فهرست مقالات سید علیرضا صالحی


  • مقاله

    1 - عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کننده با توجه به محصولات سبز مبتنی بر تئوری ارزش مصرف
    مدیریت بازاریابی , شماره 4 , سال 1 , پاییز 1397
    چکیده این مقاله شامل تئوری ارزش مصرف به منظور تعیین عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کنندگان با توجه به محصولات سبز می باشد و به بررسی اینکه آیا تفاوت های قابل توجهی در مقادیر مصرف و رفتار انتخابی بین مصرف کننده با توجه به نگرانی ها و دیدگاه های مختلفی که مصرف کنندگان ن چکیده کامل
    چکیده این مقاله شامل تئوری ارزش مصرف به منظور تعیین عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کنندگان با توجه به محصولات سبز می باشد و به بررسی اینکه آیا تفاوت های قابل توجهی در مقادیر مصرف و رفتار انتخابی بین مصرف کننده با توجه به نگرانی ها و دیدگاه های مختلفی که مصرف کنندگان نسبت به محیط ریست دارند یا خیر می پردازد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده، جامعه مورد بررسی مصرف کنندگان مواد شوینده و بهداشتی استان قزوین بودند که بطور تصادفی 472 نفر به سوالات پاسخ دادند. با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه و تجزیه و تحلیل آنها از روش معادلات ساختاری و بررسی میزان تاثیر هر کدام از این شاخص ها بر روی رفتار انتخابی به این نتیجه رسیدیم که از بین تمامی ابعاد درک شده مشتری در این تحقیق که شامل ارزش کیفیت ، ارزش قیمتی ، ارزش اجتماعی ، ارزش احساسی ، ارزش شرطی و ارزش شناختی بودند . ارزش اجتماعی و ارزش کیفیت بالاترین تاثیر را بر روی رفتار انتخابی مصرف کننده نسبت به محصولات سبز داشتند و ارزش قیمتی برای مصرف کننده از اهمیت زیادی برخوردار نیست. نتایج حاکی از آن است که مصرف کننده یه دنبال کیفیت بالا تازگی و شرایط خاص و رضایت اجتماعی است و نسبت به قیمت بالای محصولات سبز حساسیت چندانی ندارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کننده با توجه به محصولات سبز مبتنی برتئوری ارزش مصرف
    مدیریت بازاریابی , شماره 26 , سال 10 , بهار 1394
    این مقاله شامل تئوری ارزش مصرف به منظور تعیین عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کنندگان نسبت به محصولات سبز می باشد و با توجه به نگرانی ها و دیدگاه های مختلفی که مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست دارند، به بررسی این که آیا تفاوت های قابل توجهی در مقادیر مصرف و رفتار انتخا چکیده کامل
    این مقاله شامل تئوری ارزش مصرف به منظور تعیین عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کنندگان نسبت به محصولات سبز می باشد و با توجه به نگرانی ها و دیدگاه های مختلفی که مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست دارند، به بررسی این که آیا تفاوت های قابل توجهی در مقادیر مصرف و رفتار انتخابی مصرف کننده وجود دارد یا خیر می پردازد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده، جامعه مورد بررسی مصرف کنندگان مواد شوینده و بهداشتی استان قزوین بودند که به طور تصادفی 472 نفر به سوالات پاسخ دادند. با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه و تجزیه و تحلیل آن ها از روش معادلات ساختاری به بررسی میزان تاثیر هر یک از این شاخص ها بر رفتار انتخابی پرداخته و به این نتیجه رسیدیم که از بین تمامی ابعاد درک شده مشتری در این تحقیق که شامل ارزش کیفیت، ارزش قیمتی، ارزش اجتماعی، ارزش احساسی، ارزششرطی و ارزش شناختی بودند. ارزش اجتماعی و ارزش کیفیت بالاترین تاثیر را بر روی رفتار انتخابی مصرف کننده نسبت به محصولات سبز داشتند و ارزش قیمتی برای مصرف کننده از اهمیت زیادی برخوردار نمی باشد. به دنبال کیفیت بالا، تازگی و جدید بودن محصول، کسب رضایت اجتماعی، شرایط ویژه و خاص به ازای خرید محصول سبز می باشد و نسبت به قیمت بالای محصولات سبز حساسیت چندانی ندارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - طراحی مدل ارزیابی کیفیت خدمات ادراک شده مشتریان در بانک های دولتی ایران
