فهرست مقالات علیرضا همایونی


  • مقاله

    1 - Predicting of English language anxiety based on social learning strategy and language motivational self system in students
    Sociological of Studies of youth , شماره 5 , سال 13 , زمستان 2022
    The aim of this study was to determine the correlation between social learning strategy and language motivational self system with English language anxiety in students. Research methods was descriptive and correlational; 259 high school students were selected to respond چکیده کامل
    The aim of this study was to determine the correlation between social learning strategy and language motivational self system with English language anxiety in students. Research methods was descriptive and correlational; 259 high school students were selected to respond to Horwitz et al ELCA scale, Oxford’s LLS Questionnaire, and Taguchi et al’s LMSS questionnaire. Data was analyzed using Pearson’s correlation coefficient and regression analysis. Findings showed that there is a negative and significance correlation between social learning strategy and language motivational self system and English language anxiety at the 0.01 and 0.05 level. Also regression analysis showed language motivational self system can significantly predict English language anxiety, but social learning strategy cannot. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - نقش واسطه ای اضطراب زبان در رابطه بین خلاقیت و هوش هیجانی با یادگیری زبان انگلیسی در دانش آموزان دوزبانه
    فصلنامه علمی روش ها و مدل های روانشناختی , شماره 4 , سال 13 , پاییز 1401
    هدف: یادگیری زبان انگلیسی بمنظور برقراری ارتباط ملت ها با یکدیگر و نیز مبادله های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی در قرن حاضر بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته است. بنابراین، این پژوهش نقش واسطه ای اضطراب زبان در رابطه بین خلاقیت و هوش هیجانی با یادگیری زبان انگلیسی در دانش‌آم چکیده کامل
    هدف: یادگیری زبان انگلیسی بمنظور برقراری ارتباط ملت ها با یکدیگر و نیز مبادله های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی در قرن حاضر بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته است. بنابراین، این پژوهش نقش واسطه ای اضطراب زبان در رابطه بین خلاقیت و هوش هیجانی با یادگیری زبان انگلیسی در دانش‌آموزان دوزبانه را مورد بررسی قرار داد.
    مواد و روش‌ها: روش پژوهش از نوع همبستگی با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری تمامی دانش‌آموزان پسر دوزبانه ترکمن بودند که توجه به تعداد متغیرهای مشاهده شده و تخصیص ضریب 20 برای هر متغیر، 280 دانشآموز بهعنوان نمونه به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و به پرسش‌نامه های هوش هیجانی شاته و همکاران (1998)، خلاقیت عابدی (1372)، اضطراب زبان هورویتز و هورویتز (1985) پاسخ دادند. برای سنجش یادگیری زبان انگلیسی از نمره پایان ترم دانش‌آموزان استفاده شد. داده های بدست آمده با آزمون ضریب همبستگی پیرسون و مدل‌یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار های 24SPSS و23Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
    یافته ها: نتایج نشان داد که مدل پژوهش از برازندگی خوبی برخوردار هستند. خلاقیت و هوش هیجانی افزون بر اثرات مستقیم مثبت می‌توانند با واسطه گری اضطراب زبان به طور غیرمستقیم بر یادگیری زبان انگلیسی اثر بگذارند.
    بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می‌توان با تدوین برنامه هایی برای افزایش هوش هیجانی و خلاقیت اضطراب زبان را کاهش داده و به این ترتیب یادگیری زبان افزایش یابد. پرونده مقاله