فهرست مقالات حمید رضا عباسی مقدم


  • مقاله

    1 - توسعه رویکرد هویت اجتماعی در سازمانهای ورزشی بر اساس سبک زندگی و سواد رسانه ای وسواد اطلاعاتی
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , شماره 2 , سال 9 , تابستان 1399
    هدف اصلی تحقیق حاضر آزمون مدل تأثیر سبک زندگی و سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی بر هویت اجتماعی در سازمان‌های ورزشی کشور است. 384 نفر از کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان کشور با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و به‌صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند. از پرسشنامه‌های هوی چکیده کامل
    هدف اصلی تحقیق حاضر آزمون مدل تأثیر سبک زندگی و سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی بر هویت اجتماعی در سازمان‌های ورزشی کشور است. 384 نفر از کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان کشور با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و به‌صورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند. از پرسشنامه‌های هویت اجتماعی صفاری نیا (1390). دارای 20 گزاره، پرسشنامه سواد رسانه‌ای که توسط فلسفی (1393). شامل 22 سوال و پرسشنامه سبک زندگی (QSL) لعلی و همکاران (1391) شامل 70 سؤال و از پرسشنامه سواد اطلاعاتی قاسمی وهمکاران (1385). شامل 16 سوال استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها به شکل صوری و با استفاده از نظرات 10 تن از متخصصان و ضریب پایایی با استفاده از روش آلفای کرون باخ 0.70 گزارش شد. از روش تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده استفاده گردید. نتایج نشان داد مدل تحقیق از برازش کافی برخوردار است (09/0= RMSEA) و همچنین شاخص‌های برازش GFI، CFI و NFI به ترتیب برابر با 0.85، 0.89 و 0.88 بدست آمد. نتایج نشان داد بین سبک زندگی با هویت اجتماعی، سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد . همچنین بین سواد رسانه‌ای با هویت اجتماعی و سواد اطلاعاتی رابطه مستقیم و معنی‌داری گزارش شد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه مدل اثر سواد رسانه‌ای، سبک زندگی بر تغییرات هویت اجتماعی (مطالعه موردی: سازمان‌های ورزشی کشور)
    تغییرات اجتماعی - فرهنگی , شماره 1 , سال 19 , بهار 1401
    هدف از مطالعه حاضر ارائه مدل تأثیر سبک زندگی و سواد رسانه‌ای بر هویت اجتماعی در سازمان‌های ورزشی کشور است. پژوهش حاضر از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و ازنظر زمان مقطعی و از نظر گردآوری داده‌ها به‌صورت توصیفی- همبستگی است. 384 نفر از کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان کل چکیده کامل
    هدف از مطالعه حاضر ارائه مدل تأثیر سبک زندگی و سواد رسانه‌ای بر هویت اجتماعی در سازمان‌های ورزشی کشور است. پژوهش حاضر از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و ازنظر زمان مقطعی و از نظر گردآوری داده‌ها به‌صورت توصیفی- همبستگی است. 384 نفر از کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان کل کشور با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای به سؤالات پرسشنامه‌های هویت اجتماعی صفاری نیا (1390)، پرسشنامه سواد رسانه‌ای فلسفی (1393) و نیز پرسشنامه سبک زندگی (QSL) لعلی و همکاران (1391) به‌صورت داوطلبانه پاسخ دادند. آزمون‌های همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر و درنهایت برای ارائه الگو مناسب از روش مدل معادلات ساختاری (SEM) با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای 21 SPSS و LISRL در سطح 0/05≥α استفاده شد. نتایج نشان داد سواد رسانه و سبک زندگی فعال بر هویت اجتماعی افراد مؤثر و موجب تغییرات اجتماعی در آن‌ها می‌شود و در نهایت مدل تحقیق از برازش کافی برخوردار است (0/09=RMSEA) و همچنین شاخص‌های برازش مقدار GFI، CFI و NFI به ترتیب برابر با 0.95، 0.98 و 0.92 به دست آمد. بنابراین سلامت و تعالی روحی انسان‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر سلامت جوامع انسانی است. که سبک زندگی فعال و سواد رسانه‌ای سبب ایجاد چنین وضعیتی در هویت اجتماعی کارکنان سازمان‌ها می‌شود پس می‌توان سازمان‌های ورزشی را به سمت تشویق کارکنان در تغییر سبک زندگی و سواد رسانه‌ای سوق داد. پرونده مقاله