفی موثر در تعیین مکان فروشگاه های زنجیره ای شناسایی گردیده و داده های مورد نیازازطریق پرسشنامه و مصاحبه از متخصصین آشنا به زمینه تحقیق جمع آوری و بومی سازی گردید سپس ازطریق فرایند تحلیل شبکه ای به پالایش و اولویت بندی شاخص ها پرداخته شد و در نهایت بعد از تهیه لایه های اطلاعاتی در محیط سیستم های اطلاعاتی جغرافیا و انجام فرایند تحلیلی، سیزده مکان بهینه برای احداث فروشگاه زنجیره ای درکلان شهررشت پیشنهاد گردید. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Determining the Key Indicators affecting Electronic Customer Relationship Management (e-CRM) Using an integration of balanced scorecard and fuzzy screening techniques (Case Study: Companies Covered by Parsian Data-Processors Group)
    Iranian Journal of Optimization , شماره 2 , سال 12 , زمستان 2020
    Nowadays, increasing competition among companies and the huge cost of attracting new customers has led to companies seeking to retain existing customers rather than looking to attract new customers. These factors together have led to the emergence of customer relationsh چکیده کامل
    Nowadays, increasing competition among companies and the huge cost of attracting new customers has led to companies seeking to retain existing customers rather than looking to attract new customers. These factors together have led to the emergence of customer relationship management. Thanks to the development of information and communication technology, especially the Internet, the use of customer relationship management has expanded and facilitated, and electronic customer relationship management has been formed. Customer Relationship Management (EMS) seeks to deepen and empower customer relationships by utilizing a variety of information and communication technologies such as websites. With the aim of identifying key indicators of performance and improving the performance of the Balanced Scorecard, this research paper has attempted to integrate it with Yager’s Fuzzy screening technique. This integrated model was implemented to develop a balanced scorecard for customer relationship management evaluation of companies covered by Parsian Data-Processors Group. The scale of “very important” was set as an acceptable scale for going through the screening process and for agreeing between managers and experts on the most important indicators. The results showed that the five indicators of customer viewpoint including increasing customer support during Purchasing Process and Afterward, Increasing Brand Confidence and Credibility , Participating in the Online Environment, Enhancing Customer Service After Sales, Increasing Customer Satisfaction, Increasing Site Usage and Various Site Capabilities, the four indicators of learning and innovating viewpoint including continuous improvement and modernization of the company's current services, the ability to use the new technologies, knowledge management capabilities in the organization and the ability of the company to learn from the market and to react it, the four indicators of financial viewpoint including Increased profitability; Increased share of online sales, flexibility in financing and increased annual sales , and the four indicators of exchange (processes) viewpoint including increased software update, increased use of advanced technologies compared to competitors; increased and improved use of Technology and Increasing Diversity of Services Offered on the Site (E-mail) have extracted as Key Indicators of Balanced Card Relationship Management Evaluation. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - مکان یابی فروشگاه های هایپرمارکت با تاکید برشاخص های فضایی ومکانی (مطالعه موردی: کلانشهر رشت)
    مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی , شماره 2 , سال 18 , تابستان 1402
    مقدمه: امروزه مکان یابی بهینه فروشگاه های هایپرمارکت هم از نظر برنامه ریزی شهری و سکونتگاه های انسانی و هم از طرف سرمایه گذاران بخش خصوصی و مفهوم بازاریابی و تجارت امری مهم تلقی شده و توجه به این امر، مشکلات عدیده ای را در هر دو قلمرو حل و فصل خواهد کرد. همچنین توجه چکیده کامل
    مقدمه: امروزه مکان یابی بهینه فروشگاه های هایپرمارکت هم از نظر برنامه ریزی شهری و سکونتگاه های انسانی و هم از طرف سرمایه گذاران بخش خصوصی و مفهوم بازاریابی و تجارت امری مهم تلقی شده و توجه به این امر، مشکلات عدیده ای را در هر دو قلمرو حل و فصل خواهد کرد. همچنین توجه به رفاه اجتماعی شهروندان یکی از مولفه های موثر در تامین مشارکت عمومی و جلب رضایت جمعی است. یکی از مصادیق این موضوع را می توان در راه اندازی فروشگاه ها و مراکز بزرگ خرید مشاهده کرد. هدف: هدف این پژوهش مکان یابی فروشگاه های هایپرمارکت با تاکید برشاخص های مکانی جهت استفاده در برنامه ریزی برای احدث فروشگاه های جدید جهت پوشش کمبود فروشگاه های بزرگ در شهر رشت است. روش شناسی تحقیق: روش پژوهش جاری توصیفی-تحلیلی بوده و برای بررسی موضوع از سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی و فرایند تحلیل شبکه ای استفاده شده است. قلمرو جغرافیایی پژوهش: قلمروی جغرافیایی این پژوهش کلان شهر رشت است. یافته ها: یافته ها نشان داد با توجه به معیارهای فضایی و مکانی تعریف شده، هایپر مارکت های فعلی در کلانشهر رشت در مکان های مناسب قرار ندارند. نتایج: در نتیجه 7 مکان برای احداث هایپر مارکت های جدید در مناطق 3، 4 و 5 شهرداری رشت پیشنهاد گردید، که با توجّه به تراکم جمعیتی بالای کلان شهر رشت می توان انتظار داشت که با احداث این فروشگاه جدید در کنار فروشگاه های موجود، نیاز ساکنین این شهر برآورده شود. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - Application of the Grounded Theory Method to identify the factors affecting marketing success for Organic Iranian Agricultural Products
    International Journal of Agricultural Management and Development , شماره 2 , سال 11 , بهار 2021
    The main purpose of this study is to provide a model of the factors affecting the success of marketing organic Iranian agricultural products. This research has been done by qualitative approach using the grounded theory method. Data collection tools were semi-structured چکیده کامل
    The main purpose of this study is to provide a model of the factors affecting the success of marketing organic Iranian agricultural products. This research has been done by qualitative approach using the grounded theory method. Data collection tools were semi-structured interviews. In order to collect information, by using the targeted sampling method, 12 marketing managers of companies producing organic agricultural products were interviewed. Data analysis was performed in three stages of open, central and selective coding, in which 343 key concepts and 111 codes and 32 sub-categories were identified and classified into 5 main categories including "Product-related factors", "Price-related factors", "promotion-related factors", "Consumer-related factors" and "Production-related factors". Finally, a comprehensive model of the factors influencing the marketing success of organic agricultural products is presented. پرونده مقاله