فهرست مقالات Majid Alizadeh


  • مقاله

    1 - A Comparative Study Of Behavioral Responses Of Green Hotel Customers In Iran And A European Country
    Creative City Design , شماره 1 , سال 6 , زمستان 2023
    A descriptive-survey method was used in this study.The statistical population consists of selected green hotel customers in Iran and a European green hotel. Using the Cochran formula and considering the unlimited population size, 384 people were selected by convenience چکیده کامل
    A descriptive-survey method was used in this study.The statistical population consists of selected green hotel customers in Iran and a European green hotel. Using the Cochran formula and considering the unlimited population size, 384 people were selected by convenience sampling It was selected from the customers of hotels in Iran and Austria. The data of the study was collected by distributing questionnaires among them, and their reliability and validity were also confirmed. Descriptive statistics, confirmatory factor analysis, structural equation modeling, and PLS 3 Smart software were used for data analysis. According to the ANOVA test, the level of significance for brand loyalty, brand preference, purchase intention, awareness, advertising, and hotel customers' responses regarding the importance of environmental conservation differs between Iran and Europe, with a significance level less than 0.05 and ther are significant difference between domestic and foreign respondents and the average level of behavioral response and its components, ecological or environmental literacy among green hotel customers in Iran and Europe, differs. Based on the results of path analysis , the behavioral response variable has the highest correlation with the performance variable (path coefficient of 0.884), followed by the relationship between integrated marketing and corporate green image (path coefficient of 0.823) in second place and the relationship between behavioral Response and performance (path coefficient of 0.781) in third place. After these, the biggest positive relationship is observed between mixed marketing and performance (path coefficient of 0.721 ) and trust and behavioral response (path coefficient of 0.695). پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی سبز با استفاده از تئوری داده بنیاد در صنعت هتل داری
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 61 , سال 16 , بهار 1403
    بازاریابی سبز به‌دلیل افزایش نگرانی‌های زیست محیطی و فشار ذی‌نفعان به یک راهبرد جذاب، مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی سبز در صنعت هتل‌داری می‌باشد. روش پژوهش کیفی بوده و از نظر هدف بنیادی است. جامعه آماری پژوهش، ۱۰ نفر چکیده کامل
    بازاریابی سبز به‌دلیل افزایش نگرانی‌های زیست محیطی و فشار ذی‌نفعان به یک راهبرد جذاب، مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی سبز در صنعت هتل‌داری می‌باشد. روش پژوهش کیفی بوده و از نظر هدف بنیادی است. جامعه آماری پژوهش، ۱۰ نفر از خبرگان دانشگاهی و هتل بودند که بصورت هدفمند انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختاریافته و بررسی متون، گردآوری شدند. تحلیل داده‌ها بر اساس روش داده‌بنیاد انجام شد که شامل کد‌گذاری باز، محوری و انتخابی می‌باشد. روایی پرسشنامه توسط خبرگان و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ سنجیده و تأیید گردید. روایی همگراAVE برای تمامی سازه‌های پژوهش در حد مناسب می‌باشد. در نهایت با برقراری ارتباط بین مقوله‌ها، مدل پارادایمی پژوهش، مشتمل بر ۱۸عامل مؤثر بر بازاریابی سبز و ۶۹ مفهوم ارائه شد. مقدار ضریب کاپا برابر با ۶۹۶/۰ است که بیانگر معتبر بودن سطح توافق مدل می‌باشد. عامل محصول سبز (هتل سبز) به‌عنوان پدیده اصلی تعیین گردید. نتایج پژوهش بیانگر تأثیر محصول سبز، پاسخ رفتاری مشتریان، سواد اکولوژیکی، اعتماد و آمیخته بازاریابی سبز بر تصویر شرکتی، انگیزه و بهبود عملکرد هتل‌ها می‌باشد.همچنین مقوله اعتماد، به‌عنوان یک عامل مداخله‌گر و مهم‌ترین عامل مؤثر بر بازاریابی سبز شناسایی گردید. پرونده مقاله