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 4 , سال 5 , پاییز 1392
    طی سالیان اخیر توجه ویژه ای از جانب محققین به مفهوم و مدل های کیفیت خدمات مبذول شده است. با توجه به تأثیر تفاوت های زمینه ای بر تعداد شاخص ها یا تعداد و مفهوم ابعاد کیفیت خدمات، بسیاری از محققین بر طراحی مدل های سنجش کیفیت خدمات به صورت بومی شده و مختّص خدمات مختلف تأکی چکیده کامل
    طی سالیان اخیر توجه ویژه ای از جانب محققین به مفهوم و مدل های کیفیت خدمات مبذول شده است. با توجه به تأثیر تفاوت های زمینه ای بر تعداد شاخص ها یا تعداد و مفهوم ابعاد کیفیت خدمات، بسیاری از محققین بر طراحی مدل های سنجش کیفیت خدمات به صورت بومی شده و مختّص خدمات مختلف تأکید دارند. در این پژوهش نیز تلاش شده است با انجام تحقیقات کیفی و کمّی، مدل ارزیابی کیفیت خدمات ادراک شده مشتریان بانک های دولتی ایران طراحی شود. در این راستا با انجام تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی به مدل مورد نظر شامل 24 شاخص و ابعاد چهارگانه کیفیت فنی ستاده، کیفیت فرآیندی، کیفیت رفتاری کارکنان و کیفیت محیط خدماتی دست یافتیم. مدل طراحی شده ویژگی های منحصر بفردی دارد که منعکس کننده شرایط و مقتضیات خاص صنعت بانکداری ایران است. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - ارائه چهارچوب کارآفرینی سازمانی در بانکداری ایران با استفاده از روش فرا ترکیب
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 4 , سال 27 , پاییز 1400
    در دنیای کنونی، کارآفرینی سازمانی نقش مهمی را در توسعه و بقاء سازمان‌ها در مواجهه با محیط‌های متلاطم و تغییرات ناگهانی ایفاء می‌نماید. هدف تحقیق حاضر ارائه چهارچوب کارآفرینی سازمانی در بانکداری ایران با استفاده از روش فرا ترکیب است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظ چکیده کامل
    در دنیای کنونی، کارآفرینی سازمانی نقش مهمی را در توسعه و بقاء سازمان‌ها در مواجهه با محیط‌های متلاطم و تغییرات ناگهانی ایفاء می‌نماید. هدف تحقیق حاضر ارائه چهارچوب کارآفرینی سازمانی در بانکداری ایران با استفاده از روش فرا ترکیب است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی است. با استفاده از روش فرا ترکیب به بررسی نظام مند مطالعات گذشته و تحلیل دستاوردهای خروجی پرداخته شده است. براین مبنا، با انتخاب 37 مقاله از میان 365 مقاله، به استخراج کدهای چهارچوب پرداخته گردید. چهارچوب ارائه شده شامل سه مقوله اصلی و 18 مفهوم است که با بررسی ادبیات موضوعی و خبره سنجی توسط خبرگان حاصل شده و شاخص کاپا 752/. ، کیفیت آن را تایید کرده است. چهارچوب نهایی شامل 3 کد اصلی قابلیت‌های کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی راهبردی و نوآوری راهبردی به همراه شاخص های مرتبط در این حوزه است. همچنین، چهارچوب ارائه شده، قادر به رفع چالش‌های صنعت بانکداری و خلق زمینه‌های مناسب جهت تدوین سیاست‌گذاری‌های کارآفرینانه، بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و دستیابی به اهداف نوآورانه مفید و کاربردی است. پرونده مقاله