فهرست مقالات Mehran Keshtkar Haranki


  • مقاله

    1 - Designing a Strategic Model for International Marketing of Iranian Handmade Carpets
    Journal of System Management , شماره 4 , سال 7 , تابستان 2021
    The purpose of this study is to design a strategic model for international marketing of Iranian handmade carpets - a combined approach. The present study, in terms of its basic applied purpose, in terms of nature, survey research and in terms of paradigm, combined-explo چکیده کامل
    The purpose of this study is to design a strategic model for international marketing of Iranian handmade carpets - a combined approach. The present study, in terms of its basic applied purpose, in terms of nature, survey research and in terms of paradigm, combined-exploratory research, sampling in the qualitative part of the research was done purposefully and in the quantitative part was done by simple random sampling. In the qualitative stage with 12 experts, who were mainly academic experts in the field of international marketing and senior managers of companies exporting Iranian handmade carpets, the interviews continued until theoretical saturation was achieved, and the sample of the quantitative section consisted of 196 people selected according to the Cochran's formula and the research tool in the qualitative section has been identified using the exploratory method of strategic components of international marketing of Iranian handmade carpets and the factors affecting it and in a small part it was evaluated through descriptive-survey research. The sampling method in the qualitative part was purposeful and in the quantitative part was simple random. The research tool in the qualitative part of exploratory interview was semi-structured and in a small part, for the strategic evaluation of international marketing of Iranian handmade carpets, a researcher-made questionnaire was used, which was designed based on the themes obtained in the qualitative stage. In the qualitative part, the analysis of the interviews was performed using the content analysis method. The validity and reliability of the components were examined and Cronbach's alpha of all the above components was 0.7 and during it; the most important basic, organizing and comprehensive themes on the components of the factors affecting the international marketing strategy of Iranian handmade carpets were assessed. Quantitatively, through structural equation methods, the accuracy of the research model was confirmed and it turned out that the selection of concepts, dimensions and indicators had a high accuracy in the handmade carpet industry and it can provide a suitable framework for compiling a vision document for the handmade carpet industry. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - شناسایی ابعاد و مؤلفه های کلان مدل نوآورانه ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آنها
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , شماره 4 , سال 10 , پاییز 1399
    زمینه:مدیریت ارتباط با مشتری به شرکت کمک می‌کند تا بفهمد کدام مشتری ارزش به‌دست آوردن، کدام ارزش نگه داشتن، کدام یک استراتژیک بوده، کدام یک سودآور است و از کدام یک می‌توان صرفنظر کرد. هدف: شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های کلان مدل ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجا چکیده کامل
    زمینه:مدیریت ارتباط با مشتری به شرکت کمک می‌کند تا بفهمد کدام مشتری ارزش به‌دست آوردن، کدام ارزش نگه داشتن، کدام یک استراتژیک بوده، کدام یک سودآور است و از کدام یک می‌توان صرفنظر کرد. هدف: شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های کلان مدل ارتقاء مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش تجاری و بررسی روابط بین آن‌ها در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هدف اصلی این تحقیق است. روش:پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و روش آن از نوع پیمایشی است. شیوه جمع‌آوری اطلاعات، آمیزه‌ای از روش‌های کتابخانه‌ای، میدانی و پیمایشی است. به‌منظور دستیابی به ابعاد الگو، تحلیل محتوای کیفی مقالات و کتب قابل دسترس انجام شد. روایی محتوایی پرسشنامه، توسط 15 نفر از خبرگان تأیید شد. با توجه به محدود و البته ناشناخته بودن، این خبرگان به‌ روش نمونه‌گیری هدفمند، همگون، ناهمگون و به‌صورت گلوله برفی انتخاب شدند. تحلیل عاملی ابعاد و مؤلفه‌ها با گردآوری داده‌ها از 127 نفر و استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و Smart PLS انجام شد. یافته‌ها: محیط سازمانی، هوش تجاری، مدیریت ارتباط با مشتریان، عوامل محیطی و نهایتاً مشتریان به عنوان پنج بعد الگو به‌ همراه 22 مؤلفه آنها شناسایی شدند که معنادار بودن همگی آنها در سطح اطمینان 95% تأیید شدند. ضمن آنکه مقدار برازش کلی مدل معادل 550/0 حاصل شد. نتیجه‌گیری: این پژوهش، ضمن کمک به توسعه ادبیات مدیریت ارتباط با مشتری و هوش تجاری در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند برای مدیران،، تصمیم سازان و تصمیم گیران جهت اتخاذ تدابیر، سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های مناسب، مفید و قابل بهره‌برداری باشد. پرونده مقاله