فهرست مقالات سعید میرزاده


  • مقاله

    1 - On the Independence of Jeffreys’ Prior for Truncated-Exponential Skew-Symmetric Models
    International Journal of Industrial Mathematics , شماره 1 , سال 14 , زمستان 2022
    We study the independent Jeffreys' prior of the unknown location, scale and skewness parameters of truncated-exponential skew-symmetric distributions(TESSD). We show that this prior is symmetric and improper but it yields a proper posterior distribution for some densiti چکیده کامل
    We study the independent Jeffreys' prior of the unknown location, scale and skewness parameters of truncated-exponential skew-symmetric distributions(TESSD). We show that this prior is symmetric and improper but it yields a proper posterior distribution for some densities. A simulation study using Monte Carlo methods is presented to compare the efficiency of Bayesian estimators in TESSD with Azzalinis' skew models under square error loss and Linex loss functions. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1397
    ارزشیابی‌های متکی بر روش‌های کلاسیک آماری عموماً مطلق‌گرا هستند و از این‌رو دستیابی به نتیجه قابل اعتماد را با مشکل مواجه می‌سازند. یکی از دلایل این است که منابع مورد استفاده ذاتاً اطلاعات نادقیق دارند و از این‌رو شرایط را برای یک ارزشیابی سالم سخت می‌کنند. ارزشیابی مبت چکیده کامل
    ارزشیابی‌های متکی بر روش‌های کلاسیک آماری عموماً مطلق‌گرا هستند و از این‌رو دستیابی به نتیجه قابل اعتماد را با مشکل مواجه می‌سازند. یکی از دلایل این است که منابع مورد استفاده ذاتاً اطلاعات نادقیق دارند و از این‌رو شرایط را برای یک ارزشیابی سالم سخت می‌کنند. ارزشیابی مبتنی بر منطق فازی به دلیل توانایی استنتاج از داده‌های نایقین می‌تواند جایگزین مناسبی بر روش‌های کلاسیک باشد که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش جامعة آماری تحقیق را 105 نفر از دانشجویان و 15 نفر از اساتید رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه تشکیل می‌دادند. توزیع پرسش‌نامه استاندارد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بین این تعداد از دانشجویان جهت ارزیابی اساتید انجام گرفت. سپس درجه اهمیت هر سؤال نظرسنجی توسط این تعداد از اساتید تعیین شد. همچنین اثر وزنی تجربه هر استاد در پاسخ به درجه اهمیت هر سؤال و نیز پارامتر تعداد ارزیابان در سیستم ارزشیابی اساتید مد نظر قرار گرفت. روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی بوده است. سیستم استنتاج فازی از نوع ممدانی انتخاب شد که با دریافت دو ورودی فازی و با توجه به پایگاه قوانین فازی، خروجی مطلوب را فراهم می‌کند. برای تجزیه‌وتحلیل از 50 گروه درس متفاوت استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که در ارزشیابی‌های مختلف به روش‌های کلاسیک آماری و امید ریاضی و استنتاج فازی، روش ارزشیابی فازی می‌تواند با دقت بالاتری به رتبه‌بندی اساتید بپردازد. پرونده مقاله