فهرست مقالات مهدی بشیری


  • مقاله

    1 - شناسایی مولفه‏ های ‏تجارت اجتماعی اماکن و باشگاه ‏های ‏ورزشی ایران با رویکرد کیفی نظریه داده بنیاد
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 11 , سال 3 , پاییز 1403
    هدف:تجارت اجتماعی یک رویکرد موثر در شرکت‌ها برای تعامل عمیق با مشتریان خود و ایجاد روابط با آنها ارائه می‌دهد بنابراین هدف از این مطالعه شناسایی مولفه‌های تجارت اجتماعی در اماکن و باشگاه های ورزشی ایران می‌باشد. روش:جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اساتید رشته مدیریت ورزشی چکیده کامل
    هدف:تجارت اجتماعی یک رویکرد موثر در شرکت‌ها برای تعامل عمیق با مشتریان خود و ایجاد روابط با آنها ارائه می‌دهد بنابراین هدف از این مطالعه شناسایی مولفه‌های تجارت اجتماعی در اماکن و باشگاه های ورزشی ایران می‌باشد. روش:جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اساتید رشته مدیریت ورزشی، مدیران باشگاه‌های ورزشی بوده که تجربۀ غنی در حیطۀ موضوع پژوهش داشتند و با استفاده از رویکرد کیفی داده بنیاد به شناسایی مولفه‌های تجارت اجتماعی اماکن و باشگاه‌های ورزشی پرداخته شده است. یافته‌ها:از تجزیه- تحلیل و بررسی مصاحبه‌های انجام شده، 17 مولفه محوری و70 شاخص اولیه به دست آمد. این مولفه‌ها در برگیرنده ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی 6 شاخص، نگرش مدیران 8 شاخص، تجربه‌ خرید 4 شاخص، اعتماد‌سازی به خدمات4 شاخص، امنیت تراکنش‌ها5 شاخص، ضمانت‌ها 4 شاخص، تبلیغات4 شاخص، عوامل حمایتی3 شاخص، زیرساخت‌های فناوری3 شاخص، راهکار‌های مدیریتی5 شاخص، راهکارهای تجاری3 شاخص، راهکارهای قانونی3 شاخص، راهکارهای فرهنگی4 شاخص، توسعه اقتصادی- تجاری 3 شاخص، توسعه ساختاری 6 شاخص، توسعه فرهنگی- اجتماعی 3 شاخص و توسعه حقوقی- قانونی2 شاخص می‌باشند. نتیجه‌گیری:ایجاد اعتماد در مشتریان توسط اماکن و باشگاه‌های ورزشی با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت و استاندارد و پاسخگویی مجموعه و مدیران نسبت به مشکلات و مسائل پیش‌آمده در فرآیند تجارت اجتماعی می‌تواند سبب افزایش مشتریان، درآمدزایی و رضایت‌مندی بیشتر و در نتیجه افزایش میزان وفاداری مشتریان گردد. در نهایت تعامل بین نگرش نوین مدیریتی و استفاده بهینه از پیشرفت تکنولوژی می‌تواند موجب بهره‌گیری مثبت از تجارت اجتماعی به عنوان یک پدیده نوین در تجارت وابسته به فن‌آوری در راستای توسعه اماکن و باشگاه‌های ورزشی ایران گردد. پرونده مقاله