فهرست مقالات ظهراب گوهری


  • مقاله

    1 - طراحی نقشه استراتژی توسعه مربیان فوتبال ایران با رویکردهای BSC و ISM
    علوم ورزش , شماره 500 , سال 1 , بهار 2050
    هدف از این پژوهش، طراحی نقشه استراتژیک توسعه مربیان فوتبال ایران با رویکردهای کارت امتیازی متوازن و مدل سازی ساختاری تفسیری بود. روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. گردآوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل چکیده کامل
    هدف از این پژوهش، طراحی نقشه استراتژیک توسعه مربیان فوتبال ایران با رویکردهای کارت امتیازی متوازن و مدل سازی ساختاری تفسیری بود. روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. گردآوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل مسئولان و کارشناسان واحد آموزش فدراسیون فوتبال و هیات ها، برابر با 55 نفر و در بخش کیفی، 12 نفر از خبرگان بودند. به دلیل محدودیت اعضا، نمونه آماری با جامعه برابر شد. با بهره گیری از نظرات خبرگان و جلسات شورای راهبردی، تعداد 12 هدف استراتژیک جهت توسعه مربیان فوتبال کشور تعیین شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه های تعیین مناظر کارت امتیازی متوازن و خودتعاملی ساختاری بود. برای طراحی نقشه استراتژیک از نظرات خبرگان و درصد فراوانی و برای ساختاردهی اهداف از مدل سازی ساختاری تفسیری استفاده شد. یافته ها چگونگی ارتباط بین اهداف را در پنج سطح و چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، بهره وری و حرفه ای سازی نشان داد. همچنین یافته ها نشان داد که اهداف توسعه و توانمند سازی مدرسان مربیگری، توسعه هدفمند کنگره ها و دوره های آموزشی و افزایش تحقیق و توسعه در سطح زیربنایی الگوی ساختاری تفسیری و در منظر رشد و یادگیری قرار گرفتند. بنابراین مسئولان نظام آموزش فدراسیون فوتبال باید جاری سازی و تحقق اهداف قاعده مدل را در اولویت اقدام قرار دهند. می توان اذعان کرد که این نقشه، تسهیل گر پیاده سازی اهداف برای دستیابی به توسعه حرفه مربیگری فوتبال کشور خواهد بود. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی نقشه استراتژی آموزشی مربیان فوتبال ایران با رویکردهای BSC و ISM
    علوم ورزش , شماره 2 , سال 13 , تابستان 1400
    هدف از انجام این پژوهش طراحی نقشه استراتژی آموزشی مربیان فوتبال ایران با رویکردهای BSC و ISM بود. روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. گردآوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل مسئولان و کارشناسان واحد آموزش چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش طراحی نقشه استراتژی آموزشی مربیان فوتبال ایران با رویکردهای BSC و ISM بود. روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. گردآوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل مسئولان و کارشناسان واحد آموزش فدراسیون و هیات های فوتبال استان ها و خبرگان، برابر با 55 نفر و در بخش کیفی، 12 نفر از خبرگان بودند.. به دلیل محدودیت اعضا، نمونه آماری با جامعه برابر شد. با توجه به داده ها و نظرات خبرگان در جلسه شورای راهبردی واحد آموزش فدراسیون فوتبال، 12 هدف استراتژیک تعیین و سپس از پرسشنامه های تعیین مناظر BSC و خودتعاملی ساختاری استفاده شد. برای طراحی نقشه استراتژیک از روش BSC و برای ساختاردهی اهداف از ISM و تحلیل MICMAC استفاده شد. یافته ها چگونگی ارتباط بین اهداف را در پنج سطح و چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، بهره وری و حرفه ای سازی نشان داد. همچنین یافته ها نشان داد که اهداف توسعه و توانمندسازی مدرسان مربیگری، توسعه هدفمند کنگره ها و دوره های آموزشی و افزایش تحقیق و توسعه در سطح زیربنایی الگوی ساختاری تفسیری و در منظر رشد و یادگیری قرار گرفتند. از این رو مسئولان نظام آموزش فدراسیون فوتبال باید جاری سازی و تحقق اهداف قاعده مدل را در اولویت اقدام قرار دهند. می توان اذعان کرد که این نقشه، تسهیل گر پیاده سازی اهداف برای دستیابی به توسعه حرفه مربیگری فوتبال کشور خواهد بود. پرونده مقاله