مطالعات مدیریت و توسعه پایدار
,
شماره5,سال
2
,
بهار
1401
هدف از این پژوهش، بررسی استراتژیهای وفادارسازی و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی (آدیداس) در عراق بوده است. روش تحقیق با هدف کاربردی و به صورت توصیفی -همبستگی اجرا شد. جامعۀ آماری پژوهش، مشتریان محصولات ورزشی برند آدیداس در عراق بوده که تعداد آنها برای محقق نامعلو چکیده کامل
هدف از این پژوهش، بررسی استراتژیهای وفادارسازی و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی (آدیداس) در عراق بوده است. روش تحقیق با هدف کاربردی و به صورت توصیفی -همبستگی اجرا شد. جامعۀ آماری پژوهش، مشتریان محصولات ورزشی برند آدیداس در عراق بوده که تعداد آنها برای محقق نامعلوم بوده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برای جوامع نامعلوم 384 نفر بدست آمده است. روش نمونهگیری این پژوهش به صورت غیرتصادفی در دسترس بود. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد الجوسیل و همکاران (2021) بوده است. جهت بررسی روایی ابزار، از روایی محتوایی (تأیید اساتید و خبرگان) و سازه (بارهای عاملی) استفاده گردید. جهت پایایی ابزار از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد و در نهایت روایی و پایایی ابزار تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart-PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که استراتژیهای وفادارسازی (اعتبار، اعتماد، نگرش و تجانس)، بر وفاداری و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی برند آدیداس در عراق تأثیر دارد. همچنین، تأثیر وفاداری بر ارتباطات شفاهی مشتریان نیز تأیید شد.
پرونده مقاله
مطالعات مدیریت و توسعه پایدار
,
شماره8,سال
2
,
زمستان
1401
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر عملکرد مالی و عملکرد بازار از طریق نقش میانجی عملکرد مشتری بوده است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مدیران شرکتهای صنایع غذایی واقع در شهرکهای صنعتی مشهد میباشد که ت چکیده کامل
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر عملکرد مالی و عملکرد بازار از طریق نقش میانجی عملکرد مشتری بوده است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، مدیران شرکتهای صنایع غذایی واقع در شهرکهای صنعتی مشهد میباشد که تعداد آنها 340 نفرمدیر فعال بوده است. بر اساس جدول مورگان 181 نمونه به روش نمونهگیری در دسترس در نظر گرفته شده است. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه باتوکایا، لیونچ و آرسلون (2021) بوده است. جهت سنجش روایی صوری از نظر خبرگان و روایی همگرا و واگرا و تحلیل عاملی استفاده شده است. جهت سنجش پایایی، از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده شد. مقدار آلفای کرونباخ کل 931/0 برآورد گردید که در محدوده قابل پذیرش قرار دارد. تحلیل دادهها با روش مدلیابی معادلات ساختاری و با نرمافزار اسمارت پیالاس 3 انجام شده است. نتایج نشان داد ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر عملکرد بازار، عملکرد مشتری و عملکرد مالی شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد. به علاوه، تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی از طریق نقش میانجی عملکرد مشتری بر عملکرد مالی و عملکرد بازار نیز مثبت و معنادار گزارش شده است. همچنین، عملکرد مشتری بر عملکرد بازار و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنادار بوده است.
پرونده مقاله
بازاریابی خدمات عمومی
,
شماره2,سال
2
,
تابستان
1403
از محبوبترین استراتژیهایی که توسط تبلیغکنندگان استفاده میشود استفاده از تأییدکنندگان مشهور است. اعتبار تایید کننده مشهور بر تعامل و ارتباط مصرفکنندگان در فضای مجازی موثر است دارد. لذا هدف این پژوهش بررسی تاثیر اعتبار تأیید کننده مشهور بر تعامل با برند و عشق به برند چکیده کامل
از محبوبترین استراتژیهایی که توسط تبلیغکنندگان استفاده میشود استفاده از تأییدکنندگان مشهور است. اعتبار تایید کننده مشهور بر تعامل و ارتباط مصرفکنندگان در فضای مجازی موثر است دارد. لذا هدف این پژوهش بررسی تاثیر اعتبار تأیید کننده مشهور بر تعامل با برند و عشق به برند با نقش تعدیلگر نگرش به برند بوده است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از حیث روش اجرا، پیمایشی است. جامعه آماری کلیه¬ مصرفکنندگان برند مک در فضای مجازی میباشد که تعداد آنها نامشخص و نامحدود بوده است؛ بر اساس جدول مورگان، 384 نمونه به روش غیر تصادفی در دسترس در نظر گرفته شدهاست. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه استاندارد NikHashemi et al., (2023) بودهاست. جهت سنجش روایی صوری از نظر خبرگان و روایی همگرا و واگرا و تحلیل عاملی استفاده شدهاست و برای پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها با نرمافزار پی ال اس 3 انجام شده است. نتایج نشان داد اعتبار تأیید کننده مشهور بر عشق به برند تاثیر مستقیم داشته است. همچنین تاثیر غیر مستقیم اعتبار تأییدکننده مشهور بر عشق به برند از طریق نقش میانجی تعامل با برند نیز تایید شد. تعامل با برند بر عشق به برند نیز تاثیر معناداری داشت. همچنین نتایج حاکی از تاثیر اعتبار تایید کننده مشهور بر تعامل با برند بود و نگرش به برند این تاثیرگذاری را تعدیل میکرد.
پرونده مقاله
سکوی نشر دانش
سند یا سکوی نشر دانش ،سامانه ای جهت مدیریت حوزه علمی و پژوهشی نشریات دانشگاه آزاد می باشد